Har dere bestilt første legetime?

QueenP

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Og skal dere gå til fastlegen eller jordmor? Eller må man kanskje til legen første gangen? Lurer på om jeg skal ringe til uka og bestille en time etter ferien min, for da vil jeg være ca 10 uker på vei, og da er det vel klart for første kontroll?:)

har bestilt til etter ferien jeg og :) sist var jeg på første kontroll når jeg var 5+3.... hadde det litt mer travelt da, hehe

Kommer til å gå mest til fastlegen. går nok et par ganger til jordmor på slutten. I tillegg blir jeg fulgt opp på sykehuset pga hypothyreose

Ja, har bestilt første legetime i begynnelsen av august :) har ikke så veldig hast med å komme meg dit denne gangen. Men jeg skal på tidlig ul neste uke da :)

Nei, ikke bestilt første time :) Venter til vi har sett hjertet slå.

Ja jeg var i går, bare for å få bekreftet graviditeten og ta noen blodprøver, jeg kommer til å gå til fastlegen  og jordmor alt etter hva jeg føler for :)

MomToTwins skrev:
Ja jeg var i går, bare for å få bekreftet graviditeten og ta noen blodprøver, jeg kommer til å gå til fastlegen  og jordmor alt etter hva jeg føler for :)

Har du tvillinger på 4 mnd, og er gravid igjen?? Hjelpes, du må være steintøff:P

Skal ha første time på mandag. Ringte egentlig legen for å bestille time til når jeg er ca 9-10 uker, men ble satt opp på time allerede i uke 6. Akkurat nå så er det egentlig greit for jeg sliter så fryktelig med kvalme om dagen :S

ikke bestillt time enda, og tenker drøye det noen uker til. 
til jeg ca er 10 uker.

Har alt vert på første time bare for å få det bekrefta ,men  neste orntlige time for å si det slik er i aug   når jeg er mid mellom 11 og 12 uker på vei 

Jeg har blitt fulgt opp av gyn siden oktober i fjor pga uregelmessig syklus, en MA og en SA og jeg er veldig fornøyd med han. Utrolig flink og hyggelig og har alltid til til alle spm. Men han er ikke tilbake fra ferie før 31/7, da vil jeg være sent i uke 8 eller tidlig uke 9, og jeg tror ikke jeg klarer å vente så lenge før jeg tar første kontroll med ul, så tror jeg skal prøve å få en time på et annet legekontor der de har åpent nå i juli, så kan jeg heller dra til den vanlig legen min den 31/7 som planlagt. Er så redd for enda en MA... Eller er jeg hysterisk nå?

Var hos legen på fredag men det var for å få resept på allergimedisin og kvalmestillende.. :) tok blodprøver da, men ikke noe mer enn det :) 

Tenkte å bestille til uke 10, før vi drar på ferie :)

PetronellaMor skrev:
Jeg har blitt fulgt opp av gyn siden oktober i fjor pga uregelmessig syklus, en MA og en SA og jeg er veldig fornøyd med han. Utrolig flink og hyggelig og har alltid til til alle spm. Men han er ikke tilbake fra ferie før 31/7, da vil jeg være sent i uke 8 eller tidlig uke 9, og jeg tror ikke jeg klarer å vente så lenge før jeg tar første kontroll med ul, så tror jeg skal prøve å få en time på et annet legekontor der de har åpent nå i juli, så kan jeg heller dra til den vanlig legen min den 31/7 som planlagt. Er så redd for enda en MA... Eller er jeg hysterisk nå?

Jeg hadde MA i mars 2010 som ble oppdaget i uke 13, forsteret ble målt til å være 9+ uker, så du kan nok trygt vente til legen er tilbake :) veldig mange ganger skjer MA når fosteret må overta viktige fuksjoner selv (som skjer i uke 9) og da er fosteret ikke levedyktig.. vanskelig å skjønne når man går igjennom det, men det er til det beste når det skjer (sier jeg NÅ liksom :P var ikke det jeg tenkte da :P) Kommer til å bestille ul i uke 10+ for å se at babyen spreller før vi skal på ferie :) så jeg forstår bekymringene dine til det fulle! 

