Har dere bestemt dere for navn?

Uff ikke si det en gang.. Trodde det skulle bli så lett med jentenavn, siden jeg har hatt noen favoritter helt siden jeg var liten.. Men nå føler jeg ikke at noen av de navna passer til mini! Omsider fant jeg et anna navn som jeg forelska meg heeeelt i, men samboer liker det ikke!:( så jeg vet ikke hva vi skal gjøre, jeg vil egentlig bare ha akkurat det navnet nå, greier ikke slippe det, men jeg vil jo at samboeren skal like navnet også:( han har jo ikke kommet med andre forslag selv, så da er vi ikke kommet noe lengre! Skal jeg "trumfe" gjennom navnet jeg på død og liv vil ha til jenta mi, å satse på at samboer blir vant til det etterhvert? Eller skal vi komme frem til et anna navn sammen, når jeg vet jeg kommer til å bli kjempelei meg for å ikke få det navnet jeg vil ha? Skikkelig dilemma! Det er jo ikke særlig kjekt at samboer rett og slett ikke liker det navnet i det hele, men samtidig så er det ikke såå viktig for han hvilket navn jenta vår får, som for meg:(

Vi har mest sannsynlig bestemt oss for Julie :-)

Nei aner virkelig ikke hva vi skal kalle babyen. Jeg falt plutselig pladask for et guttenavn her en dag og trodde jeg hadde mannen på gli, men nei da han snudde plutselig. Blir nok ikke noe navn her før babyen er ute, sist var det mye enklere og vi hadde både jente og guttenavn klart. Denne gangen har vi ingen alternativer en gang.

5 uker til termin, men har ikke begynt å snakke om navn ennå. All erfaring tilsier at mannen ikke kommer til å bli enige før så da venter vi til det nærmer seg. Er noe med å se hvem babyen er også... så ingen av våre har fått navn før de har vært noen dager. Navnesmaken er såpass ulik at det blir uansett et godt kompromiss vi må bli enige om, og som vi begge kan leve godt med.

Da vi fikk førstemann var vi enige om en ting, vi skulle ha ett navn. Hvem er det som har dobbeltnavn?

Siden dette er nr 4 så har vi gått rundene noen ganger før og vi ønsker et navn som passer sammen med søskene sine navn... utvalget er dermed ikke like stort som første gang. Samtidig så har søsken en forventning om å få vite hva babyen skal hete så vi må nok snart begynne å tenke.

Uff ikke si det en gang.. Trodde det skulle bli så lett med jentenavn, siden jeg har hatt noen favoritter helt siden jeg var liten.. Men nå føler jeg ikke at noen av de navna passer til mini! Omsider fant jeg et anna navn som jeg forelska meg heeeelt i, men samboer liker det ikke!:( så jeg vet ikke hva vi skal gjøre, jeg vil egentlig bare ha akkurat det navnet nå, greier ikke slippe det, men jeg vil jo at samboeren skal like navnet også:( han har jo ikke kommet med andre forslag selv, så da er vi ikke kommet noe lengre! Skal jeg "trumfe" gjennom navnet jeg på død og liv vil ha til jenta mi, å satse på at samboer blir vant til det etterhvert? Eller skal vi komme frem til et anna navn sammen, når jeg vet jeg kommer til å bli kjempelei meg for å ikke få det navnet jeg vil ha? Skikkelig dilemma! Det er jo ikke særlig kjekt at samboer rett og slett ikke liker det navnet i det hele, men samtidig så er det ikke såå viktig for han hvilket navn jenta vår får, som for meg:(

Kjenner meg så igjen! Jeg har et guttenavn som jeg er helt forelsket i, og det har jeg vært siden lenge før vi begynte å tenke på barn. Samboeren misliker det sterkt og jeg kjenner at det er veldig vondt for meg. Jeg vil jo selvfølgelig at han også skal like navnet vi gir til pjokken, men jeg tar det så personlig når han avfeier dette navnet som jeg har båret på så lenge. Uff, nei nå ble jeg skikkelig sentimental! :(:P Vi har heldigvis andre navn som vi begge liker da, men jeg kjenner jo at jeg innerst inne har veldig vondt for å gi slipp på dette navnet. Og så passer det så fint til storesøster sitt navn også, noe som bare en en eneste stor bonus, men han klarer ikke helt å se den.

På lørdag bestemte vi oss endelig for to alternativer, JUHU!!! Vi har hatt store problemer denne gangen. Med jentungen hadde vi tre alternativer klare ganske fort, men med mini nå har vi ikke kommet noen vei. Jeg er fremdeles litt usikker på navnene, men siden jeg syns de er fine og ikke kommer på noen bedre selv, skal de iallefal stå som alternativer frem til mini blir født.

