Har de fleste sagt det på jobb nå?

Minimoriz

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Og hvilken reaksjoner fikk dere?

Fortalte at jeg er gravid til sjefen i dag og fikk klem og gratulasjoner! :D Veldig lettet over reaksjonen. Men siden jeg jobber på skole vil de gjerne lyse ut vikariatet mitt allerede om to uker sammen med de andre stillingene, selv om dette er helt opp til meg. Hadde dere tenkt at dette er greit så tidlig? :) Er 11+5 i dag.

Her fortalte jeg det til sjefen tidlig og nå er jobben med å fordele mine oppgaver for permisjonsåret godt i gang i avdelingen min, siden jeg har en jobb der det ikke er aktuelt med vikar. Jeg ville syntes d var greit at et vikariat ble lyst ut så lenge jeg hadde passert 12 uker....

Deilig å få det overstått! Jeg sa det i uke 11 :) Hadde tenkt at det var greit at de lyste ut stilling så tidlig, men hadde kanskje kommentert til sjefen at han/hun må huske at ting KAN gå gale og... Men er jo opp til deg som sagt :)

Her er det bare sjefa som veit det, begynner å jobbe igjen neste mandag å da er jeg nesten 13 uker så da kommer jeg nok til å si det til kollegaer også:)

Ja veldig deilig å få det unnagjort! :) Da tenker jeg vel egentlig at det er greit at de lyser den ut. Er jo ca. 14 uker på vei da, så man satser jo alt på at det går bra da! :p

Har sagt det til noen, men resten får vite det denne uken når jeg skal innom på besøk (sykemeldt), avhengig av hvilken termin jeg følger er jeg 12 uker på vei denne uken eller neste

12+4, bare lederen min vet. Kollegaer får nok vite det neste uke :)

12+2 i dag. Sjefen og mine nærmeste kolleger har visst det noen uker pga behov for tilrettelegging. Tenkte opprinnelig at nå når jeg er over 12 uker kunne resten få vite det etterhvert som det falt seg naturlig - men det er et par "sladrekjerringer" som har drevet å spekulert i/spredt rykter om at de tror jeg er gravid, og derfor har jeg egentlig lyst å holde det "hemmelig" på jobb så lenge som mulig bare for å IKKE la disse spekulantene få vite at de hadde rett :p

Har sagt det for lengst. Har vært 50% sykemeldt og jobber veldig "tett" med en del kollegaer, så det ble bare klønete å holde det hemmelig. Hadde nok godtatt en utlysning av stillingen min fra 12 uker og oppover, ja.

13+1. Sjefen fikk vite det noen dager før 12 uker. Han gratulerte og var veldig forståelsefull til tilrettelegging og permisjon:) verdens beste sjef :)

12+2 i dag. Sjefen og mine nærmeste kolleger har visst det noen uker pga behov for tilrettelegging. Tenkte opprinnelig at nå når jeg er over 12 uker kunne resten få vite det etterhvert som det falt seg naturlig - men det er et par "sladrekjerringer" som har drevet å spekulert i/spredt rykter om at de tror jeg er gravid, og derfor har jeg egentlig lyst å holde det "hemmelig" på jobb så lenge som mulig bare for å IKKE la disse spekulantene få vite at de hadde rett :p

Hehe! Ser den! :p Er litt sånn jeg og at jeg får lyst til å gjøre det motsatte når noen skal påstå eller sladre om noe. ;) Så kan de gå og lure så lenge. :p

Har ikke fortalt det til sjefen enda, kun et par kollegaer som vet om det. Drøyer så lenge jeg kan, men er ikke lenge før jeg må si det tror jeg. Magen er snart på plass

Hehe! Ser den! :p Er litt sånn jeg og at jeg får lyst til å gjøre det motsatte når noen skal påstå eller sladre om noe. ;) Så kan de gå og lure så lenge. :p
Haha, ja nettopp! De får i det minste være tøff nok til å komme å spørre meg selv, i stede for å spørre alle andre og spre rykter! :p

Avdelingsleder fikk vite det i uke seks, sjefen fikk vite det i uke 9 og resten hadde vel gjetta seg fram til det når minstemann på 4 sa det til alle i uke 12 ;-) bare gratulasjoner, og omsorg:-)

Jeg fortalte det i uke 6. Er 10+3 nå. Var kjempe nervøs da jeg skulle si det for sist fikk hun sånn "oh shit" hva gjør vi nå uttrykk :P Denne gangen ble hun bare glad og gratulerte meg veldig. Så det var jo veldig kjekt! :D

Nevnte det for sjefen tidlig februar. To jeg jobber med vet også. Nå er det bare resten av avdelingen igjen xD

Jeg fortalte det allerede i uke 10, da begynte jeg å bli kvalm. Bare positive reaksjoner på det, jobber et veldig hyggelig sted med en flott sjef og kollegaer - kan ikke se for meg hvordan det er å grue deg til å fortelle det på arbeidsplassen. Det er jo fryktelig trist at det er sånn noen plasser. Jeg bare gledet meg, vanskelig å ikke si noe ennå tidligere:P Og jeg hadde vært ok med utlysning av vikariatet mitt fra uke 12, selv om jeg kanskje synes det var litt vel tidlig - ettersom ting kan gå galt, og selv om det alltid er en sjanse for det, tenker jeg at å vente til etter ordinær UL er lurt.

13 + 1 i dag og ikke fortalt det enda. Kommer til å fortelle det på fredag da jeg treffer henne :)

Jeg fortalte det i uke 10, for da hadde vi medarbeidersamtale. Hadde vært så unaturlig å ha den samtalen og holde igjen en så viktig opplysning. Jeg er fortsatt i gradert permisjon med storebror, og kommer ikke til å jobbe fullt før neste permisjon er ferdig, så det var veldig greit for både ledelsen og vikaren min å få beskjed så tidlig som mulig. Så her er det allerede
bestemt at jeg tar ut ferie mellom permisjonsstart og -slutt, og at jeg begynner å jobbe 20% fra mars :)

Ledelsen og noen kollegaer vet om det. Er 12+1 i dag. Tenker de fleste får vite det når resten av teamet mitt får beskjeden! :.)

Back
Topp