Har dere begynt med lørdagsgodt?

Apekatter

Elsker forumet
En ansatt i Bhg syntes det var kjemperart at sønnen min på 3 år ikke fikk lørdagsgodt. Hun kunne ikke skjønne hva det var for noe. Jeg syns det er alt for tidlig, og han spør ikke etter det selv. Vil gjerne utsette godteri hver uke så lenge jeg kan. Han går litt godteri, altså, men stort sett av bestemødrene og ikke hver uke.

Har dere begynt med lørdagsgodt? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvor gamle er barna deres?

Merkelig at hun synes det er rart... Hvorfor gi ungen noe han ikke etterspør hvis du ønsker å vente.

Her er mini 4,5 mnd, så han får det beste han vet hver eneste dag :P

Min gutt på 4,5 år får enda ikke fast lørdagsgodt.
Han spør heller ikke. Men spør han i butikken på en fredag/lørdag, så får han er Kinderegg og en ting til også kjøper vi potetgull og brus, som vi deler på alle sammen :) han kan faktisk godt få på en tirsdag også går der 2 uker til neste helg før han får noe feks.
I dag ville han ha et blad istedenfor godis ;)

Merkelig at hun synes det er rart... Hvorfor gi ungen noe han ikke etterspør hvis du ønsker å vente.

Her er mini 4,5 mnd, så han får det beste han vet hver eneste dag :p
Kanskje du skulle prøve å gi litt smågodt? :p forberede på barnehagestart!

Min gutt på 4,5 år får enda ikke fast lørdagsgodt.
Han spør heller ikke. Men spør han i butikken på en fredag/lørdag, så får han er Kinderegg og en ting til også kjøper vi potetgull og brus, som vi deler på alle sammen :) han kan faktisk godt få på en tirsdag også går der 2 uker til neste helg før han får noe feks.
I dag ville han ha et blad istedenfor godis ;)
Det hender min spør etter godteri i butikken, men han har aldri fått noe der. Jeg tenker jo at han skal få lørdagsgodt etterhvert, bare ikke enda :)

Vi har bestemt hun ikke får lørdagsgodt før skolealder tidligst. Blir minimalt godteri i huset, pga jeg ikke tåler raffinert sukker og min mann er en kveldspiser det lille han spiser. Blir unaturlig å kjøpe til henne. Kommer heller til å lage eks kaker/sjokokuler osv med dadler/søtpotet som søtning.

Er ikke lørdagsgodt her. Barna blir 3 år og 2 år om noen mnd :smug: De vet ikke hva det er, så da er det ikke noe vits å gjøre noe med den saken.

Vi har bestemt hun ikke får lørdagsgodt før skolealder tidligst. Blir minimalt godteri i huset, pga jeg ikke tåler raffinert sukker og min mann er en kveldspiser det lille han spiser. Blir unaturlig å kjøpe til henne. Kommer heller til å lage eks kaker/sjokokuler osv med dadler/søtpotet som søtning.
Vi har ingen fysiske plager som gjør at vi unngår sukker, jeg bare syns det er for tidlig, men det er godt å høre at vi ikke er alene :) dadler i kaker er kjempegodt, men søtpotet har jeg aldri prøvd. Kanskje jeg skal teste :D

Vår lille er bare 1,5år så ingen lørdagsgodt i ordets rette forstand her i hus. Hun pleier å få en smoothiepose til Barne-TV på lørdager, hun kaller det godte, så det kan jo kanskje telle :p

Vår lille er bare 1,5år så ingen lørdagsgodt i ordets rette forstand her i hus. Hun pleier å få en smoothiepose til Barne-TV på lørdager, hun kaller det godte, så det kan jo kanskje telle :p
Min eldste kaller vitaminbjørnene for godteri :) hihi, men det var vel ikke akkurat det jeg tror hun i Bhg siktet til :p

2 år og nei han får ikke lørdagsgodt. Får det ikke heller på en god stund. Kan heller få andre ting enn godteri.

Vår lille er bare 1 år, men barnehagen ble veldig overrasket at hun ikke hadde fått smake verken is, saft, brus eller kake. Vi kommer til å holde henne unna alt slikt så lenge vi klarer (kommer ikke til å nekte henne is/kake i bursdagsselskap når hun blir litt eldre selvfølgelig, men nå vet hun ikke hva det er engang). Lørdagsgodt kommer vi til å innføre i form av frukt/bær, evt grove vafler, muffins, pannekaker, ol.

Vår lille er bare 1 år, men barnehagen ble veldig overrasket at hun ikke hadde fått smake verken is, saft, brus eller kake. Vi kommer til å holde henne unna alt slikt så lenge vi klarer (kommer ikke til å nekte henne is/kake i bursdagsselskap når hun blir litt eldre selvfølgelig, men nå vet hun ikke hva det er engang). Lørdagsgodt kommer vi til å innføre i form av frukt/bær, evt grove vafler, muffins, pannekaker, ol.
Det virker som en god løsning :) våre fikk (etter press fra svigers) smake kake på ettårsdagen :p

Det virker som en god løsning :) våre fikk (etter press fra svigers) smake kake på ettårsdagen :p

Får se hvor lenge det holder. Her prøvde svigers seg med sjokoladekake (hadde feiring i går), men jeg hadde laget havremuffins med banan og blåbær som lille fikk med lys på istedet ;) Og hun storkoste seg med den og jordbær :)

Back
Topp