Har babyen festet seg?

lilleperle

Betatt av forumet
Hallo!
Uke 31 her (30+2)
Kjenner dere noen positive endringer ifht. mobilitet? Selv om jeg er større i magen så har jeg mindre vondt inni rumpe/bekken og nedover i bena! Synes det er lettere å bevege bena også. Så leste jeg på appen at baby kan feste seg nå og kan gjøre bekkenet mer stabilt. Er det dette jeg merker mon tro? Hva opplever dere? Kan man merke om baby fester seg? Dette er spennende!
 
Last edited:
Hei her festet han seg i uke 31 ca. Merket det ved at jeg fikk mer nedpress og stikkinger nedover. I tillegg til at halsbrannen ble enormt redusert. Bekkenet derimot er like trøblete dessverre for meg. Fikk også bekreftet av jordmor på kontroll i uke 32 at han allerede er festet og klar til fødsel :)
 
Begynt å ha litt flere kynnere og i går hadde jeg litt nedpress for første gang. Er også i uke 31. Bekkenet kan ikke klages på enn så lenge, men litt tyngre i beina og tyngre i pusten :p
 
Hei her festet han seg i uke 31 ca. Merket det ved at jeg fikk mer nedpress og stikkinger nedover. I tillegg til at halsbrannen ble enormt redusert. Bekkenet derimot er like trøblete dessverre for meg. Fikk også bekreftet av jordmor på kontroll i uke 32 at han allerede er festet og klar til fødsel :)

Oi så spennende! Føler liksom jeg gikk å ventet så lenge på babymagen, plutselig poppet den, og plutselig er vi der at de fester seg, da føler man at man er kommet langt altså :woot: Godt at halsbrannen har blitt redusert, men kjipt å høre at bekken trøbler fremdeles :oops: Men nå er det ikke lenge igjeeen, lykke til videre på ferden!
 
Nå har jeg forklaring på hvorfor bekkenet plutselig har blitt bra! Lille har ligget med hodet ned i noen uker, var på ultralyd nettopp hvor legen sa at hun er så langt ned som hun kommer. Dette var veldig interessant som du sier, så da kan jeg nok gå ut i fra at hodet er festet?
Det skal hvertfall ikke mye bevegelse på hodet før jeg nærmest tisser meg ut, jeg venter nærmest på den dagen det skjer..
 
Det er ikke vanlig at baby fester seg før fødselen dersom man er flergangsfødene. Min ligger med hodet ned og jeg kjenner det er en lettelse, men sliter fortsatt med bekkenløsning.
 
30+3 her, hodet ligger ned og kjenner masse spark langt opp i magen. Ho hikka og nede i magen. Nettopp begynt å merke at det er litt tyngre å bære. Får holde ut, 6-7 veke igjen å jobbe :happy:
 
Ikke festet seg her som jeg vet. Jm nevnte ingenting sist jeg var der. Men ligger med hodet nede og blir nok liggende slik heile veien. Hu jeg fikk i fjor fikk jeg aldri bekreftet hadde festet seg. Tror det er normalt på flergangsfødende at det skjer rett før fødsel.
 
Her lå han med hode ned på kontroll for en uke siden, men hadde ikke festet seg. Legen mente det var liten sjanse for at han snur seg nå, men fremdeles mulighet for det noe jeg håper han ikke gjør! Magen er kommet en del mer ned, så det er jo tydelig at det skjer noe for hver uke som går. Merker ikke noe store forandringer på bekkene, like ille som det har vært, men begynner å få mer vondt i ryggen når jeg står/går mye.
 
Jr her ligger også med hodet ned og har gjort det i en mnd ca. :happy: Sist jeg var på ul lå han på skrått med hodet i området jeg hadde ligamentsmerter. :confused:
Merker det godt når han beveger seg, for blæra mi har aldri føltes så liten ut + at jeg kjenner MYE aktivitet på høyre siden oppe ved ribbeina. Bekkenet og korsryggen blir mindre og mindre behagelig, noen ganger lurer jeg på om jeg orker 10uker til​
 
Jeg er i uke 30, og jeg tror han rett og slett ligger på tvers! Så ingen tegn til å hverken ligge med hodet på rett plass eller ha festa seg her :joyful: Veldig mye rare bevegelser når han ligger sånn da, så det er gøy :p
 
Ikke som jeg vet enda. Ny UL om 2 uker ;)
 
Ikke som jeg vet enda. Ny UL om 2 uker ;)
Forresten kan jordmor sjekke om babyen har festet seg. Er i utgangspunket ikke noe man trenger ultralyd for.
 
Eg fikk beskjed om at nr 1 hadde festet seg mange uker før termin, dette så de på ultralyd. Men når fødselen var i gang så hadde hun faktisk ikke festet seg. Det kunne jordmor si med sikkerhet da de kunne dytte hodet oppover. Så etter det så har eg egentlig ikke brydd meg om dette med festing. Ungen kommer ut uansett :p
 
Han ligger med hodet langt ned, men ikke festet. På ultralyd forrige uke slet de med å måle hodet fordi det var så langt nede, så symfysebenet (?) var i veien :p Siden jeg er andregangs er det ikke sikkert det fester seg heller, blir spennende å se :)
 
Forresten kan jordmor sjekke om babyen har festet seg. Er i utgangspunket ikke noe man trenger ultralyd for.
Nei, men sist så sa hun at hun lå i hodeleie og samme sa jordmor på sykehuset før hun satte på apparatet, å da var det rompa.. samme dagen :) så vet ikke helt å de kjenner jeg... hehe ;)
 
Forresten kan jordmor sjekke om babyen har festet seg. Er i utgangspunket ikke noe man trenger ultralyd for.
Og UL er for å sjekke om hun fortsatt ligger i sete, ikke for å sjekke om hode er festet ;) skjønner det kunne misforståes ;)
 
Og UL er for å sjekke om hun fortsatt ligger i sete, ikke for å sjekke om hode er festet ;) skjønner det kunne misforståes ;)
Får håpe hun har snudd seg :)
 
Back
Topp