Har babyen fått smake på fast føde?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Han har fått smake bitte litt banan mos som jeg hadde på fingeren også har han fått sutta på en agurk.
Men tenker vi skal begynne med mere smaking nå etterhvert, da han blir 4 månder i morgen.

Prøve litt grøt idag, men lurer kanskje på å fullamme til 6mnd og heller begynne med grøt og andre ting da :)

Jepp, helsesøster anbefalte å la henne smake forskjellig fra hun var 4 mnd til 6 når jeg fortsatt fullammet, bedre for magen og da venner hun seg til smaker til hun trenger matmåltider når hun er 6 mnd. Her har det gått i grøt, banan, eple/pære mos, aprikospure, avokado og potet :) synes det er stor stas!

Syns det er pes, både babyJ og jeg. Han blir 6 månder 1/7, legen sier han bør spise både grøt og middag, men for å si det sånn, det er ikke babyJ enig i hehe. Stort sett kommer smaksprøvene med grøt i retur så tør ikke prøve noe annet enda

Ja hun har smakt ja :) havregrøt, sviske, banan og mais og potet ! Noe smattet hun veldig etter noe rynket hun på nesa av :P

Får graut kvar kveld. Får fruktmos, most banan, sviskemos, knaska på ein eplebete og gulrot :) Ser ut so alt går ner på høykant;)

Får grøt hver kveld, sluker det rått! Smatter og koser seg skikkelig. Har prøvd aprikosmos (spytta ut), sviskemos og banan. Sutta på vannmelon og agurk. Skal prøve litt søtpotet i morgen :)

Har prøvd banan, potet, avokado, sviske, eple/pæremos og grøt. Noe er mer populært enn annet! Tenker å fullamme til 6 mnd med daglige smaksprøver nå!

Her har vi smakt på risgrøt, pæremos og eplemos :-) usikker på hva jeg skal prøve neste gang..

Finnes det en tråd her om hva babyer kan og ikke kan smake/spise?

Til nå har hun smakt søtpotet, gulrot, eple, pære, pastinakk, grøt, banan, grøt, svisker og aprikos. Alt går ned på høykant :-)

Finnes det en tråd her om hva babyer kan og ikke kan smake/spise?

Det er ikke så mye de ikke kan smake på :) Fra 4 måneder kan de smake det meste av frukt og bær (obs jordbær er veldig sprøytet, burde vaskes godt), potet, søtpotet, brokkoli, gulrot osv. Avokado og banan har vært en favoritt her, og vannmelon :) Eple og pære er mildere for magen hvis det dampes :) Og utenlandske bær bør også dampes :)

Her går det i kun morsmelk. Svært god vektøkning, så ser foreløpig ingen grunn til å begynne med anna mat.

Back
Topp