Har babyen snudd seg nedover tro??

sillevilla

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
I dag er det masse liv å kjenne langt nede i magen. Under trusekanten... Er skikkelig ubehagelig å sitte, for selv den løseste buksen og trusa strammer... Har babyen snudd seg tro? Eller har magen bare sunket?? Er 31+1.

Kan sikkert være flere grunner til det. Tulla mi sitter på rumpa og det er også veldig ubehagelig til tider. Sitter oppå blæra og kjennes ut som hun har en fot ned der som hun tramper med også. Hehe.

Jeg klarer bare ikke å huske at det var like mange ubehagelige bevegelser sist gang.. :p var jo helt sikkert det da også, men...
Helt under navelen min og ned mot skambeinet er det helt hardt nå. Kjennes ut som en umoden melon!

Her har mini ligget med hodet ned siden uke 28 omtrent :P kjennes litt sånn ut som du beskriver det egentlig :) kjenner også veldig tydelig at det er føttene som sparker i ribbeina, og kjennes ut som han vifter med hendene rundt blæra haha!

Jeg har det hardt nederst i magen stort sett hele tiden, og lillegutt har snudd seg med hodet ned. Men bevegelsene kjenner jeg mest oppover og på sidene. Heldigvis så er han snill og ikke sparker i ribbeina enda, og han er ikke så slem med blæra mi heller. Gullunge ass :P

I dag er det masse liv å kjenne langt nede i magen. Under trusekanten... Er skikkelig ubehagelig å sitte, for selv den løseste buksen og trusa strammer... Har babyen snudd seg tro? Eller har magen bare sunket?? Er 31+1.
Om du kjenner mye bevegelser nede er det ofte ben som sparker. Og da ligger jo baby med bena ned og hodet opp.

Jeg fikk veldig mye spark mot blæren en tid, og da sa jordmor dette. Uken etterpå flyttet sparkene seg til navlehøyden. Og da viste ultralyd at baby har lagt seg med hodet ned. :-)
Nå kjenner jeg masse spark i navlehøyden, og kun svake hender nede ved blæren.

Jeg har det hardt nederst i magen stort sett hele tiden, og lillegutt har snudd seg med hodet ned. Men bevegelsene kjenner jeg mest oppover og på sidene. Heldigvis så er han snill og ikke sparker i ribbeina enda, og han er ikke så slem med blæra mi heller. Gullunge ass :p
Det er jo oppover man kjenner bevegelser når baby ligger med hodet ned! :-)
For da er jo bena oppe, og pga liten plass i bekkenet når hodet fyller opp plassen der nede, kjenner man kun små bevegelser fra hender som av og til prøver å komme ned ved hodet.
Om baby vil suge på fingrene for eksempel, må hendene presse seg ned ved den trange plassen der hodet er, og da kan man kjenne små kravlende bevegelser ved blæren.

Så babyen din ligger nok med hodet ned ja, når sparkene er oppe! :-)

Jeg har samme greia, kjenner nesten føttene til lillegutt gjennom venusberget :p han sitter i seteleie gikk vi bekreftet på ultralyd i sist uke.

Håper han snur seg snart jeg :p

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

Begynte å kjenne akkurat de bevegelsene du beskriver i går. Håper ikke hun har nå snudd seg. Det er jo ikke lenge til termin:/ utrolig ubehagelig for det føltes som om hun sparket nedi der.

Min jordmor sa til meg :er det mest spark nede så sitter den mest sannsynlig. Er det mest liv øverst mot ribbeina, så er den mest sannsynlig med hode ned

Kjenner forskjell på bevegelsene. Kraftigere spark oppe, men masse småbevegelser nede i bekkenet. Regner med det er hender og hode som styrer der nede. Guffen følelse ;-)

Sist, da vesla lå i seteleie, kjente jeg spark oppover! Hun lå som ei reke med strake ben og føttene like ved hodet. Så bevegelsene sier ikke nødvendigvis hvordan baby ligger. Beste indikasjon er vel at man kjenner hodet, det er mye hardere enn rompa ;-)

Det er jo oppover man kjenner bevegelser når baby ligger med hodet ned! :-)
For da er jo bena oppe, og pga liten plass i bekkenet når hodet fyller opp plassen der nede, kjenner man kun små bevegelser fra hender som av og til prøver å komme ned ved hodet.
Om baby vil suge på fingrene for eksempel, må hendene presse seg ned ved den trange plassen der hodet er, og da kan man kjenne små kravlende bevegelser ved blæren.

Så babyen din ligger nok med hodet ned ja, når sparkene er oppe! :-)
Han har ligget med hodet ned en stund skjønner du, men han har ligget i en v-form (hvis du skjønner) med rumpa ut ved navelen og beina ned og all bevegelse har vært på høyre side. Er jordmor som sa at han lå sånn og at han hadde veldig god plass :) forrige lørdag så merket jeg en endring og det var da all sparkingen kom oppover med det presset som kommer ned av og til som du beskrev som f.eks. fingrene :) da skjønte jeg at det begynner å bli trangt for han. Jeg kjenner jo foten hans når han sparker oppover, og syns det er litt gøy :D skal til jordmor på onsdag så det blir spennende å se om hodet hans fortsatt er bevegelig der nede :)

min ligger med hodet ned nå.kjenner mye kiling nede venstre side litt kraftigere dult oppe på begge sidene.rompa lå på høyre side sist så:)

Vært på UL i dag, og jenta ligger på tvers! Men kjenner bevegelse helt annerledes igjen i forhold til forrige uke. Men jeg er jo bare 31+6, og vesla er bare 1,6 kg, så gynekologen mente ho hadde god plass til å turne litt i enda noen uker til. :p

Vært på UL i dag, og jenta ligger på tvers! Men kjenner bevegelse helt annerledes igjen i forhold til forrige uke. Men jeg er jo bare 31+6, og vesla er bare 1,6 kg, så gynekologen mente ho hadde god plass til å turne litt i enda noen uker til. :p
Det var det jm sa til meg også da jeg var der i uke 31. 1500g og god plass. Forrige lørdag kjente jeg endring, og det hadde jeg rett i fant jeg ut av i dag. Godt plassert nedi bekkenet, hodet er nesten festet, og han har beina opp :D 34+4 i dag :)

Sist jeg gikk gravid sa de at hodet var ned og festet - men det stemte ikke. Hun satt. Så de kan jo snu seg litt om de ikke er så store og har greit med plass. Er nok veldig individuelt det der. Både på hodeleie/seteleie og vekt-tipping kan jordmødre og leger ta feil ved å bare kjenne på magen. Har selv en venninne som er jordmor og hun sa at det kan være vanskelig å bedømme rett. Er visst ikke alltid lett å kjenne om bevegelse komme fra armer eller føtter heller. Men når fødselen nærmer seg, er det nok lettere dette med å bedømme leiet (hode/sete).

Back
Topp