hannkatt

turboquattro

Gift med forumet
når blir en hannkatt kjønnsmodem? har en hannkatt på 5 mnd som har endret adferd de siste 14 dagene. han sitter ved døra og mjauer hvert 10 min (slipper han ut å da tar det 5 min før han sitter ute og skal inn igjen), blitt veldig tøff og "angriper" de andre 2 kattene uten forvarsel.

De blir gjerne kjønnsmodne fra 4-5 - 7-10mnd vil jeg tro.
Jeg kastrerer alltid hannkatter så tidlig som mulig, bare steinene er store nok til at vet får det til.
Snipp snipp med en gang [:)]. De bør jo helst ikke slippes ut før de er kastrert... og egentlig ikke før de er 6mnd. Men ihvertfall snipping syns jeg er obligatorisk.

ORIGINAL: TonjeJenta

De blir gjerne kjønnsmodne fra 4-5 - 7-10mnd vil jeg tro.
Jeg kastrerer alltid hannkatter så tidlig som mulig, bare steinene er store nok til at vet får det til.
Snipp snipp med en gang [:)]. De bør jo helst ikke slippes ut før de er kastrert... og egentlig ikke før de er 6mnd. Men ihvertfall snipping syns jeg er obligatorisk.

han skal kastreres. [:)] eneste grunnen til at han får lov til å gå ut er at det er den eneste plassen han går på do. han nekter og bruke kattedoen uansett hva jeg gjør. så han løper ut på do før han skriker og skal inn igjen.

Back
Topp