Har alle skritteller?

Har også fitbit, men litt irriterende at den ikke teller så godt når man triller.

Enig! Jeg triller med bare en hånd når veien tillater det. Det ser jo helt rart ut ><
Hos svigermor teller trilletur som sykling, men det gjør det ikke for meg. Vi har begge den samme fitbiten.

Enig! Jeg triller med bare en hånd når veien tillater det. Det ser jo helt rart ut ><
Hos svigermor teller trilletur som sykling, men det gjør det ikke for meg. Vi har begge den samme fitbiten.
Min registrerer det også som sykling :p

Dere som triller, kan dere ikke starte en gåtur registrering fra fitbiten? Evt bruke tileggsapp som endomondo eller map my walk? :)

Dere som triller, kan dere ikke starte en gåtur registrering fra fitbiten? Evt bruke tileggsapp som endomondo eller map my walk? :)
Helt sikkert, glemmer det bare, eller kommer på det når jeg er halvveis på turen :p

JEg triler ikke, og har til nå i dag gått 1564 skritt, og reelt utgjør det sikkert ca halvparten av det jeg går i dag. Stillesittende jobb, og stillesittende hjemme (for jeg går altså et jeg gjør med morgenstell og levering av unger, og tilsvarende middag og legging av de samme ungene, og så setter jeg meg nok ned og jobber igjen)

Jeg har altså en vivofit av første generasjon, den teller helt greit men brukes reelt sedtt som klokke. Jeg går lite. Mer når jeg er ferdig med årsoppgjrøet, men neppe 10 000 likevel. DEt klarte jeg fint når jeg var i permisjon og kunne gå trilletur da (min teller greit når jeg triller vanlige vogna, men ca ingenting når jeg triller den lille trilla.(zapp xtra)

Nå har jeg telt mininum 450 skritt på den korteste trilleturen i nabolaget. Ganske sikker på det var mer. Jeg er nokså inkonsekvent/håpløs med apper, så gjør det slik. Ikke alltid jeg har med mobilen ut heller.:facepalm:

Har bare skritteller på mobilen, får bli flinkere til å ha den på meg slik at litt mer blir registrert. Fikk låne en Fitbit et par uker i fjor, fant da ut at mobilen registrerer ca halvparten av skrittene som Fitbiten gjorde :rolleyes:

Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer. Det var enkelt med Fitbit charge, men charge 2 er annerledes.

Har det noe med vinkel å gjøre tro? Jeg er ganske høy, mens svigermor er lav.
Hmm, jeg er ganske høy jeg også...
Men jeg skjønner jo at klokka kanskje tror det er sykling, for grepet mitt på vogna og bevegelsen i armen er jo helt lik :)

Jeg liker ikke å kartføre hvor jeg går. Paranoid?  :bag: :hilarious: men tenker jeg registrerer tur som mosjon eller trening alt etter tempo. Må trille med begge hender om jeg skal komme fremover i denna snøen :joyful:

Hmm, jeg er ganske høy jeg også...
Men jeg skjønner jo at klokka kanskje tror det er sykling, for grepet mitt på vogna og bevegelsen i armen er jo helt lik :)

Hmmm. Det er det ikke til meg. Jeg bøyer i armene, for å ikke få belastning på skuldre og nakke. Får så lett hodepine. Kanskje det er grunnen da.

Hmmm. Det er det ikke til meg. Jeg bøyer i armene, for å ikke få belastning på skuldre og nakke. Får så lett hodepine. Kanskje det er grunnen da.
Det kan jo hende! Mye mulig jeg er litt stiv i måten jeg holder vogna.

Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer. Det var enkelt med Fitbit charge, men charge 2 er annerledes.

Ja litt vanskelig å finne frem på disse klokkene innimellom :hilarious:

Ser ut som om det er en kombo av knappen og å tappe skjermen på charge 2 ihvertfall, men enig i at det der var litt kronglete.

Press the button to open a specialized menu:
  • Heart rate— Shows your current heart rate. Tap to see your resting heart rate.
  • Exercise—Tap to move through your exercise choices, then press and hold the button to start the selected exercise. Press and hold the button again to end the exercise. For more information, see How do I use multisport or exercise mode on my tracker?

Ja litt vanskelig å finne frem på disse klokkene innimellom :hilarious:

Ser ut som om det er en kombo av knappen og å tappe skjermen på charge 2 ihvertfall, men enig i at det der var litt kronglete.

Press the button to open a specialized menu:
  • Heart rate— Shows your current heart rate. Tap to see your resting heart rate.
  • Exercise—Tap to move through your exercise choices, then press and hold the button to start the selected exercise. Press and hold the button again to end the exercise. For more information, see How do I use multisport or exercise mode on my tracker?

Takk :)

Triller med en hånd jeg også om føret tillater det, men tørr ikke nå når det er glatt. Tenkte jeg skulle prøve å huske å bruke Strava om jeg går på lang tur.

Har fitbit :) har hatt den rundt foten jeg når jeg har trilla :p mister pulsregistrering, men funker ellers bra :-)

Back
Topp