Har barna/barnet ditt bunad?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Jeg har forøvrig nordlandsbunad (blå) selv, men den er ikke brukt på masse år siden den måtte sys om og jeg ikke har fått gjort det.

Moren min og jeg har sydd Hardangerdrakt til niesene mine på 8 og 5 pluss til datteren min på 2.5, så her har vi barnebunader fra størrelse 3 år og oppover, syns det er en superkoselig tradisjon med bunad på 17. mai :) Selv har jeg en bunad fra Øst-Telemark som jeg har arvet fra farmor.

Lillesøster på 12 dager har derimot ikke noen bunad naturlig nok, så til henne får vi finne på noe kreativt på 17. mai. Sambo går for øvrig i dress, han er ingen bunadstype dessverre!

Ikke enda, men han skal ha det etterhvert. I år blir det kanskje strikket bunad

Sønnen min i fjor hadde festdrakt, han skal få i år også... blir 15 mnd til 17. Mai ^^
Jeg har selv bunad å synes det er så herlig:Heartred synes mannfolk i bunad er sexy også, haha... men her hjemme kommer jeg aldri til å få se kjæresten i noe sånt xsmile9

Vi har bunad alle sammen. Jentungen og jeg har rutaliv og rondastakk og mannen Gudbrandsdalbunad. Jentungen har liggende bunader i tripp trapp størrelser etter meg og søsteren min fram til konfirmasjon. Min mor har sydd dem.

Jeg har.
Til ungene har jeg noen spnne billige festdrakter, samt at er et par hjemmesydde bunader i omløp i sambo sin familie. Så blir å de hva som passer til 17mai. Tror eldste er ferdig med å bruke festdrakt siden han er såpass stor nå.

Jeg har bunad :) Men er for feit :o ! Det var den gang jeg var syltynn at den passet ;) Må vel ned 20 kg for å få den på tenker jeg meg. Ikke at jeg har prøvd den, tør ikke.. spjærer den vel ;) (Fikk til konfirmasjonen)

Ungene mine har. Pleier å ha på på 17.mai. Men eldste har ikke for hun har vokst ut av den. Litt usikker på om yngste har. Regner med å måtte kjøpe noen i år også.

Ungene har begge barnebunad (rutaliv og råndastakk/rutavest med nikkers) fra Gudbrandsdalen. Jeg har bunad, og mannen ønsker seg veldig (han får tilskudd til det nå i 40-årsgave, så det blir nok kanskje neste år!).

Både jeg og mannen har bunad[emoji2]
Barna har hatt festdrakter da de var mindre..

Ja! Hun fikk en vakker hjemmestrikket "bunad"/festdrakt til sin 1-års dag, fra tante som er veldig kreativ :)
Den er og justerbar, så hun skal i år bruke den for tredje gang! Også har hun arvesølje fra farssiden, som har vært i familien i 4-5 generasjoner. Første året hadde hun og en håndsydd kyse laget av min oldemor til sin datter for mange hærrans år siden.

Jeg og har bunad, beltestakk, sydd av meg selv for akkurat 8 år siden.

Festdrakt begge 2 :)

Datteren min har hjemmestrikket nordlandsbunad :)

Også har jeg selv nordlandsbunad :)

Nei, jenta har pleid å ha festdrakt mens lillebror bare har hatt litt finere bukse og genser.

Tenker de får bunad når de vil ha og når størrelsen deres ikke gjør et hopp på et år :P

Jeg har en sunnmørsbunad arvet etter mamma som hun fikk av min farmor.

Nei, ingen av oss har bunad eller festdrakt. :)

Back
Topp