Har dere bestemt dere for navn?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Trenger ikke skrive navnet altså - men er dere enige om navn? Er det bestemt eller har dere ett klart men vil se om det føles riktig når babyen kommer? Har dere som ikke vet kjønn et klart av hver sort? Eller krangler dere enda? Eller rett og slett ikke har tenkt så mye på det enda?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har navnet (les:jeg) på jenta klart. Sambo har ikke klaget på det så da blir det sikkert det. :p

Men gutten er under diskusjon. Sambo NEKTER det navnet jeg vil ha, så han har fått i oppgave å komme med forslag.
Jeg har så lyst å kalle gutten Ravn men må nok bare legge det bort.

Må si jeg begynner og bli utålmodig. For sambo har ikke kommet med noe forslag enda. Og kontrollfreak som jeg er så vil jeg ha noen navne alternativer klart snart. :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg tror vi er enige om navn, har to på topp og begge er enige om hvem vi liker best. Men har liksom ikke sagt at DET er navnet, har ikke snakket om noen andre navn eller snakket mer om det, så kan vel si at vi er enige :p

Har aldri hatt et navn vi bare "må" ha. Men har to favoritter som vi begge liker. Tenker at vi bestemmer oss når vi ser hva som "passer" ungen etter hun er født:) vi har aldri vært uenig om navn. Samboeren min har aldri vært spesielt engasjert i navnevalg hehe.

Her har vi hvert vårt jentenavn. Jeg har et guttenavn som er helt uaktuelt for sambo. Men oul sa jente så tror nok ikke vi kommer til å diskutere guttenavn før det eventuelt mot formodning kommer en gutt ut. Jeg ønsker at vi bestemmer oss for jentenavn før hun kommer, men er åpen for å endre det dersom det blir helt feil når vi ser henne...

Får ikke mannen til å engasjere seg jeg... Så har en liste med guttenavn jeg vurderer, har sagt til han hvilke navn jeg liker, men får lite respons. Så blir vel til at jeg bare velger et av topp 3 :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har en 3-4 navn foreløpig på topp. Jeg har veldig lyst å gi henne navnet Olava etter oldermoren min, men mannen min mener det høres ut som ei gammel dame. Jeg trodde han hadde lagt ned veto på det navnet, men sist gang vi gikk gjennom listen så krysset han det ikke ut. Kanskje det har vokst på han og det ennå er et lite håp :)

Hvis ikke minner de andre alternativene litt om det navnet.

Tror faktisk vi kommer til å få større problemer i forhold til etternavn. Vi har allerede bestemt oss for mellomnavn, men da blir det litt mye med begge våre etternavn... Men jeg vil jo egentlig at hun skal ha begge. Hmmm

Her har vi kortet ned de 5 alternativene til 2 så får se om han passer til noen av de når han kommer ut :)

Om det hadde vært jente hadde vi hatt navne klart :)

<3 venter en gutt 06.02.2014<3

Vi har delvis bestemt oss for navn :) Vi har dobbeltnavn på storebror og kommende storesøster i huset, så her må mini også få to navn ettersom vi bruker begge navnene hos de andre ;) Vi har funnet et vi begge liker godt, så gjenstår det å finne det siste :)

Vi har ikke startet tenke på det,klarer ikke før jeg vet kjønn på torsdag:-) påtide nå når det er fire mnd igjen.
Blir et enkelt navn iallefall:-)

Vi står mellom 3 navn :) Regner ikke med vi bestemmer oss før lille gutt er kommet til verden... :)

Vi har satt opp noen forslag hver og hadde faktisk noen av de samme. Tviler på at det blir så mye mer prat om det før det nærmer seg. Men skulle vi bli enige så forblir det hemmelig for familie og venner.

fra app'en

Vi har 2 alternativer. Men sist hadde vi 3 alternativer, men ble ingen av de.. Så vi får se..

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Ja, vi har egentlig bestemt oss for ett jente- og ett guttenavn, eller... dobbeltnavn da. Egentlig er mannen min veldig gira på Karoline, men jeg har sååå mange venninner som heter det, og har ikke lyst til å bruke det, og han liker det andre alternativet også.

Ja! <3
Det er igrunn ikke sånn superhemmelig, men tilfelle vi skulle finne ut at han ikke passer navnet allikevel den dagen han blir født vil vi ikke skrike det ut til hele verden=)

Sist var vi enig om både gutte- og jentenavn før ultralyden. Denne gangen veit vi ikke. Vi får gutt nr. 2, så vi har jo brukt opp guttenavnet... Mannen min har et navn han ønsker, navn etter hans farfar, men jeg synes det blir litt rart når vi kalte førstemann opp etter hans morfar... Også har han liksom ikke noen gode alternativer til det. Jeg tror vi aldri kommer til å bli enige!

Vi er enige, bare ikke helt vant med navnet :p

Jepp, har navnet klart! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har i grunn navnet klart... tingen er at jeg har lyst på et mellomnavn, mens han ikke er sånn supergira på det :P

Alltid så ligger den i bakhodet at hun må kle navnet sitt - men så tenker jeg på de som bestemmer seg 100% for navnet FØR barnet er kommet til verden - hvordan klarer de det? Har så lyst å bare "sette" navnet på henne slik selv, men klarer ikke bli trygg på en måte...

huh?

Back
Topp