Har dere brekninger?

Marielle

Flørter med forumet
Jeg hadde aldri brekninger med kommende storebror, visste ikke at det kunne forekomme uten kvalme+oppkast engang jeg..

Dette svangerskapet har jeg vært grusomt plaget, men har holdt det i sjakk ved å ikke tenke på ting, eller trekke meg unna. Jeg brekker meg om jeg bare tenker på at jeg må ta drittbleiene til poden, av å se at han er full i mat, om jeg får noe i munnen (f.eks et hårstrå).
Men nå isted ble jeg overassket. Hadde tatt poden inn i bilen, spent han fast og var på vei til å sette meg inni, plutslig kom en brekning, og jeg var på nippet til å kast opp. Letet frem en 2 dager gammel brus å helte nedpå. Hadde "oppkast" i halsen leenge etterpå. Det kom helt ut av det blå :S

Er dere plaget, eller vært det i tidligere sv.skap? Går det over eller må jeg leve med det til slutten??

Jeg var veldig plaget med det sist gang, og det varte desverre helt til slutten.
Denne gangen brekker jeg meg innimellom, men ikke like ofte.

Kan jo hende det gir seg ved 12 uker som så mye annet da? =)

her hadde jeg plaga med det fra noen dager før jeg testa pos til her for noen dager siden. men va mest på mårningen å en sjelden gang på dagen. nå så er det sjeldent at jeg er kvalm å må spy. er mest vist jeg reagerer på lukter. som for eks når jeg må skifte på kainburene på jobben. 

Har det akkurat som deg, kan legge til søppel, kjøleskap og frysebokslukt, og brødmat!
Har endt i oppkast også, men ikke veldig mye. Har hatt en fin uke, men nå er brekningene tilbake for fullt. Kjedelig!
Hadde veldig kvalme med brekninger sist, og det varte til uke 15-16.

jeg har også mye brekninger...! utrolig plagsomt! noe av det verste er å åpne kjøleskapet.. Snørr unger på jobb (noe som alle er nå ) men jeg brekker meg sånn helt uten videre også...

Jeg har hatt min periode med oppkast nå,har ikke kastet opp på en uke.Men allikevel er den lukkemuskelen enda litt følsom så jeg har noen brekninger til dagen ja.Da hjelper det å spise litt,iallefall for meg

Men jeg har ikke kvalme, ikke så mye som en antydning.. Bare brekninger som melder seg sånn plutselig.. Og det jeg brekker meg av blir jeg heller ikke kvalm av, men ETTER jeg har brekt meg så har jeg det liggende i halsen.. Men har angst for oppkast, så enn kor mye jeg må, så kaster jeg ikke opp.

Huff, det hørtes slitsomt ut. Får håpe det gir seg etterhvert nå. Jeg har det ikke veldig ofte, men enkelte lukter fremkaller det.

jeg sliter også mye med brekninger innimellom all spyinga ;( Jeg brekker meg også av å tenke på ting, feks gammel mat... usj...kjøleskap lukt, søpla inne, oppvaskmaskinenen hvis det ikke er reint., innestengte rom. Jeg håper både kvalmen og brekningene går over om ikke altfor lenge. Forrige gang holdt jeg på til uke 15, men da hadde jeg lite brekninger, bare kvalme. Håper det går fort over for deg ;)

Det har jeg aldri hatt, men hørtes ikke kjekt ut. :p
Plages du mye av diverse lukter og slikt også, annet enn bæsjebleier altså:?

Jeg og har en del brekkninger.. Forrige svangerskap hadde jeg konstant kvalme, denne gangen er jeg ikke noe spess kvalm egentlig, men brekker meg helt uten grunn fordetom.. Kan stå på jobb i fin form, så plutselig kjenner at jeg må brekke meg. Noen ganger må jeg løpe på toaletten og for det ender med oppkast. Trodde aldri jeg ville oppleve å brekke meg når jeg egentlig er i fin form :)

Jeg er plaget med brekninger :S Brekker meg hvis jeg står opp tidlig,blir for sliten,lukter noe vondt,tenker på noe ekkelt osv. Trenger ikke være kvalm en gang. Håper det gir seg etterhvert:P

Jeg har også brekninger:/Er ikke kvalm lenger,men bare brekker meg helt plutselig.Er ikke noe særlig...

Jeg pleier å hoste endel om morran og da brekker jeg meg hvis jeg ikke drikker vann etterpå. I går kveld spydde jeg fordi det kilte i halsen og jeg begynte å hoste. Det var veldig rart å tømme magen uten å være kvalm!! Virker som lukkemuskelen til magen ikke virker helt..

Jeg har hatt en del brekninger, særlig på morgenen hvis jeg pusser tenner f.eks! Ikke så mye av lukter og slikt! Aldri kastet opp noe.. Nå er det mer at jeg plutselig blir DRITKVALM og at jeg må konsentrere meg og ta det heeelt rolig for ikke å brekke meg ordentlig, med fare for oppkast.. Særlig om morgenen før jeg får spist eller om jeg anstrenger meg, jogger 20 meter for eksempel:P

eLLe*meLLe skrev:
Det har jeg aldri hatt, men hørtes ikke kjekt ut. :p
Plages du mye av diverse lukter og slikt også, annet enn bæsjebleier altså:?

Mange lukter går greit liksom. Men bæsjebleier, både å kjenne lukten og bare ved å tenke på lukten, da går det til hel*****. Om jeg tenker på røyklukt eller kjenner det, og slike merkelige ting..

Mn igår når jeg skulle inn i bilen, det var det verste. Var ute i frisk luft, åpnet døren til førersiden og vips så brakk jeg meg kraftig. Måtte vente en goood stund før jeg klarte å kjøre, og så nok litt dumt ut at poden satt kraftig inntullet i ullpledd, mens jeg kjørte med vinduet mitt på vidt gap :P

Back
Topp