Har dere bestilt legetime eller tidlig ul?

Sagas mamma

Flørter med forumet
Jeg tenker at jeg vil ha en ul rundt uke 12, før vi forteller det til noen. Og første runde med lege er vel også rundt uke12? Glemmer så fort :-P Noen som har bestilt eller allerede vært på tidlige timer?

Jeg har bestilt legetime neste mandag. Mest fordi jeg må ha litt ekstra oppfølging på grunn av stoffskiftesykdom. Litt fordi jeg ikke helt klarer å fatte at jeg faktisk er gravid og fastlegen min har ultralyd så jeg håper han kan ta en titt ;)

Jeg bestiller legetime rundt uke 8 tenker jeg :-) hadde en MA i uke 8 sist så nå tenker jeg å be om en tidlig ul for å avkrefte det :-p hvis jeg ikke får så betaler jeg for en selv etter 12 fullgåtte

Skal bestille UL i dag, må reise et stykke så er tidlig ute (vil ha fredag ettermiddag i 11+noe).

Tenkte også bestille legetime for registrering av svangerskapet og for å få henvisning til OUL. Det blir om 3 uker, 8+5 fordi da skal vi på helsestasjonen med jenta. Like greit å slå to ærender sammen, er nok stress på jobb.

6uke på vei vant ut legen og var på ultralyd samme uke. Pga jeg ble operert under graviteten men ingen viste noen om det.

Jeg har bestilt legetime neste mandag. Mest fordi jeg må ha litt ekstra oppfølging på grunn av stoffskiftesykdom. Litt fordi jeg ikke helt klarer å fatte at jeg faktisk er gravid og fastlegen min har ultralyd så jeg håper han kan ta en titt ;)
Sliter litt med å tro på det selv, samme hvor mange graviditetstester jeg tar :p så deilig med fastlege som har ul, hjelper mye når man får se et lite bankende hjerte :happy:

Har bestilt tidlig UL i uke 10, privat. Og fått lege time i uke 12, dette fordi legen ringte ang noe annet, og da fortalte jeg det like godt:)

Jeg har legetime neste tirsdag (5+2) og skal til jordmor neste mandag (6+1) :-)
Jeg har så sinnsyke smerter i magen, som jeg tror skyldes at jeg har endometriose, men det er greit at det blir sjekka opp ordentlig synes jeg!

Jeg bestiller nok privat ul mellom uke 6-8. Hadde en ma som ble oppdaget på ul uke 8 i fjor, og en sa i mars, så jeg har litt noia for at det skal gå galt. Jeg vil gjerne reise på ferie uten den bekymringen. Og så tar jeg nok en ny ul etter ferien, rundt uke 12, før vi forteller det til barna. Det er i hvertfall planen foreløpig :)

Jeg har 1 kontroll hos legen på torsdag da er jeg 6+5. Og skal på tidlig ul den 15.6 og da er jeg 8+2 :)

jeg hadde 3 sa før jeg fikk sønnen min så får tett oppfølgning. usikker på når første ul blir da, uke 6-7 tenker jeg :) venter bare på henvisningen min (skal til ny gyn) så skal jeg få bestilt

Har bestilt ul 11. juli, er vel rundt 11 uker på vei da. Vurderer å få flyttet den litt fram da, det virker så lenge til.
Tenker jeg ringer legen i slutten av neste uke, evt uka etter, 6-7 uker på vei.

Var hos jordmor i dag (6+1), også skal jeg på tidlig ul 11.juni (7+3) :)

Jeg har blitt henvist til fosterdiagnostikk pga jeg er over 38. Blir nok ul i uke 11 tror jeg.

Har fått første time hos jm 16.juni, da er jeg 6+2. Har hatt lav blodprosent / lite jern før, så vil få tatt blodprøva tidlig i tilfelle jeg trenger tilskudd.

Har litt lyst til å ta UL / hjertelyd hos jm ved 12 uker for å få bekrefta at det er liv laga etter den mest kritiske perioden. Sist sjekka jm etter hjertelyd ved ca 13 uker og fant den ikke, så tok UL med et gammelt apparat for å være sikker. Så veldig lite, men hørte lyden da :)

Jeg skal til en lege for noe annet på tirsdag, så tenker be om hcg-måling da.

Første legetime vet jeg ikke når blir, men må bestille time hos jordmor ganske fort for å få plass hos henne. Venger nok uansett et par uker med det.
UL blir om 3.5 uke, som oppfølging av medisinering jeg får. Må ha trtt oppfølging videre av andre årsaker, så håper han kan henvise meg videre til Riksen. Evt burde jeg vært hos fastlegen fort, for den henvisningen. Men vi får se. Taren dag av gangen den første uken her hvertfall.

Bestilt legetime i slutten av juni, før ferie både for meg og lege. Skal også bestille tidlig ul snart! Vil se hjertet som banker!

Har bestilt legetime og fikk time neste fredag. Fikk lavt stoffskifte etter forrige svangerskap så usikker på hva slags oppfølging jeg må ha. Og så er jeg jo nå over 38 år…. Får håpe jeg blir klokere etter legetimen… ;)

Back
Topp