Har dere barn fra før?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Eller er det førstemann?

Til dere som har barn fra før, opplever du svangerskapet likt med det andre?
Gleder storesøsknene seg?

Har ei på 8, ganske like svangerskap til nå hvertfall. Men, så glemmer man jo så fort:bookworm:

Hun gleder seg kjempemye, var med på ultralyd på onsdag og det var virkelig en opplevelse :love7
Hun kysser og klapper masse på magen, og passer skikkelig på meg. Men så er det bare oss 2 da, og katten. :thumleft

Har to på snart 8 og føler ikke at det kan sammenlignes, men det har nok sikkert litt med at jeg da var gravid med to og nå med en ☺️

Har en på 3 og en som blir 1 i desember.

Vet ikke helt om hun på 3 gleder seg. Hun husker jo godt hva det vil si med ny baby i hus. Er 10 mnd siden hun ble storesøster ;) Men baby i magen er spennende tror jeg.
Han på 10 mnd forstår det jo ikke, så tror ikke han hverken gleder eller gruer seg ;)

Dette svangerskapet er totalt forskjellig fra de to andre. Om en ser vekk fra uteblitt mens, noe voksende mage og bevegelse. Og en magefølelse på å ta en test noen dager etter uteblitt mens, hadde mine to første kunne blitt født uten at jeg viste jeg var gravid. Med de var det verste ventingen. Fin form og lite til ingen plager.
Denne gangen har jeg vært kvalm siden uke 3. Ingen matlyst, kaster opp og har 0 energi. Kroppen verker og de 19 ukene til termin virker ufattelig langtt unna. Så selv om tanken om en test ikke kom før i uke 6 da denne ikke var planlagt, var det og er det ingen tvil om at jeg er gravid.

Jeg har en på 13, ei på 9 og ei på 8. Mannen har ei på 8.

Dette svangerskapet er annerledes da det er et vellykket IVF/ICSI, med alt det innebærer både før og i starten av graviditeten.

Dette er nummer 3 for oss.
Ei som skulle vært 2,5 og en som 1,5. Lillebror klapper og koser med magen i blant, selv om han ikke sier så mye ennå så virker det som han forstår en del.

Dette er min nr 4. Har en gutt på 11 og 2 jenter på snart 7 og ei på 2.
Jeg var ganske dårlig i begynnelsen så ble jeg bedre, men kan ennå få dager med mye kvalme. Alle svangerskapene mine har vær forskjellige.

Har 2 stk fra før en gutt på 6,5år og ei jente på 2,5år. Elste e kjempe intrisert spør masse tar på og kosa me magen. E har hatt og har masse plage. Sleit lenge me ekstrem svangerskaps kvalme og da kom han springene me spybøyta viss e va for lant unna den eller doen. Når den endelig slapp take for noen uker siden kom bekkenløsning for fult + blotrykks fall. Så no kommer han springende når han ser e e svimmel, for og passe på me og babyen. D e absolutt ikke nåkke e forlanga av han eller har spurt om han vil gjøre for me. Han e bare god og omsorgsfull av natur.
Han spør vær dag om e kan kjenne babyen og om han har d bra. Han skal også få være me på vekstkontroll i uke28 fordi han sjøl har spurt om han kan få være me.

Ho på 2,5år har akkurat begynt og vise interesse ho synge til magen nussa den å vil kjenne på den. Ho syns vist d e litt skummelt (sir ho sjøl) ho forstår nok ikke heilt ka som foregår.

Jeg har tre barn fra før, alle gleder seg. Graviditeten var ikke planlagt, men jeg føler meg superheldig! [emoji169]

Har to fra før og de gleder seg veldig.
Svangerskapene har ikke skilt seg sånn utrolig mye, men var dårligst første gangen og mest plaget med bekkenet da. Nr 2 var enklest/best.

Første på oss også :) jeg gleder meg kjempemasse. Alt er så nytt og spennende

Jeg har ei datter på 12, han har ikke barn fra før.
Hun gleder seg ikke så veldig til å dele mammaen sin med noen...:) men det blir bra til slutt!

