Har bestemt meg...

sengepolka

Elsker forumet
for å begynne å jobbe fullt igjen fra mandag. Er i dag 50% sykmeldt, men jeg har sett meg drittlei av at samboer kommer med en kommentar i hytt og pine om at jeg er hjemme og slenger.
Jeg vasker huset fast en gang i uka, lager middag hver dag, jobber 5-6 timer hver dag (har eget og jobber derfor litt mere enn normalt), vasker og rydder klær, ordnær og fikser bil på verksted etc etc... jeg sover dårlig hver natt og har problemer med ryggen. For meg er det en utfordring bare å være borte fra jobb og overlate ansvar til andre en jobb i seg selv.
Jeg trodde faktisk min samboer ville være mere interressert i å engasjere seg på pappa siden enn han er, var veldig om og men å få en baby i magen, men da vi endelig har klart det etter flere år har han ikke en gang sett på svangerskapsboka vi fikk av jordmor.

Jeg er egentlig veldig skuffet, lei meg og sint på hele greia og klarer ikke kose meg hjemme med å være gravid, så jeg begynner å jobbe fullt igjen for å slippe sårende slengkommentarer ihvertfall..............

Gidder heller ikke si noe til han for da mener han bare at jeg overdriver.

Måtte bare få det ut et sted jenter....................

Kjipt at du føler deg nødt til å jobbe fulltid når legen har sagt annet.
Han gubben din høres så ufølsom ut. Hva kommer han til å si når du har mammaperm? At du bare daffer da og?? Skal love deg at det ikke er bare daffing[8|]

ORIGINAL: ~StRaToS~

Han gubben din høres så ufølsom ut. Hva kommer han til å si når du har mammaperm? At du bare daffer da og?? Skal love deg at det ikke er bare daffing[8|]

når pappapermer kommer skifter de fort mening der[:-]

Dumt at du må begynne å jobbe igjen pga. og ikke fordi du føler du kan det..
Håper det ordner seg på et vis[:)]

ORIGINAL: mokkenikke88

når pappapermer kommer skifter de fort mening der[:-]

Hehe[;)]
En kompis av oss flyttet hjemme hos mora si når han hadde pappaperm for da kunne mora hjelpe til[:-]

Det lurer jeg på også, det er stygt å si det, men jeg gleder meg ikke sånn som jeg trodde jeg skulle gjøre.
Og det som irriterer meg mest er at han var langt i fra sånn før jeg ble gravid, men nå kan jeg jo ikke kommunisere med han en gang......... Han var verdens skjønneste og snilleste og tok skikkelig vare på meg, og nå er det liksom ikke så farlig lengre.
Men det er vel sånn med noen, da dama står på som en smed døgnet rundt så er det bra, med en gang hun kanskje må ta det litt med ro så er man bare en slabbedask.. føles ihvertfall sånn.

Reiste bort på jobben en tur nå og sa jeg ville begynne å jobbe fullt igjen til han (vi jobber sammen) fordi han såret med DYPT i går da han sa jeg bare gikk hjemme og slang, da bare gikk han.... ville liksom ikke prate med meg en gang, enda jeg satt der og hulket og grein og sa jeg ikke hadde det så bra.

Han stod jo på hodet for sin X som var syk, enda hun behandlet han som en dritt døgnet rundt, mens jeg som bærer fram hans barn viser han lite forståelse for.

Har mest lyst til å bare reise vekk og bli borte en stund............

ORIGINAL: sengepolka

Det lurer jeg på også, det er stygt å si det, men jeg gleder meg ikke sånn som jeg trodde jeg skulle gjøre.
Og det som irriterer meg mest er at han var langt i fra sånn før jeg ble gravid, men nå kan jeg jo ikke kommunisere med han en gang......... Han var verdens skjønneste og snilleste og tok skikkelig vare på meg, og nå er det liksom ikke så farlig lengre.
Men det er vel sånn med noen, da dama står på som en smed døgnet rundt så er det bra, med en gang hun kanskje må ta det litt med ro så er man bare en slabbedask.. føles ihvertfall sånn.

