Har babyen deres vært mye sjuk?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Ronja ble sjuk for første gang på onsdag - forkjølelse. Hun er fortsatt hes og snørrete, men allmenntilstanden har blitt mye bedre og er egentlig ganske upåklagelig nå. (hun ble fort sliten og sur torsdag og fredag) Ikke noe kjekt når hun våkner midt på natta, potte tett.

Syns det ikke er så verst å bare ha vært sjuk én gang i løpet av 10 måneder :) Føler jeg har gjort noe riktig :p
 
Jenten min har vært litt snørrete noen ganger, men ikke slik at jeg ville kalle det syk.
MEN hun hadde spysyken rett før jul (noe som selvfølgelig resulterte i at både jeg og pappaen var syke i julen!).
Er veldig fornøyd med at hun ikke har vært mer syk, men regner med hun tar det igjen når hun begynner i barnehagen :signs003
 
Min ble forkjølet når hun var 9 dager gammel, så var hun frisk frem til julen... Da fikk vi influensa, også fikk vi omgangssyke 2 uker senere... Så vært mye syk i det siste...
 
Min ble forkjølet første gang da han var 6 mnd. Hadde feber et par dager rett før jul, og var forkjøla til over nyttår. Så frisk et par uker, før det braket løs igjen. Trolig rs-virus denne gang iflg legen vår. Nå har han akkurat blitt frisk igjen, håper det holder ei stund nå. Vært mye en stund synes jeg.

Jeg har vært mye dårlig selv også siden begynnelsen av desember, forkjølelser, feber og nå ørebetennelse. Så skal glatt innrømme at det har vært litt tøft å være alenemamma for sykt barn når man er syk selv. Men alt går på et vis ;-)
 
Første runde med falsk krupp fikk han da han var 8 mnd, han ble utrolig tett og innlagt. 6 uker etter ble han syk av det samme, men denne gangen mye svakere symptom, og bare en natt med anfall. Håper han slipper å bli mye plaget av dette, men forbereder meg nesten litt på neste runde. Vondt å se ham slite sånn med pusten.. Utenom dette har han vært lite syk, heldigvis..
 
Her har frøkena vært forkjølet av og på siden hun var 1mnd. RS og falsk krupp 2 ganger også. Satser på at hun får det meste nå. Søstra fikk alt det første året i bhg.
 
Han hadde nokre kvelder med spying (ingen feber eller sjuk på noko anna måte) når han var 6-7mnd. Har vore forkjøla ein gang og hadde spysjuka i romjula.
 
Har vært forkjølet noen ganger, hadde kolhoste når hun var 5 måneder. Hun sliter med hoste hele tiden men vi har ikke funnet årsaken enda :(
 
Glemte at jeg hadde svart på denne og la inn ett nytt svar :p får ikke til å slette så derfor er det bare et punktum der ;)
 
Desember: Bronkiolitt, rsvirus, ørebetennelse.
Januar: Omgangsjuke og forkjølelse.

Og den forkjølsen er litt opp og ned, men trur det er litt tenner også, som kan gjøre at di tåler litt mindre.
 
Ja hun ble forkjølet i høst som fikk ørebetennelse som ledsager. Forige uke fikk hun omganssyken, og hun er fremdeles ikke frisk :( har nesten ikke spist noe på en uke :( væskemengden er akkurat nok til at hun klarer seg. Hoster masse, brekker seg etter hostingen, kan også kaste opp etter hostingen. Hadde masse feber et par dager, normal temp i dag... Føler meg hjelpesløs, hun har jo stakkars ikke spist noe nesten på en uke, raser ned i vekt... Legen siser vi bare må holde ut å følge med på at hun tisser etc etc... Hun er slapp, men fremdeles så er hun her, vi kan leke med henne osv, så hun er blitt litt bedre, men kaster opp 1-2 ganger pr dag i sammenheng med mat.... HOFF! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre....
 
Back
Topp