Har dere bestilt legetime?

HvitSnø

Elsker forumet
Ja vet det er tidlig enda, men jeg må bare få ting unna. så ringte i dag og bestilte time til 1. svangerskapskontroll. Fikk time 20. september - og det er leeeenge til. Men skal vel holde ut ;)

Har dere bestilt time da?

Jeg har ikke bestilt enda, rekner med at jeg får tidl UL siden jeg ikke helt vet hvor langt jeg er på vei (SA juli) .... så kanskje jeg ringer rundt ca ca uke 6, så kanskje vi får hørre et fint hjerte slå?? :) :) hadde vært helt fantastisk!

DA har jeg bestilt hehe.... :) fikk time den 27 sept, veldig lenge til. Skal nok få se den lille før den tid <3

Skal ringe å få tidlig UL i uke 6-7

Tenkte jeg skulle ringe og bestille etter at jeg har vært på UL i uke 6.

Søøøren, det har jeg glemt! Legen min har så lang ventetid, så jeg burde sikkert ha ringt med en gang jeg fikk positiv test...ahhh! Jaja, får ringe i morgentidlig. Vil jo ha time før 12 uker. Normal ventetid hos henne er en måned...  Må huske å ringe i morgen!! :)

Ikke enda,venter noen uker til:)

Nei det har jo ingen hast. Men iallfall legen min har ganske så lang ventetid (og jeg dårlig tålmodighet ;) ) så derfor ville jeg ha det unna så fort som mulig :) Er gøy å gå til legen i svangerskap synes jeg, så gleder meg :)

Neida, venter noen uker til. Er også 2 mann, så har vært borti dette før. Rundt uke 12 tenkte jeg kanskje og ta første kontroll :)

Når er det egentlig vanlig å bestille legetime etter positiv hjemmetest?
Jeg trodde man tok kontakt ganske kjapt, men ser jo flere her snakker om å vente til ca 12 uker på vei.
Jeg har flytta over grensa til søta bror, og her ser det ut til at man får time temmelig kjapt om det skulle være behov for en tur til legen sånn generelt sett. 

Phibonacci skrev:
Når er det egentlig vanlig å bestille legetime etter positiv hjemmetest?
Jeg trodde man tok kontakt ganske kjapt, men ser jo flere her snakker om å vente til ca 12 uker på vei.
Jeg har flytta over grensa til søta bror, og her ser det ut til at man får time temmelig kjapt om det skulle være behov for en tur til legen sånn generelt sett. 

Tror de sier mellom uke 10 og 12.

Kan man ikke bestille time direkte hos jordmor?

Har vært til legen for å konstatere at jeg er gravid samt tatt de nødvendige blodprøvene.
Skal til Gyn. den 19 for tidlig UL, og skal bestille time til JM en gang etter det =) Ser ikke vits i å gå til JM før man er kommet til uke 11-12 når man ikke har en masse spørsmål o.l - og jeg har jo gjort dette noen ganger, så det er i egentlig lite jeg lurer på sånn egentlig hehe =)

Dette er min første, så jeg er litt uerfaren. Har veldig lyst på tidlig UL for å se at alt er bra. Hvor tidlig kan man få det? Og hva skal til for at man får det? 

Ja har bestillt legetime dagen etter det viste positivt! Fått time i morgen 6.sept. dette er fordi jeg har risikosvangerskap og må følges opp tett med sykehuset i frykt for komplikasjoner som kan være til fare for både liv og helse. Men denne gangen vet jeg hva jeg går til.

sola82 skrev:
Kan man ikke bestille time direkte hos jordmor?

Hos min jordmor bestiller man time direkte hos hun:) men er kanskje forskjellig fra plass til plass?! ikke vet jeg!

Har ikke bestilt enda. Trodde ikke det var vanlig å gå til kontroll før uke 12?
Har uansett tenkt å bestille privat tidlig ul :)

Mamma sitt gull skrev:
Har heller ikke bestillt time enda. Venter litt til, og men vil gjerne ha en time rundt uke 10-12.

Dette er mitt andre svangerskap og jeg kjenner at jeg er ganske mye mere laid back enn med førstemann

Samme her, roen har senket seg helt...

Har snakket med de på føden, men skulle ringe igjen i uke 10 for å bestille time:)

Back
Topp