Jeg har fått legetime uke 9, og jordmor uke 10-11. Jeg kommer nok til å gå mest til jordmora på helsestasjonen, og en time i ny og ne hos legen. Vi har ei herlig jordmor og jeg gleder meg så til å begynne å gå hos ho igjen. :)

nr2imars2013 skrev:

PetronellaMor skrev:

Jeg hadde MA i mars 2010 som ble oppdaget i uke 13, forsteret ble målt til å være 9+ uker, så du kan nok trygt vente til legen er tilbake :) veldig mange ganger skjer MA når fosteret må overta viktige fuksjoner selv (som skjer i uke 9) og da er fosteret ikke levedyktig.. vanskelig å skjønne når man går igjennom det, men det er til det beste når det skjer (sier jeg NÅ liksom :P var ikke det jeg tenkte da :P) Kommer til å bestille ul i uke 10+ for å se at babyen spreller før vi skal på ferie :) så jeg forstår bekymringene dine til det fulle! 

Takk :) Jeg skal prøve å holde meg, men det er jammen ikke lett :) kommer uansett til å ha en ul i uke 11-12 for å sjekke at alt er ok da. Får prøve å smøre meg med tålmodighet så lenge. Ingenting er jo sikkert enda, som du sier, men dersom det er noe galt allerede er det jo kjedelig å gå i flere uker før det blir oppdaget også.. Skjønner jo at dersom det ikke blir noe av, at det er fordi det ikke hadde klart seg på egen hånd og da bedre at det skjer, men det er nok ikke så lett å tenke sånn idet det skjer, nei.. Men en trøst ihvertfall. Skal ikke være så lett ;)

Jeg ringte til legen og bestilte time i dag, de sa at jeg ikke trengte å komme inn før rundt uke 11 - 12. Altså starten av september,da de kan ta alle testene på en gang :) men jeg tenkte å ringe opp igjen da vi reiser til Rhodos i slutten av august, og jeg gjerne vil ha noen råd osv før vi reiser :)

Jeg har fått time til jordmor når jeg er 14 uker på vei :)
Tror jeg kommer til å gå bare til jordmor denne gangen om det er kapasitet til det. Synes de er mye mer imøtekommende en fastlegen, men nå har jeg ikke møtt jordmora enda bare snakket med henne i telefonen. Om hun er like tafatt som hun jeg gikk til i forrige svangerskap kommer jeg nok til å bruke fastlegen :p

Skal på tidlig UL, så stresser ikke med å komme meg til kontroll. Det eneste som skjer er jo blodprøver og utfylling av helsekort. Alle andre spørsmål kan man jo stile her inne ;D

Jeg har ikke bestilt, men skal gjøre det etter ferien for å få papirene og bekreftelsen. Hadde en blødning i forrige svangerskap og skal spørre om tidlig ul.

Tenker jeg skal ringe å bestille time både på sykehuset og med legen i dag. Jeg skal bli godt oppfulgt fra uke 6 pga at jeg fikk svangerskapsforgiftning - Eklampsi i Mars. Jeg var da 22 uker på veg og måtte avslutte svangerskapet. Kommer til å gå på kontroller ca hver uke, ta blodfortynnende medisiner, og bli sykmeldt når jeg er 20 uker på veg. Har maange turer på sykehuset i vente. Men det er godt å vite at jeg får så god oppfølging :) Kommer nokk til å gå til jordmor fast denne gangen, og resten av kontrollene på sykehuset.

Hadde min første legetime i går, skulle egentlig kunn ha resept på klexane, men legen tok alt nå han, svangerskapspapirer, blodprøver, blodtrykk og bakterieprøve. Han satte termin til 18.mars. 1 dag før min egen termin. Han ringte inn til sykehuset og sa jeg skulle inn fort som f, pga blodpropp i forrige svangerskap og pga MA FOR 2 år siden. Fikk ny time 9.august og han sa jeg skulle bestille time hos jordmor når jeg var ca 12 uker. Jeg må nok inn til han før 9.august. Mannen min ga meg en vekker i går, jeg er frisør og vi har ikke punktavsug eller utskiftning, så jeg leste litt på nettet ang kjemikalier hos oss frisører og der stå det med storebokstaver at kan man ikke unngå kjemikalier anbefales det å ikke jobbe i graviditeten, i Sverige og Danmark får ikke frisører jobbe i svangerskapet. Så jeg har krav på svangerskapspenger. Så da tar jeg en time hos han etter ferien min og hører hva han mener. Jeg sjekket ikke dette i forrige svangerskap pga at jeg var sykemeldt hele pga oppkast og senere blodpropp.

Back
Topp