Har brukt 7000 på pakkekalender....

Ikke lett å finne gaver i 5-10 kr klassen til små gutter syns jeg! Men kjøper ikke dyre tng og leker, men blir fort 20 kr pr dag. Mye dyrere en jeg hadde tenkt... Neste år håper jeg de vil ha lego kalender :)

Ser at det i artikkelen blant annet står: Hun vil at hennes barn på 16, 11 og tvillinger på åtte år også skal lære å dele og glede andre.

- Jeg har pakket inn gaver som handler om å få, å gi og oppleve. Det jeg har kjøpt er ting barna trenger uansett. I tillegg ligger det gaver der som skal deles med vårt fadderbarn gjennom SOS-barnebyer.

Det er definitivt formildende i mine øyne at hun har fokus på deling og at hun har hatt tanke for fadderbarnet sitt, men må si at jeg likevel ikke ser nødvendigheten av å bruke 7000,- på en kalender, fire unger eller ei.

Kalendere bør etter min personlige mening handle om de små overraskelsene og ikke minst forventningen, ikke innholdet i seg selv. For meg hadde det ikke vært aktuelt å brukt mange tusen kroner, men folk gjør jo som de vil.

Så at noen her inne hadde laget en verdikalender - den ideen synes jeg var kjempefin :)

Da jeg var liten fikk jeg sånn sjokoladekalender til 10 kr.

Barn i dag er bortskjemte..

Jeg synes hvertfall det er bedre å kjøpe dyre ting som ungene faktisk trenger(lue, votter, undertøy, sokker, ulltøy osv.) enn å kjøpe masse billige plastdingser fra nille.

Selv har jeg kjøpt en pakke med julesangkort som blir pakket inn - så får hun pakke opp en sang hver dag :)

:eek:

Har brukt 200kr tilsammen her! ...og når vi får flere barn vil de måtte dele på pakkekalenderen og altså få hver 2., 3., 4., dag istedet for hver dag! :)

Jeg har brukt ca 600 fordelt på 2. Pakkekalender her. Det dyreste de får er en DVD ellers litt sjokolade, undertøy, tannbørste o.l.

Sent from my iPhone using BV Forum

OJ!!!!!!
Vet ikke hvor mye ungene mine sine koster. Men ikke mere enn noen hundrelapper eller så på hver. Tror jeg. Handler både julegaver og kalendergaver gjennom hele året.
Og i år har jeg laget 5 kalendergaver. 2 ting barna, en til ei veninne, en til pappaen til barna mine, og en til mammaen min. :)

OJ!!!!!!
Vet ikke hvor mye ungene mine sine koster. Men ikke mere enn noen hundrelapper eller så på hver. Tror jeg. Handler både julegaver og kalendergaver gjennom hele året.
Og i år har jeg laget 5 kalendergaver. 2 ting barna, en til ei veninne, en til pappaen til barna mine, og en til mammaen min. :)

480 på 2 barn. eller 20 kroner per gave +/-

Ja syns d er ille når barn får kalender m gaver til flere tusen.Syns og at argumentet om at det kun er nyttige ting er dårlig,barna bør vel ikke få d i kalender forde,kan jo få nyttige ting i julegave. Nytter ikke gå tilbake til småpakker til 20,- da.Har brukt ca 500,- inkl utstyr til å lage selve kalenderen.Husker mor et år hadde kjøpt en kalender på danskebåten, formet som en nisse, med sjokoladebiter,åsså kunne man dra i en tråd og da gikk beina og armene opp.Gud så stas hehehe!!

Jeg orker ikke masse skrot som ikke blir brukt i kalenderen, men nekter å bruke bøttevis med penger på det heller. I år får de to eldste en legofigur hver. Storesøster får et lego friends hus, delt opp i 24 biter. Sønnen får en Lego chimasak i like mange biter. Begge to kjøpt på salg i august (jeg elsker legosalg!!!) og kostet 300 kr hver. Det blir 12.50 pr dag.

Mini får litt dyrere gaver. Til sammen 400 kroner. Det holder ikke til alle dagene, så hun får pepperkaker de resterende dagene. Grei deal spør du meg.

7000 blir for mye spør du meg. Men har man 7000 kroner ekstra man bare dør etter å svi av rett før jul, så værsågod!

Ser ikke problemet. Her har vi byttet litt på. De siste årene har de fått dyre julegaver, derfor enkle kalendere. Men noen år, har vi valgt å spre gledene igjennom desember. Vi har også 4 barn og vi bruker nok over 7000 kr på dem i løpet av desember. Ofte får de ting de har brukt for, men det er nå dyre ting allikevel

7000 er jo helt forferdelig mye å bruke på en pakkekalender :eek:

Her får lillegutt pakkekalender, der jeg har kjøpt både leker og ting han trenger sånn som lue, votter, strømper osv og allikevel kom det på under 300 kr :)

7000 er mye!
MEN hun har ikke brukt så mye... Del det på 4 så blir det riktig.
Journalisten tok det faktiske beløpet og ganget det med 4 barn! VG burde skjemmes!!!!
Dvs ca 600 pr barn. I mine øyne er det laaaaangt ifra unormalt...

Jeg nok brukt litt i år, men det er bare på ting hun hadde fått uansett da hun trenger nye alderstilpassede leker og spill. Spill, puslespill, matbokser, klær, og ting vi kan gjøre sammen som pepperkakeformer, maleforkle, perler, dekorer din egen ramme osv.

Haha, stakkars jenta mi! Ting hun trenger får hun når hun trenger det og ikke i en julekalender. :P

I år har jeg bare kjøpt to pakker maoam, sånne gode karameller i forskjellige smaker. Så pakker jeg inn en og en eller to og to, husker ikke hvor mange det var i pakka, sammen med en liten lapp hvor det står hva vi skal gjøre sammen den dagen, f.eks bake pepperkake, gå på mgp jr juleturne, gå kveldstur med lommelykt etc. (Fant noen tips i PlussTid, for de som får det i posten. :) ) Barn får så mye i dag og det snakker vi litt om og sender en ekstra gave til fadderbarnet vårt.

Jeg var også en av de "heldige" som bare hadde en 10kroners sjokoladekalender da jeg var ung. Vi hadde også barneTVkalenderen, men vi var fire som slåss om å åpne den. :p

Jeg hørte om ei som lånte 24 bøker på biblioteket og pakket inn, slik at de kunne ha kose- og lesestund hver kveld - det synes jeg hørtes kjempefint ut! De leser jo til vanlig også, men sikkert litt ekstra stas for barna å få pakke opp dagens bok.

Jeg liker ikke å dille med sånn. Så her ble det en mummitrollkalender siden hun elsker mummitrollet. :-) 180,- måtte jeg gi for den. Hadde jeg likt å dille med det skulle jeg gjerne gjort pakkekalender, men jeg vil nyte julen jeg også. Å ikke føle noe press på å få gjort ting jeg ikke kan kose meg med. :-)

Jeg synes hvertfall det er bedre å kjøpe dyre ting som ungene faktisk trenger(lue, votter, undertøy, sokker, ulltøy osv.) enn å kjøpe masse billige plastdingser fra nille.

Selv har jeg kjøpt en pakke med julesangkort som blir pakket inn - så får hun pakke opp en sang hver dag :)

jeg kjøper billige plastdingser som blir brukt ;) viskelær, blyanter, sjokolade, lypsyl ol

Denne saken er jo et godt eksempel på hvordan media vrir og vrenger på sannheten. VG burde skjemmes! Henge ut et tvers igjennom godt menneske sånn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp