Har barnet ditt ett enkeltnavn eller dobbeltnavn?

Hu har dobbeltnavn. Vi bruker kun det ene.
Grunnen: hu er oppkalt etter sin døde tante på farssiden og jeg ville ikke at de skulle hete akkurat det samme, så da valgte jeg at hu skulle ha dobbeltnavn..Tanta hadde enkeltnavn. Hu døde 3 juledag i 1989 17 mnd gammel. Min datter er nå eldre enn hu ble.

Begge har enkeltnavn :)
Syns ikke noe om avanserte lange navn og navn som blir lagt til men som ikke skal bli brukt!
Hadde de skulle fått flere hadde det vært Pga navn som går i arv.

Dobbeltnavn som Oss foreldrene. Det er tradisjon i bf sin familie faktisk og vi syns det passet. Bruker begge navnene og det gjør de i bhg også :)

Enkeltnavn. Bruker begge etternavn, så da syns jeg det passer best med et fornavn :-)

Alle tre har enkeltnavn:) jeg har dobbeltnavn og synes det er tungvint:) så ville ikke at mine unger skulle ha det:)

Her har begge enkeltnavn . Både jeg og mannen har dobbeltnavn,men d er bare d første navnet som blir brukt,så jeg synes det har vært like greit med enkeltnavn til barna. Me venter nummer tre nå, og vet ikke ennå om vi går for enkelt- eller dobbeltnavn da. Så lenge dobbeltnavnet klinger godt,synes jg ikke d er noe i veien for å bruke d heller.

Begge sønnene våre har to fornavn, men ikke "dobbeltnavn". Vi bruker kun ett av navnene, og det har hele tiden vært meningen. Eldste er oppkalt etter farfar+morfar, yngste er oppkalt etter min bror og min mor.(Ja, han har nødvendigvis guttevarianten av mammas navnxsmile2) Vi følger en tradisjon fra min slekt med ett internasjonalt navn + et "helnorsk" navn, i tillegg har de jo to etternavn:smiley-bounce012,mitt etternavn som er kort og veldig norsk, og min mann sitt, som er Hollandsk ,kort og litt vrient...

Hun har faktisk 3 navn og 2 av de blir brukt daglig fra oss, familien eller barnehagen. :)

Dobbeltnavn mest pga oppkalling og litt fordi jeg er vant til det. Tror nesten hele slekten min har dobbeltnavn, noen har til og med trippelt ;-) :-P

Dobbeltnavn med bindestrek. Begge navnene skal brukes :)

Dobbeltnavn med bindestrek. Begge navnene skal brukes :)

Samme på yngste her, altså bindestrek.
Eldste har et fornavn.
Begge har to etternavn.
Hvorfor? Det bare ble sånn :p
Begge har helnorske etternavn med æ og ø (et fra meg + fra hver sin far).
Da eldste ble født var tanken et enkelt, internasjonalt navn som var umulig å få feil.
Med yngste ønsket vi et stødig, "norskt" navn (ikke norrønt) da etternavnet til far har røtter til vikingtiden. Endte med oppkalling fra begges side.

Minien i magen vil få enkeltnavn. Både jeg og samboer har egentlig dobbeltnavn, jeg fjernet mitt i voksen alder da jeg ikke brukte det og egentlig bare syns det var i veien. Samboer bruker stort sett bare det ene navnet sitt. Men vi har tenkt å bruke et mellomnavn som flere i min familie heter, men som fornavn, om det blir jente :)

Enkeltnavn fordi hun har to etternavn.. (Med bindestrek) Ville ikke at hun skulle ha fire navn, synes det blir litt mye..

Back
Topp