"Har barna samme far?"

Noen mennesker eier bare ikke skamvett...

Jeg har jo foreløpig bare ei, men får også spørsmål om jeg er sammen med barnefar eller om det er gubben som er faren.   Det hender seg jo også at folk tror det er MIN far som er faren til datteren min.   Men det skal jo nevnes at min far ikke akkurat har endret seg nevneverdig de siste 25 årene. :p     Akkurat den siste sliter jeg med, da det har ført til mange artige episoder...

Det får jeg også, og mine barn er det bare 2,5 års forskjell på..

Det er visst så vanlig nå, det å ha flere fedre til barna, får jeg til grunn.. At jeg har vært gift med ham i tre år i tillegg er nesten sjokkerende for en del..:P

Jøss, det var da en merkelig ting å spørre folk om.
Selv ble jeg ganske satt ut da jeg ventet førstemann (termin i desember) og en kollega spurte; "Ja, var det planlagt dette her da?". Eh.. ja..?

Har ikkje fått det spm-et enda iallefall.
Men har ofte fått høre at ungene mine var ikke planlagt og at nr 2 var et "uhell"
Begge ungene var GODT planlagt både fra meg og mannen si side :)
Folk blir litt sjokkert da visst for at vi ville ha så tette som 1,5 år mellom :p

får konstant det spm..
lillesøster i magen er venta i august og så har jeg en på 2,5..
jordmødre og legen antar det er mannen som er faren til eldstemann og,
mens ALLE andre finner på å spør..

samme med spm "var dette planlagt?", "Gleder du deg da?", "gleder han seg da?" ehm.. ja....?

Samboeren får ofte spørsmål om jeg er moren hennes. Knis.  Vi har bare en enda.

Merkelig altså, men i dag er det jo vanlig å ha "flere fedre". 

Her gikk de ut i fra at ungene var uhell :P Fordi jeg var lærling med første, og fordi nr 2 kom så tett på :P Men herregud :P De spurte jo ikke heller, men hørte jo i samtalene at de gikk ut i fra at det var uhell :P

Jeg opplevde å få "vet du hvem som er faren?" fra noen i relativt nær vennekrets da jeg var gravid. Eh.. Vi hadde hus, stasjonsvogn og hund sammen.. Er det ikke opplagt hvem som er faren?

Har nesten aldri fått det spørsmålet jeg. Ikke direkte i alle fall. Men noen har spurt om attpåklattene da.. Siden det er jo en del års forskjell på snuppa og guttene her da.

Men syntes det er en uting den setningen der jeg. "Er det samme far". Skal vel folk hoppe og drite i.. Kunne jo vært at mannen og jeg bare var veldig tidlig ute med førstemann... 

Jeg hadde aldri spurt om noe slikt:P Men det er jo veldig mye "mine, dine, våer" så sånn sett så er det kanskje ikke så uvanlig å lure på det når det er noen år i mellom. Jeg har aldri fått spørsmål om jeg har en annen far enn mine to søstre, og det er 14 og 16 år i mellom oss:P Vi har samme far btw:P

det har jeg blitt spurt om også eller mer "er du sammen med faren?"
sikkert fordi jeg er så ung enda, og allerede har en på snart 5 år. Men JA, de har faktisk samme far shock!

Har fått det spørsmålet en del ganger jeg også. Alt folk får seg til å spørre om.. Hva så om de ikke hadde hatt samme far, liksom!?

Her spør folk kun i sammenheng med alderen min. :P 

Ellers tas det bare for gitt siden alle ungene er veldig søskenlike og eldste ligner mye på meg.

Har og fått spørsmålet, men de som har spurt har ikke spurt på en frekk måte så jeg har ikke tenkt på det som frekt heller =)

Det har jo blitt ganske vanlig, at man har flere barn med ulike fedre/mødre. Så jeg ser i grunn ikke problemet at noen spørr. Iallefall bedre at folk spørr, enn at de spekulerer med andre bak ryggen til den det gjelder.

Ja det er jo tøm og røm, bruk og kast som gjelder nå i dag, så du må vel regne med sånne spørsmål.
Tar meg selv i å lure på det når jeg ser par med barn på feks 12 og 3 år, det bare mååå jo være halvsøsken liksom...
Men altså, det er jo helt vanlig aldersforskjell mellom dine da... får da være grenser:P

Back
Topp