Har dere barn

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Fra før av?? Hva med storesøsken gaver?:-) hva er da vanlig og gi?

Flott :-) her tenkte jeg også på noe "fra lillesøster" :-)

Jeg kommer nok til å kjøpe noe til de fra baby men vet ikke helt hva ennå :)

Smart tanke. Hvor gamle er deres storesøsken når baby kommer?
Her er han 20mnd i august. Vi må nok innvistere i en ny traktor å ha på barsel så han kan leke med når han besøker oss. Nå forstår han ikke noe av denne babysnakkinga, men det kan jo fort forandre seg..

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Hos oss er storesøster helt overbevist om at hun får en lillesøster OG en lillebror. Har nemlig to stykker i barnehagen dom har fått tvillingsøsken i vår og begge har fått lillesøster og lillebror. Så hun tror det skal være sånn. Så vi har lovet henne at når lillesøster kommer så skal hun få en lillebrordukke å passe på mens mor passer babyen.

Dette har jeg ikke tenkt på i det hele tatt! Jammen bra dette kom opp her. Min kommer til å være 2 1/2 år. Noen tips på gave? Jeg har ikke peil ;)

Smart tanke. Hvor gamle er deres storesøsken når baby kommer?
Her er han 20mnd i august. Vi må nok innvistere i en ny traktor å ha på barsel så han kan leke med når han besøker oss. Nå forstår han ikke noe av denne babysnakkinga, men det kan jo fort forandre seg..

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *
Her er hun 3 år og 9 mnd da:)

Jeg har heller ikke tenkt på det, har ei som er 4 når hun blir storesøster. Men det er definitivt en god ide, og absolutt noe jeg skal gjøre.

Har aldri tenkt på det før... Men det var en god ide ;)
Jeg har en 8 åring og 3 åring, det blir sikkert FIFA 13 for han eldste, mens 3 åringen kan vi tenke på hva gaven skal være. Noe tips?

Mine blir 4 (i juli) og 2 (i september), da andremann kom fikk eldstemann et tall puslespill og litt klær til dukka si, klærne fikk han litt etter hvert som lillemann fikk gaver av andre.
Denne gangen tenker jeg at minstemann skal få en dukke (nå har de mine gamle på deling og det er en som er veldig populær), mens eldstemann har jeg ikke bestemt hva skal få enda, må vel kjøpe noe han ønsker seg som han ikke får til bursdagen :)
Evt. vurderer vi kurio på deling til begge, kan jo være kjekt å se på sammen med dem når jeg ammer.

Har en som blir 4 i august og en som blir 3 i september. Har ikke helt bestemt oss, men mulig det blir huskestativ i Hagen siden de ønsket seg det. Litt vanskelig siden begge har bursdag rundt den tiden også

Gutten vår vil være 3,5 år når lillesøster kommer. Det eneste vi har tenkt på er at han skal velge gave til lillesøster.

Kommer ikke til å kjøpe noe til søsken. Får være gave nok at de får en lillebror :p Syns det er blitt for mange annledninger at de får noe. Så kan det jo være at nærmeste familie og venner kommer med noe til de, da kan det fort bli for mye av det gode :-)

Kommer ikke til å kjøpe noe til søsken. Får være gave nok at de får en lillebror :p Syns det er blitt for mange annledninger at de får noe. Så kan det jo være at nærmeste familie og venner kommer med noe til de, da kan det fort bli for mye av det gode :-)
Tenker litt som deg jeg! Så tror ikke det blir noe. Vet besteforeldre osv nok kommer med noe, så får holde det.:)

Her får han lillebror dukke med tilbehør. Så han kan passe på den mens jeg har babyn. Prøvde å se åssen han behandla ei dukke, og tok med meg ei av mine fra da jeg var lita fra mamma å de. Og nå går han å bærer på den og prater,synger og vugger ho i søvn :P. Funka gull. Og biler og traktorer har vi nok av så da går vi for dukke
:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mine barn får gaver av babyen. Gjorde det sist også. Da var guttungen 4 år og fikk sparkesykkel.
Grunnen til at jeg har valgt å gjøre det på denne måten er at jeg selv var 4 år da jeg fikk en lillesøster, og jeg husker veldig godt den følelsen av å bli glemt når noen kom for å se på babyen. Den følelsen skal ikke mine barn få oppleve!
Jeg sa også til våre nærmeste at hvis de ville kjøpe noe så kunne de kjøpe noe til guttungen, for babyen trenger ikke noe, vi har det meste og den husker ikke noe alikevel. Men det gjør en 4 åring!
Mine er 8 og 4 når babyen kommer og som sagt synes jeg det er hyggelig at de skal få noe fra lille-søster/bror. Den lille skal også få sin første bamse fra sine eldre søsken som de har med når de skal besøke oss på sykehuset.

Back
Topp