Har den kommende babyen søsken?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Får babyen storesøsken? Når planlegger dere å fortelle storesøsken om den kommende babyen?

Storebror kommer til å være ca 17 mnd når bebis kommer, så jeg tror ikke han kommer til å skjønne så veldig mye! Men vi kommer til å snakke mye om baby i magen til mamma!❤️

Storebror vil være 3,5 år når baby kommer, og vi tenker at han skal få vite det først av alle når vi er kommet til uke 12:) Sist graviditet mistet vi i uke 11, så vi vil være helt sikker på at det er liv før vi forteller det:)

2 storesøstre her som da vil være 9 og snart 4. har allerede sagt det.

Tre storebrødre her. De får ikke vite det før om leeeeeeenge, hvis det blir noe av denne lille da. Det er litt tidlig å si.

En storesøster her :D hun er bare 1,5 så skjønner ikke så mye av det enda, men prøver å si av og til baby, mens jeg peker på magen:joyful:

To storesøstre her. Sist ventet vi til litt uti svangerskapet. Ca rundt uke 15. Jentene her er 4,5 og 2,5 år. Tror vi venter til det begynner å bli synlig :happy:

11, 8(nesten 9) og rett under 2 år vil de være når babyen forhåpentligvis kommer :)

Sier det til de eldste i uke 12

Hvis dette går veien blir alle barna mine å ha bursdag i april. Da blir eldste 8, og nesteldste 6.

Om dette går fint får den lille fire storesøsken.
Etter erfaring fra i fjor da jeg fortalte det tidlig og det gikk galt, har vi bestemt oss for å vente lengst mulig denne gangen.. håper iallefall å klare å holde meg til uke 12!

En storesøster på 6 år her. Hun er 7 når baby blir født :) vil vente med å fortelle til vi skal fortelle resten av familien (uke 12). Men hun får selvfølgelig vite det før alle andre. Hun har ventet såå lenge på å bli storesøster

Mine barn vil være 8 og nesten 10, begynner å bli noen år siden sist nå
Det er litt samme her, men jeg har bare en fra før. Han er 9 når neste kommer.

Skal vente med å fortelle det til både ham og andre i hvert fall til vi har sett at det er liv på tidlig ultralyd. Sist jeg var gravid var jeg veldig dårlig, og om det blir like ille nå, blir det vanskelig å holde det hemmelig for den kommende storebroren. Men han skal uansett får vite det før noen andre.

Blir en liten attpå klatt her, da eldste her er 16 og yngste nå 13..

Begynner litt på nytt men fult planlagt :Heartred

Ungene her blir 4 og 7 på nyåret. Vi tenker å ta en tidlig UL og se at alt er vel først og så forteller vi det til ungene og de nærmeste rundt uke 10, fordi pappaen reiser på jobb og blir borte 4 uker da. Jeg har tidligere vært så dårlig på den tiden i svangerskapene mine, så det er greit å slippe å skjule grunnen for ungene og familien.

Storebror 7 år nå og storesøster 5 år nå.
Kommer til å fortelle de når jeg er ca 12 uker.

Vi har ei jente på snart 4 år. Skal på ultralyd i uke 11-13 med duotest, så kommer til å fortelle henne etter dette, hvis alt er i orden:Heartred Prøver å holde det hemmelig for familie og venner, så storesøster får vite det først:)

Har en sønn på ca 14 mnd fra før, han skjønner nok ikke så mye uansett;)

Back
Topp