Har ikke bestilt, men jeg skal definitivt til jordmor for å få snakke mer ut om forrige fødsel og hva som kunne vært gjort annerledes for at fødselen skulle gått fortere..
Jeg hadde 3-4 cm åpning i 6 timer og det gjorde meg veldig sliten.. når fødselen totalt varte ca. 18 timer(joda, jeg vet det er forholdsvis normal lengde for førstegang fødene men.. det var denne 6 timers stillstanden som plager meg...) fra riene starta. Jeg var tøff i trynet og hadde tenkt å føde på fødeloftet, men siden det stod stille så lenge, ble jeg nødt til å flytte ned på føden etterhvert. Fødselen gikk likevel bra, men når man trykker ut 4,8kgs unge så kan det bli komplikasjoner, og jeg er ganske sikker på at denne ungen blir større...
Så jo, jeg skal definitivt gå til både lege og jordmor. Legen har lite tid til å prate. Hu bare sjekker fakta... Mens jordmor tar faktisk opp aktuelle temaer.. tror dog ikke jeg trenger noe videre gjennomgang av amming denne gangen.... endte nå tross alt opp med en ammekarriere på 21 mndr :p