Har dere alle bestemt navn eller snevret det ned til noen forslag?

Oi, ja da blir det kanskje noen andre Victor'er rundt omkring men nå er det bare du som får brukt det av oss her inne da siden vi andre skal ha jente.

Vi har tenkt på Victoria siden det er jenteversjonen og ikke minst at det betyr seier. Virkelig en seier for oss at hun i det hele tatt blir til men blir ikke 100 % fornøyd.

Liljevanilje: Har tenkt på Sophia også. Det er kjempe fint!

Kunne ønske vi kunne oppkalle etter noen!

Victoria var veldig fint det også !:)
Hvis du ikke er helt fornøyd kan du jo lete etter et mellomnavn som passer?
Sophie Victoria etc. Er jo mye og ta av der ute ;)
 
Så mange fine navn :)
Vi finner liksom ikkje DET navnet vi... Har noen på en liste,men trur vi må vente med å finne et navn til vi har sett henne...
 
Har et favorittnavn jeg har likt i mange år, og samboeren har begynt å bli vant til det/like det. Men det er så vanskelig, så vi har bestemt oss for at vi må hilse på han først. Har tre-fire andre forslag også, men det er ingen som er sånn "Wow! Det MÅ vi ha!"

Vanskelig å velge noe som skal vare hele livet hans. Jeg er jo så ubesluttsom!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3
 
Vår frøken skal hete Amilie!

Det bestemte Pappan, jeg holdt en finger på Nora men det navnet ble tatt av min manns kusine for ikke lenge siden så da falt det fra;)


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Vi har bestemt oss. For vi var sikker på at forrige skulle bli gutt. Så da bruker vi navnet vi hadde da :)
 
Vi har ikke bestemt oss, vi har vel egentlig ikke diskutert det en gang. Jeg har noen navn på en liste, men vi må jo bli enige om noe.
 
Ikke bestemt oss enda..Syns det er kjempe vanskelig! Guttenavn-tips mottas med takk...!!
 
VI har bestemt at vår lille gutt skal hete Albert :) Er veldig mange fine jente navn der ute da! Har dere tenkt på tilnærme dere det med at de skal fylle noen kriterier for så å se etter navn? For eksempel det skal være norskt/det skal være internationalt? Det skal være kort/langt? Det skal være gammelt/moderne? Da får man ned alternativene litt :)
 
VI har bestemt at vår lille gutt skal hete Albert :) Er veldig mange fine jente navn der ute da! Har dere tenkt på tilnærme dere det med at de skal fylle noen kriterier for så å se etter navn? For eksempel det skal være norskt/det skal være internationalt? Det skal være kort/langt? Det skal være gammelt/moderne? Da får man ned alternativene litt :)

Vi føler at det må passe gutta sine og de har internasjonale navn som kan uttales på norsk, spansk og engelsk (som deler av familien snakker). I tillegg har vi flere i familien med skarre r så når vi foreslo Aurora fant vi raskt ut at det er ikke så pent på alle norske dialekter.

Jeg liker korte og han liker lange navn men det værste er egentlig at ingen av oss har navn vi liker bedre enn 7 poeng ut av 10 og det synes jeg er for lavt til å legge ned veto på navnet. Mannen er enig!
 
Huff!! Vi blir nok ikke enig før hun er kommet.. Jeg kommer med forslag, han sier nja...... Så navn jeg kommer på nå, sparer jeg til hun kommer :p
 
VI har bestemt at vår lille gutt skal hete Albert :) Er veldig mange fine jente navn der ute da! Har dere tenkt på tilnærme dere det med at de skal fylle noen kriterier for så å se etter navn? For eksempel det skal være norskt/det skal være internationalt? Det skal være kort/langt? Det skal være gammelt/moderne? Da får man ned alternativene litt :)

Her er nok det viktigste kriteriet at det ikke må være et bibelsk navn. Ingen av oss er kristne, og enda så mange flotte bibelske navn det er der ute, så kan jeg liksom ikke stå for det. Mulig jeg er sta, men sånt betyr mye for meg :)

Et annet kriterie er nok at det skal være et sterkt og godt navn, gjerne norrønt men også internasjonalt. Dessertnavn passer dårlig.

Har alltid villet ha dobbeltnavn, men det er vanskelig å kombinere med det vi vurderer å gå for, så det blir nok kort og står best alene.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3
 
Vi har nok bestemt oss for Even :)
 
Mange fine navn :)
 
Vi har ikke bestemt enda..siden mannen min ikke engasjerer seg så veldig mye...Men..har fått nei til mange navn,, Men, ett han likte med en gang var KAJA :) Så kanskje det blir det :)
 
Vi har ikke blitt enige, men det er ett navn vi mest sannsynlig kommer til å ende opp med.

Jeg hadde mange alternativ, men alle ble blankt avslått av mannen.
Mannen hadde tre hvorav jeg blankt avslo ett av dem.
Av de to som gjenstår så er det vel egenttlig bare ett som passer.
Jeg har nå fått tygge på det en god stund nå, og enkelte dager så er jeg helt enig, mens andre dager igjen så er jeg litt i tvil.
Mulig vi må møte prinsen vår først før vi kan navngi han ;)
 
Jeg har veldig lyst på Selma hvis det er en jente, syns det «klinger» så godt til Isak som storebror heter :) men sambo er ikke enig :/ Vi blir ikke enige vi, for alle navnene jeg ønsker liker ikke han, og omvendt ;) men vi har en liten liste...
 
vi har klart å komme oss ned til en liste med 4 navn .. der egentlig alle er like fine ..så her er det nok å bare å se hvilket han passer som!! eller så er det bare å trekke de ut av en hatt :p

men alle er etter oss for her er det bare meg og min kjære som vet navnene :)
selv ikke mamma får se den :)
 
Back
Topp