Har dere betenkligheter med å ta vaksinen??

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Ja, har dere det?

Hva tenker dere i dag?... etter å ha fått mere informasjon om vaksinen.. Noen betenkligheter?

Spør dere som ikke er i risiko[;)]

Har tatt den og angrer ikke 1 sekund[;)]

Ikke tatt stilling til det enda, avventer, sagt nei foreløpig.

Har tatt den for en god stund siden, uten særlige betenkeligheter.
Selvsagt skulle man ønske det var unødvendig, men nå er nå situasjonen slik den er da - så anså, og anser fremdeles risikoen ved å ta den som mindre enn risikoen ved å la være.

Ingen betenkligheter! I og med jeg har latt barna mine bli vaksinert skal jeg også ta den selv.

søren, jeg trykket feil[>:] jeg har tatt vaksinen, glad jeg har tatt den.

Dere som ikke skal ta den... hvorfor ikke?

Takk til dere andre som har svart[;)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Dere som ikke skal ta den... hvorfor ikke?

Takk til dere andre som har svart[;)]

Basert foreløpig vårt nei på:

1: Er bekymret for den astronomiske (med sterkt trykk på astronomisk lite her) lille risikoen man har for å være en av de uheldige som får alvorlige langtidsvirkninger og/eller død av vaksinen. (På samme måte som at jeg unngår å fly selv om jeg vet at sjansen for å dø i flystyrt er astronomisk liten, det er troen på at jeg er sikkert så uheldig å være den det skjer med.)

2: Alle pandemier kveles ved 30% dekning i befolkningen, i Norge har den nådd det tallet og vil antageligvis stupe de neste ukene drastisk. Viruset vil dermed ikke komme tilbake i sin nåværende form, og hvis den muterer nok til å få oppsving igjen så vil alle som har tatt vaksinen/blitt smittet ikke lenger være immune.

3: Vi tror vi allerede har hatt det alle sammen her. Alle var syke i ca 10 dager hver med alle H1N1-symptonene.

Vurderer fortløpende et ja til å vaksinere oss på:

1: Alle konspirasjonsteoriene i mot. Rett og slett for å ikke indirekte støtte disse gærningene, og jo mer de skriker fare, jo mere føler jeg egentlig at de setter folks liv/helse i fare.

2: Frykten for den astronomiske lille sjansen for at en av oss eller barna skulle få H1N1 og bli en av de uhyre få som er så uheldig å dø av det.

Sier nei takk fordi jeg hadde alvorlige reaksjoner på vaksinene som barn, ble derfor aldri full vaksinert. Har hatt de fleste barnesykdommer, og kom styrket ut av det helt til kyssesyken slo ut hele systemet mitt. Ingen lege har kunnet hjelpe meg, bare gitt meg mer og mer piller, og antibiotika på antibiotika i 12 år. Når jeg kuttet ut legemidler og lot kroppen kjempe selv, først da ble jeg frisk. Derfor har jeg en sterk tro på at kroppen min klarer seg bedre uten alt som heter vaksiner og diverse kurer. 

Kan ikke svare noen av svarene i polen. For jeg hadde masse betenkeligheter med å ta vaksinen, men jeg har tatt den. Mannen min og barnet vårt har også tatt den.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Kan ikke svare noen av svarene i polen. For jeg hadde masse betenkeligheter med å ta vaksinen, men jeg har tatt den. Mannen min og barnet vårt har også tatt den.

Hva fikk deg til å ta den da? Pga barnet deres?

ORIGINAL: Bdancer

Nei jeg skal ikke ta den og ikke Odin heller!
De kan ikke bevise at den fungerer. Flere som har tatt den har fått si allikevel og legene sier de fikk milde symptomer fordi de er vaksinert, mens de som ikke har tatt vaksinen også har fått like mildt sykdomsforløp.
Både jeg og Odin har hatt influensa - de tester ikke de som ikke er i risikogruppen, men trolig var det si. Dette var den mildeste influensaen vi noen gang har hatt...
Den er ikke testet ut og ingen kan si noe om bivirkningene. De som tar den er prøvekaniner - det har de innrømmet selv.
Ei jeg kjenner som tok den mistet babyen i magen rett etterpå - dødsårsak uvist, ingenting galt med barnet som de kunne se. Hadde aldri i livet tatt den om jeg var gravid!!

Influensa luker som regel bort de syke og svake i samfunnet - det er naturens gang. Om jeg er så svak så får naturen rydde meg av veien så står de sterke igjen[;)] Vi er ikke udødelige selv om vi liker å tro det i et så bra land som Norge. Min samvittighet har det bedre om Odin dør eller får senvirkninger av en sykdom enn av en menneskelaget vaksine som jeg har bestemt han skal ha.
I tillegg så er det mer logisk for meg at de som er i risikogruppen tar vaksinen, enn at alle andre rundt skal gjøre det - de "står han over".

H1N1-1918 drepte 40-50 millioner. 90% av dem var mellom 20-40 år og de friskeste, raskeste i samfunnet på den tiden. H1N1 er ikke et vanlig influensavirus, da ville vi hovedsakelig sett dødsfall blandt eldre og nyfødte. H1N1-2009 har vist seg å treffe nøyaktig samme aldersgruppe som H1N1-1918.

