Har de lov?? Ang Jehovas vitner

ORIGINAL: Astra

Jeg har lest en bok som ei som har gått ut av JV, tror den
heter "Da gråter englene" og er skrevet av ei som heter Marianne.
Der skriver hun om oppveksten, tenårene og utbrytningen av
JV.
Veldig god bok som jeg anbefaler...
Og dere som har brutt ut av JV, synes dere er tøffe jeg..

Er det en skittkastende bok? Sånn totalt-anti brenn i helvete JV?

[:)]

ORIGINAL: Linn23

JV.

Eller er det en saklig bok?

JV.

Det er ei bok om hvordan ei jente opplevde å være med og spesielt å bryte med JV, så jeg vil nok karakterisere den som saklig [:)]

*Meya*
Jeg er heller ikke utstøtt av familien. Det der er veldig individuelt hva den enkelte familie velger å gjøre. Hvor er han fra? Er han gammel? Lenge siden han gikk ut? Kanskje jeg kjenner han [:)]

Han er straks 29 (77-modell) og er fra Seljord. Han gikk ut da han var 20, men han var ikke døpt da. Han kom til islam for fem år sia, og da ble det faktisk enda bedre mellom han og foreldrene.

ORIGINAL: Nitah_87

ORIGINAL: Venter julegave :)

JV.

Det er ei bok om hvordan ei jente opplevde å være med og spesielt å bryte med JV, så jeg vil nok karakterisere den som saklig [:)]

Den har eg og lest[:)] Veldig triste, men kjekke bok. Lere veldig mye om Jehovas vitner.

Jeg leste den, og spurte min mann om ting i boken, og forsto at man lærer ikke en dritt, boken er full av generaliseringer og vas. Det som skjedde henne var en tragedie, ikke det, men ikke alt er like sant, og ikke alt gjelder alle!

Okei! [:)] Er forskjell på å gå ut før du er døpt og etter... Sier ikke at det ikke var vanskelig for han altså, men det er en vesentlig, ganske stor forskjell..

Håper han har det bra nå da [:D]

ORIGINAL: *Meya*

JV.

Den har eg og lest[:)] Veldig triste, men kjekke bok. Lere veldig mye om Jehovas vitner.

Jeg leste den, og spurte min mann om ting i boken, og forsto at man lærer ikke en dritt, boken er full av generaliseringer og vas. Det som skjedde henne var en tragedie, ikke det, men ikke alt er like sant, og ikke alt gjelder alle!

Det blir bestandig mye tull og falske påstander når folk som er gått ut og er bitter skal "hevne" seg på religionen.

Okei! [:)] Er forskjell på å gå ut før du er døpt og etter... Sier ikke at det ikke var vanskelig for han altså, men det er en vesentlig, ganske stor forskjell..

Håper han har det bra nå da [:D]

Han sier jo det og, at det er vel en del pga at han ikke er døpt, at det går såpass greit som det gjør. Det var tøft først, da han bare fornektet religion og sånn, men etter at han ble muslim, går det mye lettere. Nå begynner faktisk svigermor å spørre om hvordan vi gjør ting som muslimer og sånn, men hun er ikke glad i lange forklaringer hehe.

ORIGINAL: *Meya*

JV.

Det blir bestandig mye tull og falske påstander når folk som er gått ut og er bitter skal "hevne" seg på religionen.

Ja, det ser man jo på feks islam også, personer som Ibn Warraq og Ali Sina som skal skrive "sannheten om islam" men det er bare oppgulp, bitterhet og missforståelser.

Det er helt sykt å si at barna selv har villet gi blader til folk!!!!
Et barn på 7 år vet vel ikke hva han vil, han er jo bare med fordi foreldrene har presset inn i hodet hans at han skal tro på jehova og alt det dumme som følger med...finnes ikke noe logikk i den religionen der..Unnskyld meg..men jeg har vært inne i det der og ser galskapen på veldig nært hold nå...Har to brødre som bpr sammen med faren min og de kunne plutselig bryte ut i en samtale å si; jehova er sjefen!!! Hjernevasking!!!

En ting må jeg få helt klart ut før jeg svarer på noen av spørsmålene deres; Jeg forsvarer IKKE at de går på dørene til folk, det var selv noe av det værste jeg visste. Men jeg synes det er dumt når det kommer påstander som ikke det er hold i.

Barna er med fordi de blir oppdratt i foreldrenes religion. Barna skal være med fra de er små, både på møtene og når de går på dørene til folk. Hvis dere noen gang har mottatt blader eller noe sånt fordi en liten unge har gitt dere dem, så er det fordi barnet selv vil, og ikke fordi foreldrene har presset dem til det. Når de er oppdratt til at det er det som er riktig- så blir de jo stolt over at de også kan gjøre noe. JV går heller ikke bevisst ut når det er dårlig vær for å komme inn til folk- de går ute i all slags vær. For det er det religionen går ut på!

jeg signerer denne

ORIGINAL: j.elise

Det er helt sykt å si at barna selv har villet gi blader til folk!!!!
Et barn på 7 år vet vel ikke hva han vil, han er jo bare med fordi foreldrene har presset inn i hodet hans at han skal tro på jehova og alt det dumme som følger med...finnes ikke noe logikk i den religionen der..Unnskyld meg..men jeg har vært inne i det der og ser galskapen på veldig nært hold nå...Har to brødre som bpr sammen med faren min og de kunne plutselig bryte ut i en samtale å si; jehova er sjefen!!! Hjernevasking!!!

Alle barn gjør det de er oppdratt til! Hva med julefeiring? Hvor mye forstår et lite barn av det? Allikevel er barnet med på dette. Barnedåp? Forstår barnet at "nå er jeg meldt inn i statskirka og er troende"? Barnet gjør det foreldrene lærer det til det er gammelt nok å bestemme selv. Det er klart at når barna er oppdratt til å gå på dørene til folk fordi det er det riktige, så gjør de det fordi det er det de tror på- helt til de er gammel nok til å bestemme selv!

Har fått dem ofte på døra, og den ene gangen spurte de hvor jeg var fra, og da svarte jeg fra tyrkia, neste gang skulle de gi meg hefter som var oversettet til tyrkisk, sa klart i fra at jeg er muslim, nei de ville ikke høre... til slutt kjeftet jeg på dem.. de ringer på døren til mange her jeg bor, og det er mange utenlandske her,(mange  muslimer) og skl prakke seg sin tro over på dem, engang sa jeg til dem: vis dere  vil konvertere til islam så kan jeg konvertere til deres tro , da ble den ene mannen paff, og dama sa : i guds navn, vi forlater her[:D][:D][:D]

Back
Topp