Har dere barn

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
Hmmm, dette har jeg ikke tenkt på. Men d skal jeg jammen gjøre nå :) smart :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her får han lillebror dukke med tilbehør. Så han kan passe på den mens jeg har babyn. Prøvde å se åssen han behandla ei dukke, og tok med meg ei av mine fra da jeg var lita fra mamma å de. Og nå går han å bærer på den og prater,synger og vugger ho i søvn :P. Funka gull. Og biler og traktorer har vi nok av så da går vi for dukke
:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kanskje vi å sjal gå for det, eller begge deler :p han har ei dukke nå den får mye stell :)

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Mine barn får gaver av babyen. Gjorde det sist også. Da var guttungen 4 år og fikk sparkesykkel.
Grunnen til at jeg har valgt å gjøre det på denne måten er at jeg selv var 4 år da jeg fikk en lillesøster, og jeg husker veldig godt den følelsen av å bli glemt når noen kom for å se på babyen. Den følelsen skal ikke mine barn få oppleve!
Jeg sa også til våre nærmeste at hvis de ville kjøpe noe så kunne de kjøpe noe til guttungen, for babyen trenger ikke noe, vi har det meste og den husker ikke noe alikevel. Men det gjør en 4 åring!
Mine er 8 og 4 når babyen kommer og som sagt synes jeg det er hyggelig at de skal få noe fra lille-søster/bror. Den lille skal også få sin første bamse fra sine eldre søsken som de har med når de skal besøke oss på sykehuset.

Enig med deg. Søsken skal ikke glemmes :)
Selv er jeg minst men var i tidlig tennårene da mamma tok til seg sitt yngste barnebarn i fostring (ikke yngst nå lengre). Han var da ca 1,5år å trengte alt nytt å jeg fikk ikke noe. Husker den følelsen. Det skal ikke min gutt få kjenne på vertfall. Har og sagt til familien at de ikke skal snakke med baby før storebror. Han er viktigst, slin er det bare :p
Heldigvis er familien på begge sider enige :)

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Her får han lillebror dukke med tilbehør. Så han kan passe på den mens jeg har babyn. Prøvde å se åssen han behandla ei dukke, og tok med meg ei av mine fra da jeg var lita fra mamma å de. Og nå går han å bærer på den og prater,synger og vugger ho i søvn :p. Funka gull. Og biler og traktorer har vi nok av så da går vi for dukke
:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Tror vi også skal gå for dukke. Han har uendelig mye traktorer og biler (den stOre lidenskapen hans) så tenker som deg at det kan være fint å ha en dukke å passe på når mamma må passe babyen. Han har vist litt interesse for dukker så tror det kan funker her óg. Når vi er på besøk hos kusinen hans så har hun en slik dukke som skriker når man tar ut smokken av munnen og da var han veldig opptatt av at babyen måtte få smokken igjen fordi "babyen griner mamma" som han sa ;) Også var det veldig viktig at dukka skulle ligge i senga og ha dyna på seg fordi "babyen" skulle sove mente han :D

Har ikke tenkt noe på dette i grunn...
Så vi får se hva vi gjør...
Storebror er ca 6 år og 8 mnd når lillesøster blir født...

BV app

Her er storebror 7 år gammal og vi hadde tenkt å gi ham Kurio frå lillebror. Litt stor gave kanskje men vi har ingen dataspill eller lignande...med unntak av mobilen min ;)

Jeg synes også det er viktig at storebror ikke blir glemt! :) men jeg har ikke egentlig tenkt så veldig på storebrorgave, men jeg har lovet han rollerblades som en slags sommergave.. :) han blir 5 år ca 2 mnd etter at lillebror kommer.. :)
Jeg har sagt i fra til nermeste familie at de ikke får glemme han bort når de skal komme og hilse på lillebror første gang, og at han skal hilses på først og fremst slik det alltid har vert. Ellers tror jeg det er viktigere å fordele oppmerksomheten riktig fremfor å få en hel haug med gaver, så det kommer jeg til å fokusere på :)
Men jeg regner med at han får noe av ene besteforelderen i alle fall.. og han får være med pappan i sykehuskiosken/butikken og kjøpe seg noe godt eller noe om så var.. :) han får/har alltid det han trenger uansett, så jeg stresser ikke så mye med gave :)

Tror vi også skal gå for dukke. Han har uendelig mye traktorer og biler (den stOre lidenskapen hans) så tenker som deg at det kan være fint å ha en dukke å passe på når mamma må passe babyen. Han har vist litt interesse for dukker så tror det kan funker her óg. Når vi er på besøk hos kusinen hans så har hun en slik dukke som skriker når man tar ut smokken av munnen og da var han veldig opptatt av at babyen måtte få smokken igjen fordi "babyen griner mamma" som han sa ;) Også var det veldig viktig at dukka skulle ligge i senga og ha dyna på seg fordi "babyen" skulle sove mente han :D

Hehe akkurat sånn er mini her å. Veeeldig viktig at babyn har smokken i munnen og dyna over seg så hun/han får sove hehe. Ganske omsorgsfulle disse små til tider :D

Jeg leste om søskengave først i dag, men jeg tror vel ikke vi kommer til å kjøpe noe til vesla. Men jeg vet besteforeldre og et par "tanter" har tenkt til å gjøre det. Vesla er 5 og et halvt når bebis kommer, så hun syns det er veldig stas å bli storesøster. Har også sagt i fra til resten av de som sikkert kommer innom på besøk at vesla ikke må, glemmes. Det får bli hun som viser frem bebisen :)

Mine barn får gaver av babyen. Gjorde det sist også. Da var guttungen 4 år og fikk sparkesykkel.
Grunnen til at jeg har valgt å gjøre det på denne måten er at jeg selv var 4 år da jeg fikk en lillesøster, og jeg husker veldig godt den følelsen av å bli glemt når noen kom for å se på babyen. Den følelsen skal ikke mine barn få oppleve!
Jeg sa også til våre nærmeste at hvis de ville kjøpe noe så kunne de kjøpe noe til guttungen, for babyen trenger ikke noe, vi har det meste og den husker ikke noe alikevel. Men det gjør en 4 åring!
Mine er 8 og 4 når babyen kommer og som sagt synes jeg det er hyggelig at de skal få noe fra lille-søster/bror. Den lille skal også få sin første bamse fra sine eldre søsken som de har med når de skal besøke oss på sykehuset.

Sånn tenker jeg også, for jeg var 4,5 år når jeg fikk en lillebror, og husker jeg sa til mamma og pappa at de ikke var glade i meg lengre, nå som de hadde en ny baby...

Vi driver å bygger lekestue, så tror jeg skal kjøpe noen møbler eller noe fint hun kan ha i den å få når lille er født, og så skal hun og Pappan få dra å handle noen klesplagg/evt bamse å ha med på sykehuset når hun kommer på besøk :) for når babyen er ute kan vi jo kjøpe klær med litt farge på ;P

Back
Topp