Reiste bort på jobben en tur nå og sa jeg ville begynne å jobbe fullt igjen til han (vi jobber sammen) fordi han såret med DYPT i går da han sa jeg bare gikk hjemme og slang, da bare gikk han.... ville liksom ikke prate med meg en gang, enda jeg satt der og hulket og grein og sa jeg ikke hadde det så bra.

Han stod jo på hodet for sin X som var syk, enda hun behandlet han som en dritt døgnet rundt, mens jeg som bærer fram hans barn viser han lite forståelse for.

Har mest lyst til å bare reise vekk og bli borte en stund............

Kanskje du bare skulle dratt til moren din noen dager bare for og få han til og skjønne.. Selv om det ikke er så lett, men noen ganger så er det det som må til. Syntes det er trist at du har det sånn her og syntes du skal tenke på deg selv og den lille i magen..

Vet du hva? Jeg tror gubben din er redd. Tror han trekker seg tilbake fordi han ikke skjønner situasjonen og føler seg utenfor. Kan det stemme?

Er mange menn som blir helt borte når dama blir gravid. Min egen far var sånn begge gangene mor skulle ha barn. Men nå når jeg er gravid, vil han være med og vite om alt!

Det er ikke for å ta hans side eller noe. Men det kan jo være der det ligger. Usikkerhet og at han ikke vet hvordan han skal være i forhold til dette.

Uansett så bør du jo prate med ham. Om du ikke tar opp alt så i hvertfall si i fra at du blir såret av kommentarene. Tærer jo på deg og på forholdet når han ikke klarer å vise empati.

Får helt vondt i deg av det du skriver!! Bare ikke slit deg ut på jobb og jobb mer enn nødvendig.

MIn samboer har aldri vært noe særlig interessert i den gravid tida...men når babyen kommer ut er han VERDENS BESTE pappa... tror den gravid tida er veldig fjernt for han... kan jo være det er slik for din samboer også..at han kanskje syns det er litt skremmende det som skjer nå frem mot januar( jeg unnskylder ikke oppførselen til din samboer altså...for håper det blir bedre)!!
Ønsker deg ei kjempe god helg, og som noen andre skriver her.....kanskje du rett og slett skulle dratt til familien noen dager og bare koblet ut litt, slappet av og samlet litt krefter!! [:D]

ORIGINAL: Jaybird

Vet du hva? Jeg tror gubben din er redd. Tror han trekker seg tilbake fordi han ikke skjønner situasjonen og føler seg utenfor. Kan det stemme?

Er mange menn som blir helt borte når dama blir gravid. Min egen far var sånn begge gangene mor skulle ha barn. Men nå når jeg er gravid, vil han være med og vite om alt!

Det er ikke for å ta hans side eller noe. Men det kan jo være der det ligger. Usikkerhet og at han ikke vet hvordan han skal være i forhold til dette.

Uansett så bør du jo prate med ham. Om du ikke tar opp alt så i hvertfall si i fra at du blir såret av kommentarene. Tærer jo på deg og på forholdet når han ikke klarer å vise empati.

er egentlig ganske sant det du sier her Jaybird.. er mange menn som blir skremt når jenta faktisk blir gravid selv om det er planlagt.

ORIGINAL: Jaybird

det er mulig, men jeg har prøvd å prate med han i dag og han bare gikk... så jeg orker ikke fly etter heller.
Da han kom hjem, bare spurte han om jeg skulle ha mat, jeg takket nei og da begynte han bare å grille og ordne seg selv uten i det hele tatt å prøve å snakke med meg..............
han regel bryr seg jo ikke hvordan jeg har det nå virker det som...
og det er ikke likt han.

Jeg orker ikke dra til moren min, hun er så bedreviter til tider at det bare blir mere slitsomt...........

takk for støtten uansett jenter.

huff jeg føler med deg...
har hatt og har det litt på samme vis, ikke om det samme men likevel...
Men vi snakker litt om det, og jeg tror det er litt hormoner på oss damer og. Ihvertfall tolker jeg alt i verste mening og legger mye mer i ting, og samboer trekker seg unna og prøver unngå konflikter, noe som gjør meg enda mer sinna.

