Har dere begynt å kjenne liv?

Ponyo

Forelsket i forumet
Jeg er 14+3 i dag og har den siste uka lurt på om jeg har kjent liv. Men det som får meg til å undre er at det kjennes ikke ut som lett kiling som folk beskriver de første bevegelsene som, det kjenner som ordentlige bittesmå dult akkurat i buksekanten, litt over, jeg har stadig luft i magen og i tarmene og det kjennes helt annerledes ut... men sånn jeg kjenner det nå, kjennes det ut som jeg opplevde de bevegelsene i uke 18/19 i de andre svangerskapene. Lurer på om det er baby eller kanskje fantomspark, har jo begynt som kiling de andre gangene, hmmm. Uansett, har dere kjent liv enda? Og hvordan vil dere beskrive de første bevegelsene?

Last edited:
Jeg er usikker, men prøver stadig å kjenne etter! 14+1 her. Tror jeg kjente noe i uke 15 i forrige svangerskap, så det kan godt hende jeg kan kjenne noe snart! Håper veldig på det! ❤️

Hvor langt er du på vei? Hvor lenge har du kjent det? :)

Jeg er bare 11+et eller annet, men jeg er helt sikker på at det var det jeg kjente. Supersvakt, og helt annerledes enn luftbobler. Er andregangsfødende, og synes jeg kjenner det igjen.

Jeg mener bestemt at jeg har kjent noe som ikke er luft. 3 gangs og sist kjente jeg i uke 14.

13+2 nå. Når jeg har kjent det så har jeg skvettet til da det er såpass annerledes.

Ligger å kjenner etter flere ganger om dagen :rolleyes:

Jeg mener at når man er flergangsfødende, kan man merke bevegelse tidlig og jeg er nå i slutten av uke 10, men er helt sikker på at jeg har kjent litt bevegelse på kveldene. Med første tok det litt tid før jeg visste hva det var, men med mini kjente jeg det ganske tidlig da jeg visste hva det var.
Alle kropper er bygd forskjellig og alle SV er forskjellig, så tenker at vi skal bare kjenne etter og være glad for all bevegelse vi kjenner.

Kjenner samme type små dult..og er ikke luft... Kjente noe små kiling for noen uker siden også.. Forrige gang kjente jeg fra uke 12,selvom det er tidlig er jeg 99%sikker på det er baby jeg kjenner:angelic:

Jeg kjenner liv nå, men kun når jeg slapper av. Jeg er tredjerangs og er 13+3. Kjente det vel først ca halvveis i uke 12.

Jeg kjente ikke før uke 17 sist, hadde da morkake foran. Har morkaken foran denne gangen, men har følt flere ganger at jeg kjenner liv. 14+1 i dag. Spesielt på kvelden. Men syntes det virker litt rart også. Ikke godt og si.

Er andregangs, uke 14+0 i morgen, og har ikke kjent noe, tror ikke jeg kjente noe før uke 18 sist, fikk det bekreftet på Oul i uke 19 at det var bevegelser, spent denne gangen :)

Har kjent fra tidlig uke 13 denne gangen :) Syns fort det gikk fra lett kiling til mer bevegelse. Nå (15+3) er det veldig tydelig bevegelse og i dag tidlig kunne mannen kjenne det også før vi stod opp :)

Har kjent siden jeg var 13+0 er nå 14+5:shy:
Kjenner ikke daglig, men kan kjenne flere ganger på èn dag:oops:

Innbiller meg at jeg har kjent noe nå de siste dagene, men forteller meg selv at det bare er magen som jobber :rolleyes: Syns det virker så tidlig mår jeg er 12+6. Sist kjente jeg ingenting før rundt uke 18, men hadde da morkaken forran.

Er veldig usikker.. Er jo 4. ungen så jeg burde vel snart vite hvordan det kjennes :happy:
Men da vi var på ultralyd og jeg så på skjermen at babyen liksom hoppet, så er jeg helt sikker på at jeg kjennte det. Var i uke 12/13,så veldig svakt.

Er veldig usikker.. Er jo 4. ungen så jeg burde vel snart vite hvordan det kjennes :happy:
Men da vi var på ultralyd og jeg så på skjermen at babyen liksom hoppet, så er jeg helt sikker på at jeg kjennte det. Var i uke 12/13,så veldig svakt.

Hehe jeg venter å nr 4 :hilarious: virker som de fleste av oss begynner å kjenne det i uke 12/13 faktisk :joyful:

Har kjent fra tidlig uke 13 denne gangen :) Syns fort det gikk fra lett kiling til mer bevegelse. Nå (15+3) er det veldig tydelig bevegelse og i dag tidlig kunne mannen kjenne det også før vi stod opp :)

Så gøy at mannen din også kunne kjenne det :joyful:Men hvis det er såpass hos deg, så er jeg ganske sikker på at det er babyen jeg kjenner så godt :smiley-bounce012

Så gøy at mannen din også kunne kjenne det :joyful:Men hvis det er såpass hos deg, så er jeg ganske sikker på at det er babyen jeg kjenner så godt :smiley-bounce012
Veldig fint å kunne dele det med han ❤️ Det kan godt være, jeg syns i alle fall det er stor forskjell på vanlig mageaktivitet og babyaktivitet nå som jeg har opplevd det før.

Jeg kjente det første lille dyttet dagen før jeg var 12 uker. Nå er jeg 12+2 og idag har jeg kjent mange av de. Men er ikke like mye hver dag. Er nr 4 så er ganske sikker på at det er mini da disse bevegelsene skiller seg ut fra andre ting :Heartred

Er førstegangs så vet jo ikke akkurat enda hvordan det føles og kjennes. Men noen ganger kjennes det ut som det er småkiling / små stryking. Vet heller ikke hvor ting ligger inni der, så om det er andre ting som gjør at jeg kjenner det jeg kjenner eller om det er bitte små bevegelser jeg kjenner er jeg usikker på.

Er ihvertfall om noen få dager 12 uker. så er nok litt tidlig før jeg kjenner noe bevegelser enda vil jeg tro.

Men hvis dette er bitte små bevegelser så er jo det mer stas enn om det er tarmene som holder på med sine ting :p

Last edited:
Back
Topp