Har dere bestilt time?

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Noen som har bestilt time til lege/jordmor?
Jeg tenkte å vente litt til......
Er det ikke rundt uke 12 man skal gå?

Jeg ringte nettopp legen for å bestille time for første svangerskapskontroll, de ville visst ikke ha meg inn før uke 10...

jeg har bestilt første kontroll hos fastlegen min i uke 8. Da jeg ringte sa legesekretæren at det var vanlig med første time uke 8-10, så det var hun som foreslo tidspunktet for timen [:)]

(har også bestilt tidlig UL samme uka hos en privat gynekolog, dette koster jo litt, men vil gjerne se/høre at alt er iorden)

Jeg skal følges opp på sykehuset så jeg har allerede vært hos legen og fylt ut helsekortet. Har fått time hos legen der i uke 7. Håper jeg får en titt av lillen på ul da :)

Har hatt en time 8. september pga. mitt høye stoffskifte fra før jeg fant ut at jeg var gravid, så da får vi se om han tar noen prøver av meg da eller om jeg får en time til senere.

skal til gyn neste tirsdag...får da ul..gleder/gruer meg[:)]

ORIGINAL: linnjune

wow! kan man se/høre noe så tidlig? nå ble jeg fristet til å ordne time enda tidligere... noen med erfaringer på hvor tidlig man kan ta innvendig UL (og faktisk se/høre noe)?

[:)]

Jeg skal jo til en spesialist på sykehuset som skal følge meg opp ukentlig til torsdag og ta ul. Var til fastlegen i dag og fikk første svangerskapskontroll der 8. oktober, da er jeg 10+4. Om jeg kommer så langt denne gangen da... [&:]

ORIGINAL: mjauu

ORIGINAL: linnjune

wow! kan man se/høre noe så tidlig? nå ble jeg fristet til å ordne time enda tidligere... noen med erfaringer på hvor tidlig man kan ta innvendig UL (og faktisk se/høre noe)?

[:)]

fra uke 6 kan man se hjerte slå:)

Jeg skal til gynekologen min 15. september (uke 7). Da blir det nok tatt en innvendig UL, lsik at jeg får se om det er noe liv der denne gangen. Hadde nemlig tom fostersekk forrige gang. Da måtte jeg få en utskrapning i uke 12. Så fint å finne ut av dette litt før denne gangen...

Men satser på at alt er i orden [;)]

Jeg bestilte time hos legen i dag, skal dit i morgen allerede for de er sikre på jeg har fått svineinfluensa'n [:'(] Så da blir det full sjekk og så skal jeg bestille time hos jordmor etter jeg har vært der [;)]

Uff da - kjipt med svineinfluensaen altså!
Får håpe du kommer deg igjen raskt, og at alt går fint.

Lykke til...

ORIGINAL: Bibsi

Uff da - kjipt med svineinfluensaen altså!
Får håpe du kommer deg igjen raskt, og at alt går fint.

Lykke til...

Ja ble en brå stopp på ferien for å si det sånn [&:]
Takk takk

Hjertet begynner å slå i uke 5, det er derfor jeg har fått time 5+4, nettopp for å sjekke det.

Jeg har vært på ul tidligere enn det før. Man ser litt og en som har peiling vil se i forhold til størrelse om den vokser som den skal, men det er ikke før hjertet slår at dem kan være sikre på at alt er i orden sånn sett.

Og Belle, god bedring!!

Jeg fikk beskjed da jeg ringte klinikken i dag at jeg skulle få time i slutten av uke 6 eller begynnelsen av uke 7 for da slo hjerte.
Men på bv så står det at hjerte til babyen begynner å slå den 2. september. Men greit å vente til jeg skal til legen også.

Og da mente jeg time til UL. Har ikke bestilt time til fastlege ennå nei. ikke til jordmor heller.

Man kan gå når man vil, men jeg ser ikke vitsen med å gå før uke 12, så jeg venter til da.. 

Back
Topp