Et pandemi-virus (med noen unntak, f.eks asia-syken) kan vel heller regnes som det å nedbemanne en hel art (menneskeheten) som har spredt seg for langt i sitt skadeomfang på omgivelsene - så nei - det er naturens måte å luke ut den mest reproduktive delen av en hel art på. Vanlig influensa derimot gjør det stikk motsatte: den sørger for å holde reproduktiviteten på topp hos en hel art ved å ta livet av de svakeste og eldste, slik at de sterkeste og mest mobile kan florere bedre.

Det finnes unntak, f.eks innen 10-30 år er det logisk at det kommer en kraftig influensa-pandemi som vil drepe veldig mange over 60 og stort sett bare angripe dem, ettersom det rent biologisk sett er for mange gamle individer i menneskerasen verden over som konsekvens av at vi har øket levestandarden og gjennomsnittlig levetid til godt over 70 år verden over. Det er selvfølgelig koselig og fint for oss, men for naturen er det et problem den vil prøve å jevne ut. (noe Asia-syken gjorde på tidlig 60-tallet, den drepte 3-4 millioner på veldig kort tid, 99% av ofrene var over 60).

Når det gjelder H1N1-smitte hos vaksinerte, det er sjelden vil jeg tro, og kan lett misforståes av mange, noe som også er opphavet til hvorfor enkelte f.eks tror at vaksinen gir H1N1-smitte. Når man tar en antigen-test for å fastslå om man har H1N1, så vil en immunisert vaksinert person gi nøyaktig samme utslag på en antigen-test. Dvs. tar man en H1N1-antigen test på en som er vaksinert ca. 3-4 dager etter vaksinasjon vil testen vise dem som "smittet".
Det er mange som får immunreaksjon 1-2 uker etterpå istedet for 2-3 dager etter vaksine, går da til legen, som tar en H1N1-test som da viser dem som "smittet" når det egentlig dreier seg om at det er vaksinen som fungerer som den skal og får kroppen til å produsere H1N1-antigen.
Det er 100% umulig å få H1N1 av sprøytevaksinen, ettersom den kun inneholder døde knuste virusbiter i form av løse RNA-strenger som får kroppen til å danne antigen, den gjør ingen skade.

Skaden ved vaksinen er faren ved tilleggsstoffene kombinert, allergiske reaksjoner på disse og autoimmune symptoner på nervesystemet pga. fremmedlegemer som Barre-syndrom / anafalyktiske sjokk og evt. senvirkninger.

Sjansen for alvorlige bivirkninger/senvirkninger er astronomisk liten, men nok til at enkelte er bekymret for å ta den (inkl. meg foreløpig).

Har tatt vaksinen, er gravid. Er veldig glad for å ha tatt den[:)]

Bdancer:
Luke bort de syke å svake i samfunnet????? Hva i all verden sier du?? Fy skamme deg, så du mener det er rettferdig at unge mennesker blir alvorlig syke å dør?? Du mener ikke gravide bør ta den, men risikogruppene bør? hehe...gravide ER i risikogruppen.

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: Chelsea.

Har tatt vaksinen, er gravid. Er veldig glad for å ha tatt den[:)]

Bdancer:
Luke bort de syke å svake i samfunnet????? Hva i all verden sier du?? Fy skamme deg, så du mener det er rettferdig at unge mennesker blir alvorlig syke å dør?? Du mener ikke gravide bør ta den, men risikogruppene bør? hehe...gravide ER i risikogruppen.
jeg snakker om meg selv. jeg er frisk og rask og hvis jeg ikke er det så får naturen ta meg vekk. For meg er det valget mellom pest og kolera... med risikogruppe mener jeg de som har lungesykdommer e.l.

Kal-El: hvis det oppstår sykdommer som skal luke bort de reproduktive så har vi blitt for mange[8|]
Jeg vet hvordan en vaksine fungerer - men man kan ikke vite om denne virker allikevel. Det sier de jo selv.

Det kan bety det, men oftest betyr det at vi bor for tett, for lite jevnt spredt, samlet i for store sentrumer (byer). Det var definitivt ikke for mange mennesker på jorden i 1918, eller under pesten, men folk levde definitivt for tett. For tett er egentlig et fint ord for "for mange i forhold til geografisk areal", da må man nedbefolkes i slike områder, noe pandemier gjør, det spres raskest og mest intenst jo tettere befolkningen er.

Det blir nok en stund til vi er for mange totalt i global sammenheng, men vi klynger oss alt for mye sammen. Hvis alle mennesker på jorden hadde en meter til rådighet hver, ville de tatt opp kun et kvadrat-areal som tilsvarer avstanden Oslo -> Fredrikstad. Da sier det seg selv at det er mer enn god nok plass til oss alle og mer enn nok ressurser hvis vi bare sprer oss litt jevnere enn hva vi gjør i dag.

Jeg svarte "annet".
Jeg har veldig betenkeligheter med å ta den, men skal gjøre det allikevel, pga jobben min i helsevesenet, og utdanningen jeg tar.

Back
Topp