Har barnet ditt ett enkeltnavn eller dobbeltnavn?

Han har ett enkeltnavn. Ville ikke ha dobbeltnavn da jeg uansett ikke ville brukt begge i det daglige samt at jeg synes det er tungvint og unødvendig med to fornavn i tillegg til etternavnet.

Hun har dobbelt navn, det har jeg min søster og min mor og. Så har faren hennes og dobbelt navn så da syntes jeg det passa bra :) det går litt om hverandre om jeg bruker et eller to navn på a da. Selv foretrekker hun at man bruker begge navna.

Enkelt. Han har langt og litt tungt mellom+etternavn, så da ville vi kun ha et fornavn. Ville uansett bare brukt et navn i dagligtalen, og da ser jeg ikke helt vitsen med to. I hvert fall ikke når vi ikke ønsker å oppkalle han etter noen :)

Et kort enkeltnavn, akkurat som mor og far ;)

Våre gutter har enkeltnavn :)

Han har to fornavn, men vi bruker bare det første i det daglige.
Både jeg og alle mine søsken har to fornavn, så det var jeg som ville ha det. Sambo fikk bestemme mellomnavnet da, siden jeg insisterte på fornavnet.

Alle tre har dobbeltnavn. Varierer litt om vi bruker begge. I barnehagen blir begge brukt
5 av de 6 navnene er oppkalling.

Begge barna har fornavn mellomnavn og etternavn akkurat som oss foreldre :)

Enkeltnavn. Valgte det fordi jeg selv er vokst opp med to navn og valgte å fjerne det første navnet i voksen alder, syns det er tungvindt med dobbeltnavn.

Har et mellomnavn, men det er et etternavn.

De to eldste har enkeltnavn og den yngste har dobbeltnavn. Yngste har det kun fordi vi ikke ble enig om navnet og da ble det et kompromiss :)

Eldste har enkeltnavn, yngste har dobbeltnavn med bindestrek.
Det ble i grunn bare sånn ut fra hva vi likte. .. begge har i tillegg mellomnavn og etternavn.

Dobbelt navn :) syns det er finest. + at vi er vant til det i min familie.

Har ikke barn, men har veldig lyst å gi de fremtidige dobbeltnavn. Ønska alltid å ha det selv. MEN kjæresten vil ikke det. Han har dobbeltnavn/ kort mellomnavn og synes det er upraktisk. Buhu :/ synes det er en god måte å kunne kalle opp etter noen, og å inkludere navn som egentlig er "opptatt".

første har enkelt navn + etternavn fra oss begge. nr to kommer til å få det samme.
ble slik fordi jeg selv (og broren min) har dobbelt navn + to etternavn, og det synes jeg blir litt mye, særlig når de blir større og det skal skrives under på ting osv. mye enklere med ett navn og etternavn synes jeg.

Enkeltnavn. Fordi begge foreldrene har det, de har 2 etternavn og jeg/vi er ikke veldig fan av dobbeltnavn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Enkeltnavn!

Jeg synes dobbeltnavn kan være fint om barnet har et navn som er populært og det fort kan være flere barn med samme navn i bhg/skoleklasse. Men de må passe sammen. Synes så mange velger to navn som er lange og tungvinte å si. Og så er det mye for jåleri da de oftest bare bruker det ene allikevel.

Dobbelt.
Hun er oppkalt etter min farmor som betydde mye for meg. Fornavnet hennes er bare byttet ut en bokstav og mellomnavnet er de to første bokstavene byttet ut med min mormors mellomnavns to første bokstaver. Om noen skjønte det :P

Enkelt navn, vurderte dobbelt men var redd vi kun kom til å bruke et så ble enkelt navn;)

Back
Topp