Hannhund vs. Tispe

ORIGINAL: Jannik

Vi har begge deler, jeg syntes det er mye bedre med hanhund, om du ønsker kan du kastrer. Liker ikkje løpetidene til tispene og føler de syter litt mer! kjenner flere med tisper som er veldig sånn, men kommer jo mye an på rasen. Jeg selv ville valg hanhund om jeg kun skulle hatt en av delene.

Det er ikke bare å fiksere bikkja nei, man må ha en medisinsk grunn for det. Slik er det iallfall på klinikkene her i området.

Vi har hatt begge deler.

Som andre har sagt.
Tisper har løpetid 2 ganer i året, hannhunder hele året.

Men tispa vi har har hatt innbilt svangerskap flere ganger og det er i hvertfall noe dritt!!!

Virker som tisper er lettere å dresser og ikke så strie om du skjønner hva jeg mener[;)]

Jeg har har tispe, og kommer nok til å ha det neste gang også. Ja, hun har løpetid to ganger i året, det løser vi med å ta en av storebrors bleier, lager et hull til halen, og vips, så er det ingen blodflekker noen steder...[;)]
Men, jeg tror det er stor individuell og rasemessig forskjell på tisper og hannhunder.

Har kastrert hannhund, og stortrives med det! I alt av dyr (hund, hest, katt, kanin osv), så har jeg alltid likt hannkjønnet best [:)]
Var ikke noe medisinsk grunn til kastrasjonen på bisken her. Men vet at man må ha det mange andre plasser. Synd synes jeg. Synes kastrering av hannhunder bør bli like vanlig som kastrering av hannkatter og hingster.

Btw; Ene tispa mi er sterilisert, så vi slepper løpetia. Og hannen skal kastreres når vi får litt ekstra penger. Tispevalpen skal stilles ut og forhåpendligvis bli champion, men om det ikke blir noe av det så skal hun også steriliseres.
Synes forøvrig at alle dyr som ikke skal brukes i avl bør kastreres. Men det er min mening [8D]

Kastrert hannhund er mitt valg.
Rett og slett pga div ovennevnte problemer med tisper, og det at riktig dressur kan få en hannhund til ikke å være totalt umulig, gjelder bare å bruke litt tid tror jeg. Pluss at det å kastrere den også hjelper på å roe den. (og det er nok løshunder og hunder på adopsjonshjem allerede, så jeg er ikke avhengig av å la hunden min få reprodusere seg noen gang)

Min erfaring er iallfall at tisper er enklest å ha med å gjøre, men det kan godt være at jeg har vært "uheldig" med de hannhundene jeg har vært borti [8D]

Vi valgte iallfall tispe, og jeg har ikke angret et sekund på det enda iallfall [:)] Den eneste bakdelen er løpetid, men det er jo så sjelden - og det var ikke så ille som jeg hadde sett for meg heller heldigvis [:)]

Hmmmm.......mange som er meget bestant IKKE hannhund.........

Vi har tre.......hannhunder, velger lett hannhund igjen. Hadde tispe fra jeg var 14 til jeg var 23.......hun døde av kreft i livmora, og hadde før det mye plager med akkurat det......

Hannhundene våre har aldri vært "helt vill" fordi det er tisper i nærheten, de har IKKE løpetid hele året. Jeg mener bestemt at hvordan hunden oppfører seg er helt avhengig av hvordan de blir oppdratt. Rasepreg betyr ikke automatisk at sånn er hunden..... Vi har tre fuglhunder, alle sier; ååååå er ikke de fryktelig stressete?????

våre hunder er rolige når de er inne og full pinne på jakt, slik det skal være[;)]

Det er mangen som sier det, men kjenner flere som ikke har hatt grunner for det!

Når jeg skulle kastrere hanhunden her i huse så fikk jeg ingen spm om hvorfor.
Følte ikke jeg hadde noe valg, han sprutet (sæd) på seg selv hele tiden, puter, til og med på meg når han sov i armkroken min så jeg fikk ut over hele armen det er noe av det ekkleste jeg har sett..
Hadde nok ikke kastrert han viss det ikke var for dette..

ORIGINAL: Kranglefanten

ORIGINAL: Jannik

Vi har begge deler, jeg syntes det er mye bedre med hanhund, om du ønsker kan du kastrer. Liker ikkje løpetidene til tispene og føler de syter litt mer! kjenner flere med tisper som er veldig sånn, men kommer jo mye an på rasen. Jeg selv ville valg hanhund om jeg kun skulle hatt en av delene.

Det er ikke bare å fiksere bikkja nei, man må ha en medisinsk grunn for det. Slik er det iallfall på klinikkene her i området.

Det er mangen som sier det, men kjenner flere som ikke har hatt grunner for det!

Når jeg skulle kastrere hanhunden her i huse så fikk jeg ingen spm om hvorfor.
Følte ikke jeg hadde noe valg, han sprutet (sæd) på seg selv hele tiden, puter, til og med på meg når han sov i armkroken min så jeg fikk ut over hele armen det er noe av det ekkleste jeg har sett..
Hadde nok ikke kastrert han viss det ikke var for dette..

annbefaler tispe til dere! Roligere, flinkere med ungene og slipper den skvettinga og markeringa på alt og alle! og hannene har som sagt over her løpetid hele tiden! ikke bare to ganger i året.

jeg liker tispe best selv om de har løpe tid, vi har vært heldig med tispene her med at de har vært utrolig renslige så vi har så og si ikke merket at de har løpetid siden de har vært så flinke med å vakse seg

Hannhund har jeg ikke helt overs for siden de oppfører seg ofte som tullinger hvis det er en full tispe i nærhetten[8D] og jeg synnes de er mer baskette på en måtte og ikke så rolige som tispene er

men det er slik jeg har oplevd det med å ha tispe og hannhund, har vokst opp med hund og har hatt hannhund 2 ganger, den enne av de var rolige og fin å ha med å gjøre mens den andre ville helst stikke av helle tiden siden han kjente på lang avstand når noen hadde løpetid

Back
Topp