ORIGINAL: Bdancer
Nei jeg skal ikke ta den og ikke Odin heller!
De kan ikke bevise at den fungerer. Flere som har tatt den har fått si allikevel og legene sier de fikk milde symptomer fordi de er vaksinert, mens de som ikke har tatt vaksinen også har fått like mildt sykdomsforløp.
Både jeg og Odin har hatt influensa - de tester ikke de som ikke er i risikogruppen, men trolig var det si. Dette var den mildeste influensaen vi noen gang har hatt...
Den er ikke testet ut og ingen kan si noe om bivirkningene. De som tar den er prøvekaniner - det har de innrømmet selv.
Ei jeg kjenner som tok den mistet babyen i magen rett etterpå - dødsårsak uvist, ingenting galt med barnet som de kunne se. Hadde aldri i livet tatt den om jeg var gravid!!
Influensa luker som regel bort de syke og svake i samfunnet - det er naturens gang. Om jeg er så svak så får naturen rydde meg av veien så står de sterke igjen[;)] Vi er ikke udødelige selv om vi liker å tro det i et så bra land som Norge. Min samvittighet har det bedre om Odin dør eller får senvirkninger av en sykdom enn av en menneskelaget vaksine som jeg har bestemt han skal ha.
I tillegg så er det mer logisk for meg at de som er i risikogruppen tar vaksinen, enn at alle andre rundt skal gjøre det - de "står han over".
H1N1-1918 drepte 40-50 millioner. 90% av dem var mellom 20-40 år og de friskeste, raskeste i samfunnet på den tiden. H1N1 er ikke et vanlig influensavirus, da ville vi hovedsakelig sett dødsfall blandt eldre og nyfødte. H1N1-2009 har vist seg å treffe nøyaktig samme aldersgruppe som H1N1-1918.
Et pandemi-virus (med noen unntak, f.eks asia-syken) kan vel heller regnes som det å nedbemanne en hel art (menneskeheten) som har spredt seg for langt i sitt skadeomfang på omgivelsene - så nei - det er naturens måte å luke ut den mest reproduktive delen av en hel art på. Vanlig influensa derimot gjør det stikk motsatte: den sørger for å holde reproduktiviteten på topp hos en hel art ved å ta livet av de svakeste og eldste, slik at de sterkeste og mest mobile kan florere bedre.
Det finnes unntak, f.eks innen 10-30 år er det logisk at det kommer en kraftig influensa-pandemi som vil drepe veldig mange over 60 og stort sett bare angripe dem, ettersom det rent biologisk sett er for mange gamle individer i menneskerasen verden over som konsekvens av at vi har øket levestandarden og gjennomsnittlig levetid til godt over 70 år verden over. Det er selvfølgelig koselig og fint for oss, men for naturen er det et problem den vil prøve å jevne ut. (noe Asia-syken gjorde på tidlig 60-tallet, den drepte 3-4 millioner på veldig kort tid, 99% av ofrene var over 60).
Når det gjelder H1N1-smitte hos vaksinerte, det er sjelden vil jeg tro, og kan lett misforståes av mange, noe som også er opphavet til hvorfor enkelte f.eks tror at vaksinen gir H1N1-smitte. Når man tar en antigen-test for å fastslå om man har H1N1, så vil en immunisert vaksinert person gi nøyaktig samme utslag på en antigen-test. Dvs. tar man en H1N1-antigen test på en som er vaksinert ca. 3-4 dager etter vaksinasjon vil testen vise dem som "smittet".
Det er mange som får immunreaksjon 1-2 uker etterpå istedet for 2-3 dager etter vaksine, går da til legen, som tar en H1N1-test som da viser dem som "smittet" når det egentlig dreier seg om at det er vaksinen som fungerer som den skal og får kroppen til å produsere H1N1-antigen.
Det er 100% umulig å få H1N1 av sprøytevaksinen, ettersom den kun inneholder døde knuste virusbiter i form av løse RNA-strenger som får kroppen til å danne antigen, den gjør ingen skade.
Skaden ved vaksinen er faren ved tilleggsstoffene kombinert, allergiske reaksjoner på disse og autoimmune symptoner på nervesystemet pga. fremmedlegemer som Barre-syndrom / anafalyktiske sjokk og evt. senvirkninger.
Sjansen for alvorlige bivirkninger/senvirkninger er astronomisk liten, men nok til at enkelte er bekymret for å ta den (inkl. meg foreløpig).