Har dere båt?

Virretrollet

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg og min samboer vurderer å kjøpe båt :) men det er jo ganske mange forskjellige ute på markedet! Er ute etter ca 27 fot, med akterkabin.

Har sett litt på en Saga Touring, eldre model. Ca 1972.

Hvilken har du/dere? Anbefalinger? Helst ikke prisklasse over 50.000 :)

Vi hadde en 23 fot snekke en stund, men dessverre ble den ikke brukt så mye som vi tenkte. Den var liksom litt for liten til langtur, og litt for stor til kortere turer. Og det var alltid noe som burde gjøres med den følte vi. :p

I den prisklassen er det vel stort sett eldre båter dere ser på, så vær forberedt på at det kanskje må gjøres litt. Ofte er det elektriske anlegget så som så i gamle båter feks. Skjekk for fukt og dårlig lukt inne i båten, bak puter og ut mot skroget. Så greit å ha med noen som kan båt når dere skal kjøpe iallfall.

Og skjekk motor og hvordan denne er vedlikeholdt.

Hadde båt i fjor. Og skal kjøpe større båt i år :) elsker båt livet. Hadde ein heilt Ok båt i fjor og testa om det var tingen for oss. Og det var det absolutt så vi smeller til og kjøper større og dyrere båt nå :p ingen ferie er mer avslappa en og bo i båten :) love it :)

nei, set har vi ikke. Men låner svigerfars innimellom han har en sånn plastsnekke :)

Vi har ikke båt selv, men mange i min familie har. Morfar har en sjark med lugar og ellers går det i skjærgårdsjeep, cabin cruisere og små plastbåter.
Vi var på en del båtturer med overnatting i båt før, veldig hyggelig og morsomt. Særlig for oss som var barn! :) Må ærlig innrømme at det ikke er noe som slår en varm sommerdag ute på sjøen med solskinn og grilling på en holme:)

Back
Topp