Har dere alt nå?

squakky

Elsker forumet
Nå når vi er i mai, og babyene har begynt å poppe i alle retninger! Har dere alt dere trenger av utstyr? 
Det har ikke vi.. Mangler stellebord/stellematte eller en eller annen stelleplass.. Har så lite bad at jeg vet ikke hvordan vi skal gjøre det. Også mangler vi babycall og andre småting. Har mer enn nok av klær da. Har arvet mesteparten, og alt ser fint og nytt ut :) Også mangler jeg ammebh som passer..
Ellers begynner ting å komme på stell og babyteppet er straks ferdig heklet :)
 
Dette fra Ikea kan slås sammen så det passer fint på et lite bad :) http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50144765/

Bare et tips :)

Jeg tror nok at det meste er klart nå. Vi har jo en gutt på 2,5 år så vi hadde veldig mye fra før.

Og idag er både 2-åringen, hunden og jeg dusjet og rene og pene, så nå kan egentlig babyen bare komme!!!;)
 
her er alt på plass :) men siden dette ikke er første så hadde vi masse utstyr fra før av så var egentlig bare litt klær og småting vi manglet. 

dere kan jo bare ha en stellematte gjemt et sted på badet så steller dere babyen på gulvet når den skal stelles! vi har stellekommode, men når gutten vår var en del mndr så tok vi vekk stellekommoden i frykt for at han skulle dette ned så vi har stelt han på gulvet siden :) 

det går kjempe fint! 
 
ja no tror jeg vi har alt.:-) så no venter vi bare på lillegutt skal komme ut:-)
 
Vi mangler bilstol og  å snekre sammen et stellebord.
(Vi laget et stellebord sist pga. plass mangel. Hoppyplate, bein fra ikea og en løs stellematte.)

I tillegg må vi vaske babytøy
 
Vi har ikke vippestol eller babycall, men venter med det. Leiligheten er veldig liten så vi kommer ikke til å ha babyen i andre rom enn vi selv oppholder oss i i starten uansett.
 
Neida, mangler noen småting, men ikke noe vi ikke klarer oss uten de første ukene..
 
Tror vi har det meste, i hvertfall det mest nødvendige, på plass.
Driver og surfer gjennom på finn.no om dagen for å finne en lekegrind jeg vil ha, har hatt en til de to andre, som man kan heve/ senke bunnen på akkurat som i sprinkelseng. Den har vært brukt som en slags "seng" i stua og kunne godt tenke meg en denne gangen også.
Ellers må jeg ha ammeinnlegg, burde hatt noen flere ammetopper tror jeg også skal jeg vaske trekket på bilstolen, da tror jeg at jeg er helt i mål. :-)

Hvis du har vaskemaskin på badet, så kan du bare legge en stellematte oppå den. 
 
Her er det meste i hus, men nå hadde også vi det meste fra før. Fikk ei snuppe i mai for to år siden, og en gutt blir det denne gangen, så vi har skaffet mest klær. Ellers er bilstolen vasket og klar, og det samme med vogn og klær. Nå er det bare å ruge ferdig. 6 dager til termin. Lykke til damer! 
 
Har tenkt på vegghengt stellebord, men pga teit vegg går det ikke. Tenkte å stelle på gulvet, gjorde det en del sist, men lillesøster ergoterapeut syntes det var veldig idiotisk. Så vi får se om vi ikke kjøper sånn klappstelkebordene eller bare matte. Haster ikke ned babycall heller. Vi har jo en, men den er ganske ustabil ;) nå henta vi storebror si sovevogn fra bhg, så har vi nok vogner iallefall! Også skulle jeg hatt ei vugge i stuå, men det tror ikke mannen i huset vi trenger denne gangen. ( bare fordi den er for tung å bære:p) men bare vent, jeg skal få meg vugge jeg!
 


