Har alle begynt med fastføde?

Kun mm her. Har kun fått bittesmå smaksprøver, men er en uke siden sist nå:)

Vi har begynt. Men mi får mme.
Hun har slitt med magevondt før. Men det gav seg ved 3.5/4 mnd. Ikke merka noe på fast føde. Unngår de tingene som kan gi hard mage

Vi har også begynt :) får mme her også.

Hun fikk mageknipe av gulrot og potet, så den har jeg kutta ut :)
Ellers er det veldig lite mageknipe nå. Passer bare på at grøten ikke blir for tykk.
Jeg gjorde det en gang i starten å det endte med mageknipe en time :(

Men som sagt veldig lite magevondt nå :)

Etter mange gode uker uten mageknip og hyling på mm grua jeg meg veldig til å begynne med smaksprøver. Helsesøster sier at han veier for lite og at vi måtte begynne med fast føde da han ikke vil ta mme. Vi hadde to våkenetter på rad etter å ha prøvd smaksprøve med Sinlac grøt(melkefri). Både søtpotet, brokkoli, sviske, pære og melkefri banangrøt har gått bra :)

Kun mm her også. Lillemann er 5 mnd. Venter med fast føde til hhan er 6 mnd. Han legger på seg mer enn nok ennå og blir god og mett, så da er det greit å vente syns jeg :)

Vi ble anbefalt å begynne da hun var 4 mnd, får mme her og :)
Det kan ta si tid med tilvenning også, ikke overbegeistret for grøt enda, men gaper mer og mer. Er 5,5 mnd

Vi har over en måneds tid gått fra to skjeer grøt om morningen til en full porsjon på morningen ;) Var ikke særlig intressert i starten, og fikk ikke helt til den grøten - men det gikk seg til og nå "må" hun ha grøten sin :P

Her startet jeg med litt grøtpulver i melka 2 ganger om dagen siden han ikke ble skikkelig mett og kunne ikke øke melkemengden pga gulpingen. Så har han fått smake litt grøt og er fortsatt bare på smaksprøver på frukt/grønt. Hs ville jeg skulle fortsette med velling på kvelden og økende til en porsjon grøt på morningen. Men har ingen hast, tar det i hans tempo, frukt/grønt glir stort sett ned mens grøt er han ikke begeistret for. Har brukt holle (de er melkefrie) sine grøter fra helsekost og melkefri sempergrøt fra Sverige.

Fullammer fortsatt :) vi prøvde grøt man han er ikke intr, så venter til 6 mnd. Men han hadde kolikk og mye
Problemer med magen men den lille grøten han fikk reagerte han isåfall ikke på.

vi fikk beskjed av helsesøstra å begynne så smått med grøt da hun var tre mnd pga dårlig vektøkning.. hun har kun fått mme tidligere. Fra hun fylte 4 mnd har hun fått et fullt grøtmåltid til kvelds hvor jeg har blandet et halvt beger med eple/pære i tillegg. Har fortsatt dårlig vektøkning, så siste dagene (er litt over 5 mnd nå) har vi fått beskjed om å venne henne til middag. så nå får hun to faste måltider med grøt og en liten middagssmaksprøve i tillegg til melkemåltidene.

Vi hadde heftig kolikk fra 3 uker til ca 11 uker, men har ikke merket noe (!!) på magen etter vi begynte med fast føde. Noen ting gjør magen hardere enn andre, men det kurerer vi med gode doser maltekstrakt i melka eller sviske som hun elsker ! :)

Vil ikke ha noe annet enn melk her. Han er 5 mnd.

Back
Topp