Har de felles økonomi?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Vi har felles økonomi. Jeg er disponent over hans kontoer, så jeg overfører hans lønn til mine kontoer og betaler det som må betales og sparer det som kan spares :) Det er tryggest, for å si det sånn.

Felles regningskonto, sparekonto og matkort. Begge setter inn likt beløp. Ellers har vi våre egne "lommepenger". Men vi er gift, så det er jo ikke noe som heter mitt og ditt egentlig.

Vi har felles økonomi. Jeg er disponent over hans kontoer, så jeg overfører hans lønn til mine kontoer og betaler det som må betales og sparer det som kan spares :) Det er tryggest, for å si det sånn.
Litt sånn her også... alle felleskontoer er i mitt navn. Vi er enige om at det er best at jeg tar kontroll på økonomien. ;)

Felles økonomi :-) alt av lønn går inn på samme konto og vi eier huset sammen, men bilene eier jeg. Jeg tjener 17.000 mer enn han i mnd så er vel igrunn jeg som betaler mest :p men vi tenker aldri sånn på det. Skattepenger og sånn blir også delt likt.

Hver vår konto for lønn med faste trekk til felleskonto for faste utg
Men bytter på å betale ting, har felles økonomi så vi holder ikke følge på hvem betalte sist eller hvor mye

Ja alt er felles! Alt puttes i samme pott, vi bruker samme bankkort og skattepengene deles på to og alt som kjøpes inn blir snakket om men vi får kjøpe oss det vi vil så lenge vi har råd :)
Helt likt her! Trives godt med å ha det sånn:)

Dere som får alt inn på samme konto. Hvordan gjør dere det?

Vi setter et beløp hver (han betaler mest da han tjener mest) inn på felleskonto som da det trekkes alle felles regninger fra, samt at det settes over 6000kr på matkontoen.

Så har vi litt lommepenger hver og en sparekonto hver.

Delvis felles. Har en felleskonto som går til mat, sparekonto osv. Så setter han over til meg og jeg betaler regninger. Når vi kjøper ny leilighet nå så skal vi gjøre om :)

Dere som får alt inn på samme konto. Hvordan gjør dere det?

Begge får lønn til samme konto.
Så har vi hver vår konto med kort til som vi da overfører fra lønnskontoen til mat,bensin,osv.

Ja alt er felles! Alt puttes i samme pott, vi bruker samme bankkort og skattepengene deles på to og alt som kjøpes inn blir snakket om men vi får kjøpe oss det vi vil så lenge vi har råd :)

Samme her :-)

Det er delvis felles. Noe av pengene går til hver av oss, og resten går til felles :)

Vi setter inn like mye hver på felles regningskonto. Nå tenker vi å sette inn enda litt mer i mnd der, slik at også drivstoff, mat til dyra og vanlig mat/hverdagskostnader blir tatt fra den kontoen. I tillegg tenker vi på å ha en felles sparekonto som vi setter inn litt på hver måned, som fungerer som en bufferkonto for uventede store utgifter eller sparing til ferie, oppussing og lignende.

Resten av pengene er private som vi bestemmer helt over selv. Deilig å slippe å forsvare pengebruken eller skjule posene etter å ha vært på shopping, hehe :p

Back
Topp