squakky skrev:
Har tenkt på vegghengt stellebord, men pga teit vegg går det ikke. Tenkte å stelle på gulvet, gjorde det en del sist, men lillesøster ergoterapeut syntes det var veldig idiotisk. Så vi får se om vi ikke kjøper sånn klappstelkebordene eller bare matte. Haster ikke ned babycall heller. Vi har jo en, men den er ganske ustabil ;) nå henta vi storebror si sovevogn fra bhg, så har vi nok vogner iallefall! Også skulle jeg hatt ei vugge i stuå, men det tror ikke mannen i huset vi trenger denne gangen. ( bare fordi den er for tung å bære:p) men bare vent, jeg skal få meg vugge jeg!

hehe pleier å få det som vi vil ;)
 
Tror det meste skal være i orden til baby nå.. pappaen skal få i oppgave å skru sammen et stellebord på badet oppe mens jeg er på sykehuset, greit med stelleplass i begge etasjer :D Ellers gjenstår det å tørke utav bilstolen som har stått til lagring i ca et år.. 

Også må jeg ta meg sammen og finne fram det jeg trenger til fødebagen.. har begynt litt da :D 
 
Ja, alt som er nødvendig er klart til lillegull kommer :) Det som mangler er mer sånne ting som vi evt. får behov for etter hvert; brystpumpe, koppholder til vogn, babycall osv. Godt å vite at han kan komme, at klærne er rene og at vogga er redd opp <3 Begynte tidlig her, da jeg kjenner at det bare blir tyngre og tyngre å bevege seg. Så blir ikke fler shoppingrunder nå gitt...
 
Det er ferdig nok til babyen kommer. Bortsett fra fødebagen, da. Den må jeg få somla meg ferdig med nå. Og det som jentene skal ha med på overnatting til mormor og morfar når fødselen er i gang. 
Fikk ordnet stellebord i helgen, et til å ha på badekaret. 
Vogna er ferdig redd opp.
Klærne er vasket og lagt pent på plass.
Åja, bilstolen og vippestolen må jeg få vasket. Og så må jeg handle et lite saueskinn til vogna også, har bare skaffet et større et til senga.
 
har d meste...men mangle stellematte til å ha på vaskemaskinen da badet er lite...
å må få montert senga og ordna den...da ska d meste være i boks...må også vaske bilstolen da...og handle ammeinnlegg og pakke bagen...
 
Ja, er veeeldig klar med tanke på det praktiske:) Sovekurv og vogn er vaska og redd opp, klær er vasket og strøket, stelleplassen er klar med bleier og stelleprodukter, overnattingssekk til storebror er pakket, og "instruksjonsliste" til barnevakten skrevet. Fødebagen har stått klar siden påske... Men mentalt og følelsesmessig klar, det blir jeg visst ikke... Ble ikke det sist heller, men det gikk bra likevel:) 
 
Her er det meste på plass :) Mangler bare ammepute og sengekant og en større ammebh :)
 


Morgensol skrev:
Det er ferdig nok til babyen kommer. Bortsett fra fødebagen, da. Den må jeg få somla meg ferdig med nå. Og det som jentene skal ha med på overnatting til mormor og morfar når fødselen er i gang. 
Fikk ordnet stellebord i helgen, et til å ha på badekaret. 
Vogna er ferdig redd opp.
Klærne er vasket og lagt pent på plass.
Åja, bilstolen og vippestolen må jeg få vasket. Og så må jeg handle et lite saueskinn til vogna også, har bare skaffet et større et til senga.


Kan jeg spørre hvordan dere vasker bilstolen? 
 
Ja nå tror jeg det meste er på stell 

Har satt opp lekegrinden i stuen og kurv og vogn er redd opp. Har sikkert altfor mye små klær, så håper egentlig snuppa ikke blir altfor stor 

Skal vaske bilen og få på plass basen til bilstolen i løpet av helgen. Ellers mangler vi muligens noen ting som som vi tenker å se an etter hvert om vi vil trenge eller ikke (brystpumpe, babycall).
Men føler at ting er såpass klart at nå kan hun bare komme
 
Back
Topp