Håper det ordner seg. Og jeg syns ikke du skal gjøre noe du og legen din egentlig mener du ikke skal for samboeren sin skyld. syns han du er lat så får han bare synes det. Driiiit i det[;)] Sykmeldt er IKKE det samme som hjemmeværende vaskehjelp!

ORIGINAL: *Carine*

Men vi snakker litt om det, og jeg tror det er litt hormoner på oss damer og. Ihvertfall tolker jeg alt i verste mening og legger mye mer i ting, og samboer trekker seg unna og prøver unngå konflikter, noe som gjør meg enda mer sinna.

Håper det ordner seg. Og jeg syns ikke du skal gjøre noe du og legen din egentlig mener du ikke skal for samboeren sin skyld. syns han du er lat så får han bare synes det. Driiiit i det[;)] Sykmeldt er IKKE det samme som hjemmeværende vaskehjelp!

signerer denne!

ORIGINAL: neselo

signerer denne!

ORIGINAL: atene

ORIGINAL: neselo

signerer denne!

Han syns nok ikke jeg er lat, men er veldig lett å si: du kan jo gjøre det og det og det og det som er hjemme....
det er jo liksm en grunn for at jeg er hjemme.

Jeg er nok både hormonell og litt deprimert på samme tid, så ikke lett, trodde bare det skulle være så kos å være gravid hele tiden, men syns ikke det er kos da jeg heller blir slengt kommentarer til enn støttet og tatt litt vare på da jeg ikke har bra dager.

Tror egentlig bare ikke samboer helt har skjønt at han skal bli far og ikke helt skjønner hvorfor jeg ikke er den samme jenta som tidligere.... [:'(][:'(]

Håper han fikk seg en vekker, jeg tok en SKIKKELIG samtale med han i stad og han satt egentlig bare stille igjen og ikke visste hva han skulle si.
Skal på ul på mandag og håper også han skjønner litt mere etterpå.

Huff, det er jammen meg ikke enkelt. Alt blir snudd på hodet når vi blir gravide. Både forholdet og med kroppen. Det viktigste er å hele tiden være flinke med å kommunisere. Sette dere ned sammen og snakke om tanker og følelser rundt dette. For det kan lett oppstå misforståelser som kan lage det veldig surt. Jeg håper virkelig at dere får snakket skikkelig ut og at du klarer å kose deg med graviditeten og tenke på deg selv. For det er det du bør gjøre nå. Tenke på deg selv og på hvordan du har det og ikke hva samboer eller andre forventer av deg. Så lykke til[:)]

ORIGINAL: Silje1982

Huff, det er jammen meg ikke enkelt. Alt blir snudd på hodet når vi blir gravide. Både forholdet og med kroppen. Det viktigste er å hele tiden være flinke med å kommunisere. Sette dere ned sammen og snakke om tanker og følelser rundt dette. For det kan lett oppstå misforståelser som kan lage det veldig surt. Jeg håper virkelig at dere får snakket skikkelig ut og at du klarer å kose deg med graviditeten og tenke på deg selv. For det er det du bør gjøre nå. Tenke på deg selv og på hvordan du har det og ikke hva samboer eller andre forventer av deg. Så lykke til[:)]

enig i silje.. prøv å snakk sammen!
Jeg tror ikke løsningen er å gå tilbake på jobb.. Du har blitt sykmeldt av en grunn! Pass på deg selv og babyen!

fy, eg syns det her var skikkelig trist!
syns at uansett om han er redd, eller ikkje skjønner heilt ka som foregår, så må han jo likevel støtte deg, og prøve å være hyggelig og oppmuntrende. og ikkje minst sette seg ned og høyre på ka du prøver å sei, ikkje berre gå...

hadde eg blitt behandla slik, ville eg gitt klar beskjed om ka eg følte, og sagt at viss ikkje ting bedra seg, ville eg bli nødt til å reise vekk ein periode... av og til må man berre være så ufattelig tydelige for at mannfolk skal forstå...

men korleis går det no då?

klem[:)]

Du har fått masse råd og tips og støtte ser jeg, vil egentlig bare si at jeg tenker på deg og syns det er færlt at du skal ha det sånn tungt nå. Jeg aner ikke hvordan det er men håper bare at du vil få det bedre så fort som mulig!
Så da sender jeg en trøsteklem

Back
Topp