Har dere begynt med lørdagsgodt?

Leste er snart 5 år og fått det i noen måneder. Definitivt ukas høydepunkt for henne! Hun får plukke 10 smågodt ting.
Yngste liker ikke godteri, men er glad i popcorn/chips. Så han får det.

Leste er snart 5 år og fått det i noen måneder. Definitivt ukas høydepunkt for henne! Hun får plukke 10 smågodt ting.
Yngste liker ikke godteri, men er glad i popcorn/chips. Så han får det.
Takk for svar :) tenkte å kanskje introdusere mine for popcorn en dag :)

Så lenge barna ikke vet hva de går glipp av så gjør det jo ingenting :p de trenger da ikke godteri :) kan heller gi frukt, smoothie, fruktpinner og mye annent sunt og godt som lørdagsgodt :)

Han får ikke lørdagsgodt, men han får litt innimellom. Skjelden han spør om godteri direkte. Han har ingen formening om hva lørdag er enda heller. Snart 2,5 år.

Min er 1,5 år. Får ikke noe fast lørdagsgodt. Får en havrekjeks i ny og ned, kan smake potetgull om vi spiser det osv. Men han snakker jo ikke enda, spør ikke om det og sa vil jeg ikke lage en dårlig uvane :p venter til han blir stor nok til å faktisk ville ha det, så får han få en liten ting på lørdager.

Siden min er 1 år og ikke har eldre søsken som får lørdagsgodt, så får han heller ikke lørdagsgodt. Får se når vi innfører det, men er vel ikke noe hast før de begynner å mase etter det selv ;)

Min på 3 1/2 får lørdagsgodt. Ikke snakk om mye. Blir feks 5-6 smågodt ting så er han fornøyd. Og er vi ikke hjemme eller lignende så er det aldri krise om han ikke får. Tror det har vært «fast» se siste 3-4 mnd. Syns det er lettere på butikken når han maser om godteri og diverse å bare si at godteri får vi på lørdager. Da er hele diskusjonen ferdig og han gir seg å går videre uten store rabalder :)

De får ikke lørdagsgodt hver lørdag, men en gang i blant. Eldste er 4,5 og minste er litt over 2. Eldstemann begynte vel å få for rundt ett år siden, minstemann for noen mnd siden. Vanskelig å bare gi til eldstemann mens minstemann er tilstede :rolleyes:

Når han begynner å etterlyse det selv,så kan han få - har ikke skjedd enda og han er snart 3 år. Men hender seg han får om storesøsknene spiser godis, men som oftest så tar han en liten bit og jeg får resten :hilarious:

Ingen lørdagsgodt her, men det har hendt hun har fått litt godteri om vi har vært på besøk hos venner med barn som får lørdagsgodt. Hun skjønner ikke konseptet, men er overlykkelig for å få "nammis" nesten hver dag. Dvs ei skål med rosiner, tørka aprikos, havrefras, mandler, oppskåret frukt etc, eller en smoothiepose.

Min gutt på snart 5 har fått lørdagsgodt ca i 6 mnd nå hvis jeg ikke tar helt feil. Det ble naturlig å begynne med det. Han spiser ikke så mye heller.

Ikke nie fast til hun på 3,5 her. Hender hun spør om is, men nå for tida er visst favoritten druer med sennep :p
Hun er veldig glad i frukt og bær, så da får hun heller det :)

Ungene er 3 og 4 år. De får lørdagsgodt av og til, men ikke så mye. Som oftest spiser de popkorn en dag i helga med en film sammen med oss. Syns ikke det er sjokkerende at en på 3 ikke har begynt med smågodt.

Vi har ikke noen fast godteridag. Vi spiser litt innimellom, av og til flere dager på rad. Mest chips/potetgull, is og kake/kjeks, sjelden andre typer godterier. Ungen er 2,5år. Pleier ofte å få om hun spør etter noe, men ikke rett før et av hovedmåltidene.

Jeg ga banan til lørdagsgodt helt til pappan begynte å gi han smågodt da eldstemann var 1.5 år. Får ikke lørdagsgodt hver lørdag, jeg prøver å narre ungene med at det er fredag/søndag osv. 4.5år og 2år. Ville helst unngå lørdagsgodt lengst mulig.

Back
Topp