Har barna dine hatt omgangssyke?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Eller har dere sluppet unna når det har gått runder med det? :)

Hadde oppkast i fjor og hatt en runde med diaré nå nylig.

Ikke foreløpig denne høsten, men har hatt det mange ganger før!
:)

Ja, men ikke i år.

Hadde da hun var vel 3 år tror jeg, det var en fæl sort som hele bygda fikk. Så var det en bitteliten kveld der hun spydde et par ganger men ikke var så dårlig egentlig,da ble verken jeg eller mannen smittet, og neste dag var hun fin. Dettte var vel da hun var rundt 5 år. Så nå er det jo et par år siden sist. Holder på å unngå bestevenninna mi for tiden, fordi hun og babyen har hatt det, og da vi endelig trodde nå at det måtte være trygt i morgen, fikk jeg melding om at samboeren hennes kastet opp i kveld. Sukk... Men da holder vi god avstand en stund til. :p

Hadde det i vinter.. da var han 14-15 mnder. Kasta opp i bøtte vær gang og sov masse.

Bank bank, han på 6 har kastet opp en gang i hele sitt liv.
Han på 2 har kastet opp en runde, men ikke noe mer:)
MEN, vi voksne har fått det skikkelig de to siste gangene det har gått i bhgn:o

Vi hadde en runde i februar hvor alle fire barna og samboeren var syke samtidig... DA var det hardt å være mamma/samboer:o :p Med det sagt, så er omgangssyke (bank i bordet!) noe vi sjelden har i hus!

Ja det har vi hatt noen runder av :-o

For to år siden hadde de det i desember, januar, februar og mars :-o
Da tok de tak i bhg også, jeg oppdaget barn i bhg for tidlig og som jeg visste var syke samtidig som våre.. Vi holdt våre hjemme i 48 timer...
Hver gang...

Troor ikke de hadde det i vinter. Evt frøkna en gang bare.

Ikke enda. Gikk i bhg for litt siden, men hun slapp unna heldigvis :) hun er 15 mnd.
Samboer ble smittet da, så hun fikk det tydeligvis med seg hjem

Ikke foreløpig, men venter i spenning.. Hun kastet opp én gang sist hun var ordentlig forkjølt, men det så ut til å være bare en kombinasjon av mye slim i nese/hals og at hun rett og slett gråt og hostet så mye at hun brakk seg. Det er lite sykdom på avdelingen hennes i bhg, så vi krysser fingrene for at vi slipper unna i alle fall en stund til. Må være grusomt å ha omgangssyke når man er så liten og ikke forstår hva som foregår.

Hun har hatt det en gang på sine 2 år.

Back
Topp