Har dere bestilt legetime eller tidlig ul?

Jeg har bestilt time hos fastlegen, hun har UL så hun skal se etter liv. Har ikke time før 7+3, men da regner jeg jo i hvert fall at hun ser noe. Har mistet tidlig utallige ganger, så det er derfor jeg skal, hvis ikke hadde jeg nok ventet med første kontroll til uke 12 :)

Hadde ul 7+5 og 12+0 forrige gang, og tenker å bestille det nå også. Skal på ferie sammen med to vennefamilier fra 8+2 og bo i samme hus, så da må jeg fortelle. Det er greit å ha hørt lyden først da:)

Da var ul bestilt til 10+6, fikk ikke 11+1 som ønsket pga sommerferie

er utrolig spent på om terminen består eller om jeg blir dyttet til januar!

Har også bestilt legetime til 8+5, passet seg sånn :-)

Jeg vil bestille tidlig UL i uke 7. Hadde det med både nr1 og nr2, og det ga meg den bekreftelsen jeg trengte for å klare å slappe mer av :)

Er det noen krav for å få tidlig UL?
Noen har krav på pga tidliger svangerskap/barn/egne tilstander.
Men normalt må man betale for dette selv.
Jeg har krav på i uke 12/13 og utover. Det før er enten som oppfølging av medisiner for å lage barn, eller av egen fri vilje, og det betaler jeg for selv.

Det er medisinske årsaker som må være tilstede.
At man er bekymret, lurer på om terminen justeres litt eller bare vil ha en titt, så må man betale for dette selv. Oftest er jo dette også ganske unødvendige (misforstå meg rett) timer som litt satt på spissen 'tar opp plassen' til de som har medisinske årsaker.

Ivf-er skal på ultralyd ca i 7. Svangerskapsuke for å konstantere at graviditeten sitter i livmoren, og fostertelling. :)

Jeg har bestilt tidlig ul 23.juni. Da er jeg 7+1... Hvis jeg kommer så langt! Håper håper!!

jeg skal ha UL neste mandag! gleder meg!

Jeg skulle bestille time i dag, men gyn tar ferie fra da jeg tidligst kan ta time! Buhuuu... Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Det har jeg ikke tenkt på engang. Nå har jeg 1 uke med nattevakter, så er uke med barnedåp forberedelser, så må kanskje bestille til uka etter det. Da er jeg vell kanskje rundt uke 7

Jeg var hos legen i dag, og skal på tidlig ul onsdag 24/6:)
MÅ ha det så tidlig, da jeg har en 1ex.u bak meg...

Spent,samtidig som jeg gruer og gleder meg:)

Noen som ikke har tenkt å ta tidlig ultralyd? :) Jeg tenkte i utgangspunktet ikke å bestille.. Men det kan jo endre seg, er lenge til uke 18-20 :p

Jeg har tenkt å følge vanlige kontroller denne gangen. Å så får vi hva som skjer.

Jeg skulle bestille time i dag, men gyn tar ferie fra da jeg tidligst kan ta time! Buhuuu... Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Jeg går privat. Er det ingen klinikker du kan bestille hos der du bor?

Jeg går privat. Er det ingen klinikker du kan bestille hos der du bor?
Den er han på den private klinkken jeg går til.
Gyn på sykehuset ville nemlig ikke gi meg prednisolon...

Back
Topp