Ingen barn fra før av :) Vi gleder oss sånn til å møte jenten vår <3

Min nr 3&4. Sambo har en gutt fra før, så søskenflokken blir på 5 [emoji28]

Eldstebror gleder seg VELDIG! Storesøster bytter litt på å glede seg, og grue seg. Hun innser at det blir en periode med mindre oppmerksomhet, og det gruer hun seg til.. Men synes samtidig det er stas å være med på alle forberedelser, særlig å kikke på bittesmå babyklær igjen [emoji7]
Minste storebror er bare 2 år, og skjønner ikke så mye ennå! Men han koser gjerne på babyene i magen, og vet at det er to der inne. Men om han skjønner at de faktisk skal komme ut en dag, det er jeg usikker på [emoji28]

Min nr 3&4. Sambo har en gutt fra før, så søskenflokken blir på 5 [emoji28]

Eldstebror gleder seg VELDIG! Storesøster bytter litt på å glede seg, og grue seg. Hun innser at det blir en periode med mindre oppmerksomhet, og det gruer hun seg til.. Men synes samtidig det er stas å være med på alle forberedelser, særlig å kikke på bittesmå babyklær igjen [emoji7]
Minste storebror er bare 2 år, og skjønner ikke så mye ennå! Men han koser gjerne på babyene i magen, og vet at det er to der inne. Men om han skjønner at de faktisk skal komme ut en dag, det er jeg usikker på [emoji28]
Tror ikke 2 åringen forstår helt at de skal komme ut før de er det. Det tror jeg i alle fall ikke storesøster på 3 her gjorde for et år siden, før han kom ut i desember. Tror kanskje derfor hun ikke helt gleder seg til ny baby igjen. Siden det er kort tid siden sist, husker hun hvordan det var å plutselig skulle dele mamma med en liten baby.

Tror ikke 2 åringen forstår helt at de skal komme ut før de er det. Det tror jeg i alle fall ikke storesøster på 3 her gjorde for et år siden, før han kom ut i desember. Tror kanskje derfor hun ikke helt gleder seg til ny baby igjen. Siden det er kort tid siden sist, husker hun hvordan det var å plutselig skulle dele mamma med en liten baby.

Nei, det tror ikke jeg heller [emoji28] Han skjønner at "noe" skjer, og både snakker om babyer, og leker plutselig med dokker - noe han ikke har vært interessert i før. Men han skjønner såklart ikke hva det faktisk er før de kommer [emoji4]

Storesøster her (8 hun da) husker veldig godt hvordan det var da 2-åringen kom, så det er derfor hun gruer seg til en tid med mindre oppmerksomhet. Men hun vet jo samtidig nå at det gikk over sist, og at det går over igjen. Vi passer godt på at de eldste får sin alenetid med oss når de har behov for det - hvertfall så ofte vi får det til [emoji4]
Tenker 3-åringen hos deg også blir positivt overrasket over hvor stas det er når babyen kommer! Litt lettere å gjøre dem fornøyde når de i utgangspunktet gruer seg litt [emoji28]

Har en gutt på 2 fra før og venter jente nå:)svangerskapene er veldig forskjellig, men noe er likt!like dårlig denne gang,men med andre plager:p kommende storebror er veldig opptatt av babyer for tiden,spesielt når de gråter..:p

Jeg har en sønn på 11 fra ett tidligere forhold, svangerskapene er totalt forskjellige. Med sønnen min var jeg kanskje litt uggen i 3 uker, nå var jeg kvalm og generelt dårlig i over 3 mnd [emoji43] Mange andre vondter og plager også denne gangen, om det er alderen eller at det med stor sannsynlighet er ei jente som gjemmer seg inni her, det er uvisst [emoji23] Sønnen min er helt i ekstase over at han endelig skal bli storebror, han passer på hva jeg spiser og passer godt på meg hele tida [emoji170]

Back
Topp