Det navnet jeg aller helst ville hatt, sier mannen min på en helt annen måte enn meg (dumme dialekt!!!!), så det måtte jeg bare stryke med en gang :(

Kjenner meg så igjen! Jeg har et guttenavn som jeg er helt forelsket i, og det har jeg vært siden lenge før vi begynte å tenke på barn. Samboeren misliker det sterkt og jeg kjenner at det er veldig vondt for meg. Jeg vil jo selvfølgelig at han også skal like navnet vi gir til pjokken, men jeg tar det så personlig når han avfeier dette navnet som jeg har båret på så lenge. Uff, nei nå ble jeg skikkelig sentimental! :(:P Vi har heldigvis andre navn som vi begge liker da, men jeg kjenner jo at jeg innerst inne har veldig vondt for å gi slipp på dette navnet. Og så passer det så fint til storesøster sitt navn også, noe som bare en en eneste stor bonus, men han klarer ikke helt å se den.

Min kjære var ikke helt enig da jeg kom opp med navnet Liam, som er ett navn jeg falt pladask for..
Han kom med ett par andre alternativer også som jeg sa var fine, men jeg kalte gutten i magen for Liam hele tiden.. så til slutt ble det Liam som var riktig for han også :P
Foreslår du prøver det samme ;)
Gutten vår får samme mellomnavn og kun farens etternavn også da, det syns han jo er litt stas :D

Fra mobilen :-)

Jeg har vært på motsatt side da, med første, der mannen hadde et navn han bare VILLE ha og som jeg ikke likte noe særlig. Han klarte ikke slippe det og snakket om det igjen og igjen. Når babyen ble født og han fortsatt snakket om navnet syntes jeg ikke det passet til den fine babyen min. Men jeg sa ok likevel, pga det var så viktig for mannen (oppkalling). Det tok meg ca et år før jeg ble skikkelig glad i navnet, men jeg likte navnet gradvis bedre og bedre, nå elsker jeg det, det passer så utrolig bra på gutten vår at det er helt latterlig. Og jeg er veldig glad det ikke ble noen av de andre navnene. Men mannen din må jo nesten gå med på det da, men jeg tror jeg kan garantere at han kommer til å like navnet etterhvert, pga han forbinder det etterhvert med den lille skatten deres :)

Er akkurat sånn jeg føler! Har store problemer med å legge fra meg dette jentenavnet, og VET at det er ingen andre navn jeg ønsker til min datter:( synes det er kjempetrist at samboer ikke liker det i det hele! Jeg har heller ingen andre forslag som jeg føler passer, og han har heller ikke kommet med noe. Så vi har ikke diskutert navn omtrent.. Tror nok at han kommer til å la meg få viljen min siden jeg ønsker det så sterkt, men hvor gøy er det om samboer nesten ikke tør å si navnet til datteren vår til folk, fordi han misliker det selv? Aaaaffff..

Jeg har vært på motsatt side da, med første, der mannen hadde et navn han bare VILLE ha og som jeg ikke likte noe særlig. Han klarte ikke slippe det og snakket om det igjen og igjen. Når babyen ble født og han fortsatt snakket om navnet syntes jeg ikke det passet til den fine babyen min. Men jeg sa ok likevel, pga det var så viktig for mannen (oppkalling). Det tok meg ca et år før jeg ble skikkelig glad i navnet, men jeg likte navnet gradvis bedre og bedre, nå elsker jeg det, det passer så utrolig bra på gutten vår at det er helt latterlig. Og jeg er veldig glad det ikke ble noen av de andre navnene. Men mannen din må jo nesten gå med på det da, men jeg tror jeg kan garantere at han kommer til å like navnet etterhvert, pga han forbinder det etterhvert med den lille skatten deres :)
Takk for at du delte fra et anna synspunkt:) jeg tror nok også han vil like det etterhvert, det er strengt tatt ikke så viktig for han med navn, som han sier selv, men han vil bare ikke ha det navnet. Siden han ikke har tatt opp igjen navnediskusjonen enda, så tror jeg at jeg får viljen min. Han har også kallt baby i magen det navnet et par ganger, og spørt om det virkelig er det hun skal hete. ( høres ut for dere som et helt hårreisende navn jeg har funnet sikkert!:P) skulle bare så gjerne ønske st han likte det iallefall litt:(

Vi har heller ikke bestemt oss for guttenavn. Mannen kommer med bare tullenavn som Adolf og Arnold og det er uaktuelt. Hehe. Navnene som jeg synes er fine har kommet og gått over tid. Men vi har seks navn som vi synes er fine men vi burde hvertfall bare ha to navn når gutten kommer. Så blir det ikke for mange navn å velge i mellom. Det er kjempe vanskelig! Jeg blir også stresset, vil ha navnet klart når gutten kommer. Har 7 uker igjen på å gruble på navn. :D

Sent from my GT-I9300

Vi har to navn det står i mellom, vi heller mer mot det ene nå, men tror ikke avgjørelsen blir tatt før etter hun er kommet til verden :)

Back
Topp