Har alle

!!

Forumet er livet
VIP
Bestilt time til jordmor nå?[8D] 

Eg har ikkje gjort det, og er usikker på om eg skal gjøre det nå, eller vente litt til! Har hvert hos legen 1 gang og tatt blodprøver, vekt og slike ting!

Så hva sier dere, ska eg bestille nå, eller vente litt til?[:)]

Jeg bestilte for lenge siden.
Skal ikke dit før 22. september da.

Men hvorfor vente? Du får ikke time før jm synes du skal ha den uansett, og det eneste du risikerer er at hun er fullbooket?

ORIGINAL: *Stella*

Jeg bestilte for lenge siden.
Skal ikke dit før 22. september da.

Men hvorfor vente? Du får ikke time før jm synes du skal ha den uansett, og det eneste du risikerer er at hun er fullbooket?

Nei si det[8D] hehe, føler det er litt stress nå som eg er hjemme med 2 barn....så om eg utsatt det noen uker til, så har vesla komt seg i barnehage[8D] 

Nei, eg får vel manne meg opp å ringe(har telefonskrekk.....[:'(])

eg ringte for noen uker siden og da sa hun i resepsjonen at eg ska ikke der før man e i uke 16 så eg venter til neste uke
går fint det,men neste uke da ringer eg jordmor og bestille
du kan jo bare ta en tlf nå og høre med hun
ville eg ha gjort
lykke til søta[;)]

Min helsestasjon har et skjema man kan fylle ut de, og legge i "postkassen", så tar jm kontakt på mail! Finfine greier.
(får skjemaet hos legen, men jeg hadde allerede ordnet det da, det ligger på venterommet på hs også.)

Hun sa jeg skulle inn i uke 17, og ga meg time 17+6 etter mine beregninger, det er 19 etter legens termin, som UL er bestilt etter... Jaja.

Får ikke gå til jordmor jeg[8D]

ORIGINAL: Rappo

Får ikke gå til jordmor jeg[8D]

Å? så synd da[&:] 

Her VIL eg gå til jordmor[:D] var så koselig hun eg hadde sist! Fastlegen min er litt ekkel synst eg! Føler meg ikkje vel når eg prater med han, så da synst eg det er bedre å gå til ei koselig jordmor som en kan prate med alt om(som har med svangeskapet å gjøre selvfølgelig[:)])

nede på helsestasjonen nedenfor meg så kan jeg få time veldig raskt. de er flere jm der. så bestiller ikke før jeg kommer hjem fra tyrkia turen...
då slipper jeg å tenke at jammen jeg skal til tyrkia så då kan jeg ikke få time...

Jeg skal ikke gå til jm, holder med fastlegen for min del.[:)]

ORIGINAL: Snuppe

Jeg skal ikke gå til jm, holder med fastlegen for min del.[:)]

samme tenker jeg [:D]

Siden Jordmorene her i kommunen ikke utfører UL, så må jeg på Tynset sykehus, i hedemark :/
Så når jeg var på første kontroll til legen, så var jeg også en liten tur innom jordmor, for å hilse på.. å da bestilte hun UL med engang, siden det er laaang vente tid på Tynset sykehus :/ Men har fått time 24 september, kl 10.00 :D å da er jeg 18+6 allerede :O

Skal flytte snart. Så første pri er å skaffe lege i Bø=). Menne har hatt god oppfølging fra lege fram til nå. Får se hva den nye sier. Så får jeg vel skaffe meg jordmor om legemennesket ønsker det=).

Her i Trondheim har vi mangel på jordmor, så man må være tidlig ut for og sikre seg jm hvis man vil ha det. Så ja, jeg bestilte for lenge siden, men har ikke vært ennå... Skal gå annenhvergang til jm og fastlege, og var til legen min ved 1.ktr...
Nå har jeg vært gjennom et svangerskap før, så vet ikke hvor mye jeg har behov for å gå til jm... Føler ikke jeg har så mange spørsmål...?
Så jeg har bestemt meg for å prøve en time først, så får vi se om jeg fortsetter, eller om jeg kun går til lege...[8D]

Jeg har bestilt time til privat jordmor, ellers er det så lang og kjedelig ventetid.

Skal nå på torsdag og en time konsultasjon vil koste meg 500,-! men tror jeg skal gå til vanlig jordmor på helsestasjonen etterhvert. Må nesten se det litt an, vil ikke ha masse fravær fra skolen!

Eg fekk beskjed av fastlegen om å bare gå opp å bestille med en gang, så gjorde det... Fikk time først den 3.aug, og det er ei stund siden eg var der [:)]

Jeg har ikke bestilt enda, fordi den jm jeg vill ha, er på ferie....
Snakka me ei såkalt kontordame, men hun ville ikke prøve å sette opp time til meg pga det var så fult i ukene etter ferie... Så da sa jeg bare at jeg ringer jm selv når hun er tilbake fra ferien [:D]

Nei, jeg har ikke bestilt time hos Jordmor. Vet ikke om jeg blir å gjøre det heller. Jeg har vært såpass dårlig i svangerskapene mine at jeg har gått til legen hver gang og så fått skvisa inn jordmor en gang eller to mot slutten. Blir sikkert det samme denne gangen også. Dessuten har jeg ikke sånn super duper god kjemi med Jordmora her i kommunen.

Jeg bestilte idag og fikk time 19 august :)
Det er vel opp til deg om du vil eller ikke. Det er lenge siden jeg var til legen, og jeg skal ikke på UL før 16.september. Synes det var lenge å vente. Siden det er første gangen min er det også greit å snakke litt med jordmor tenker jeg :)

eg har ikke bestilt time...

Back
Topp