Har brukt 7000 på pakkekalender....

Her liker jeg å bruke penger på pakkekalenderen og gaven fra oss på juleaften er enten penger på konto eller ski ol. Da får hun så mye annet allikevel, at det er fortsatt stas.
Jeg kjøper ikke dill dall og leker i kalenderen, men ting hun trenger osv.

For meg er det veldig mye å bruke 7000kr på pakkekalender. Jeg har kjøpt en vanlig kalender til 10kr på Nille og bruker heller mer penger på noe større gaver og setter inn på boligsparing. Syns det er veldig hyggelig å vente til julaften med gaver, men det er bare min mening :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har man råd så har man råd, men ganske sykt..

Her får de hver sin legokalender :) 150 kr hver :) Gutten på 4 ønsket seg det, og for å ikke kjøpe sjokolade til lillemor, så ble det lego friends kalender til henne.

WOW.. Her måtte jeg minne barna på kalenderen, så jeg gjør det vel mest for meg selv her også.. :P Neste år blir det legokalender på gutta.

Laget gjenbrukbar pakkekalender (som jeg og søster'n vokste opp med) i fjor - vinterlandskap bestående av to esker malt med stjernehimmel og pålimt "grantrær", med hvit vatt (snø) mellom, og 24 pakker med trær, smånisser, skogsdyr, hytte, isdam (speil eller refleks) osv. Plasseres i f.eks. bokhylla, landskapet fylles opp med figurer når man nærmer seg jul, og man slipper jakte nye småpakker til masse penger som bare ender opp som ræl i lekekroken/søpla i løpet av Kun Kort Tid. :p

(Og så er jeg "svak" og kjøper Lego Star Wars-kalender til den Lego og Star Wars-elskende poden, da. ;) )

altså kommer nok aldri til å bruke så mye som 1000 kr på noe sånt! og syns det er bedre å da heller ha en blanding av pakke kalender og aktivitets kalender :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Kjææære vene! Jeg kommer til å kjøpe ferdigkalender til mine små. Fordi jeg ikke orker rett og slett å holde på med slikt småplukk :P

Husker da jeg gikk på barneskolen, at ene gutten på skolebussen skrøt over at han hadde fått ny mobil i kalenderen sin! Jeg fikk sjokk! Og jeg hadde blitt overlykkelig bare jeg hadde fått det til julegave liksom!

Laget gjenbrukbar pakkekalender (som jeg og søster'n vokste opp med) i fjor - vinterlandskap bestående av to esker malt med stjernehimmel og pålimt "grantrær", med hvit vatt (snø) mellom, og 24 pakker med trær, smånisser, skogsdyr, hytte, isdam (speil eller refleks) osv. Plasseres i f.eks. bokhylla, landskapet fylles opp med figurer når man nærmer seg jul, og man slipper jakte nye småpakker til masse penger som bare ender opp som ræl i lekekroken/søpla i løpet av Kun Kort Tid. :p

(Og så er jeg "svak" og kjøper Lego Star Wars-kalender til den Lego og Star Wars-elskende poden, da. ;) )
Den vil jeg gjerne se bilde av:)

Jøye meg. Det er jo nesten to tusen per barn!

Det første året ble det en dyrere kalender ja, den kostet vel noe sånt som 5-600 kr tror jeg, for hun var så liten at klistremerker og kliper og småleker ikke egnet seg, og hun trengte nye leker generelt, så hun fikk et Timmy Tid-hus med innhold fordelt over flere dager (huset på julaften da), samt Play Doh fordelt på fire dager, og en del annet. I år er det en del forskjellig, det dyreste er nok en strømpebukse. Syns det er greit med noen "kjedelige" gaver også, og når det er ting de uansett ville fått så gjør det ikke mye. I år koster vel kalenderen 300 kr kanskje, da får hun selvlysende stjerner, kjærlighet på pinne, Mooshi Monsters kjøpt på tilbud, leppepomade, såpe, tannbørste, strømpebukse, hårbøyle, ooog så husker jeg ikke mer.

Til neste år kommer jeg nok til å legge inn noen aktiviteter også, men det krever jo at man faktisk får gjennomført det når man skal for at det skal ha noen "verdi". Julepynt er jo også fint, så hun kan få pynte på sitt eget rom med f.eks. :)

Jeg hadde sånn billig julekalender til under ti kr som jeg kjøpte selv, da jeg var liten, så fikk en liten sjokoladebit hver dag. Men julekalender var noe annet på den tiden, i hvertfall der jeg kommer i fra.

Ja fikk helt sjokk når jeg leste den, det er jo helt vanvittig. Her blir det sjokolade kalendere bare..

7000 er jo ikke så mye. Her har jeg en lue til 1600,- i luke 1, dunjakke til 5000,- i luke 2 osv.

Neida. Verdikalender her (blanding av komplimenter, ros og opplevelser sammen). Og appelsin med nellikspiker så klart :-)
Wooow, i starten begynte jeg å skikkelig lure!! :p hihi

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kalendrene til guttene våre koster en del å år. Svigermor har kjøpt en del ullklær som hun ville vi skulle henge på kalenderen. Det vi har kjøpt selv koster vel til sammen 200 - 300 kroner. Har kjøpt en del ting på Søstrene Grene.

Back
Topp