Har alle

Jeg har ikke bestilt time enda, men håper jeg kan gå bare til jordmor når jeg er ferdig med førstre legekontroll[:)]

Bestilte time hos jordmor i går, da vi allikevel var på helsestasjonen på 1-årskontrollen til mini [8D]

Gikk ikke til jordmor sist, og det angrer jeg veldig på. Selvom jeg vet hva jeg går til nå, så føler jeg for å lufte ut litt om tanker rundt forrige fødsel og hvordan det kan bli denne gangen.. Fastlegen min er hyggelig han, men utenom den standard kontrollen så er han null interessert i å høre hvordan jeg har det ellers [8|]

Har ikke bestilt, men jeg skal definitivt til jordmor for å få snakke mer ut om forrige fødsel og hva som kunne vært gjort annerledes for at fødselen skulle gått fortere..

Jeg hadde 3-4 cm åpning i 6 timer og det gjorde meg veldig sliten.. når fødselen totalt varte ca. 18 timer(joda, jeg vet det er forholdsvis normal lengde for førstegang fødene men.. det var denne 6 timers stillstanden som plager meg...) fra riene starta. Jeg var tøff i trynet og hadde tenkt å føde på fødeloftet, men siden det stod stille så lenge, ble jeg nødt til å flytte ned på føden etterhvert. Fødselen gikk likevel bra, men når man trykker ut 4,8kgs unge så kan det bli komplikasjoner, og jeg er ganske sikker på at denne ungen blir større...

Så jo, jeg skal definitivt gå til både lege og jordmor. Legen har lite tid til å prate. Hu bare sjekker fakta... Mens jordmor tar faktisk opp aktuelle temaer.. tror dog ikke jeg trenger noe videre gjennomgang av amming denne gangen.... endte nå tross alt opp med en ammekarriere på 21 mndr :p

Jeg har fått time 23 august. I følge det skjemaet jeg fikk hos fastlegen min, så skal man visst ha første kontroll hos jordmor i uke 16, og det fikk jeg. Gleder meg [:)]

Jeg skal på første legekontroll i slutten av august, jeg drar ikke til JM før etter den ordinære UL.... Ser ikke behovet, men dette er min 3.[;)]

Jeg har gjort det og skal dit for første gang til mandag (2.august)

fikk beskjed av helsestasjonen at eg kunne ringe tilbake og bestille time hos jordmor når eg har vært på den kontrollen eg ska 3 aug hos legen[;)]

jeg har gjort det, men fikk ikke time før i uke 18 så er en god stund til

Vanlig praksis på JM klinikken her i kommunen er å ha første kontroll mellom 8-12 uke så jeg har allerede vært der, skal ikke tilbake før etter ordinær UL. Tipper at det blir i uke noen og 20.

Har ikke bestilt time enda. Prøvde å ringe og holdt linja i hele 5 minutter, men ingen svarer!! Tror jeg må vente til etter ferietid ja!

Sist svangerskap gikk jeg til jordmor og lege annenhver gang[:)] 

Back
Topp