Handling til baby utstyr og div.

Litt spennende å høre hvor mye penger folk har brukt på div innkjøp. Klær til de første månedene, bilstol, vogn, seng, babycall +++.

Selv tenkte jeg at jeg skulle være flink å arve mye. Men har gått i kjøpefella SÅ mye fint man har lyst på til sin første baby.

Har vell kjøpt inn det meste nå og har brukt 35.000kr

Hadde vært morsomt om andre hadde oversikt over sitt forbruk, så jeg evnt kan forsvare meg selv ovenfor samboer haha
Sniker fra mars :) Første barnet her også, og vi har brukt rett i overkant av 25000. Tror det er fullt mulig å bruke både mindre og veldig mye mer!:smiley-ashamed004 Kjøpte vogn og bilstol nytt, så gikk en del til det, samt 2 madrasser, stellematte, badebalje, noe klær og apotekvarer. Vært heldig og fått arve stellebord, sprinkelseng, vugge og tripp-trapp. Babycall, babygym, vippestol, babynest, bæresele og en del klær er kjøpt brukt. Vognpose fikk vi i gave:love2

Tror vi ligger på rundt 28000.- så langt.

Kjøpt:
Bugaboo Fox 5 bundle
Tutti Bambini Cozee bedside crib
Vippestol fra Ergobaby
Bæresele Ergobaby omni
Hippychick ammepute
Schnuggle stellematte
Angelcare baby badestol
++ klær, babygym, sleep aid, bleiebøtte, termometer og andre småting osv.

Mangler bilstol og sprinkelseng av store ting.
Føler ikke at jeg kommer i mål.. alltid noe en føler en skal ha..

Jeg tror jeg til nå har brukt i underkant av 20 tusen, kjøpte ny vogn, nye klær på salg. Men så har vi fått mye i gaver og arvet, så tror ikke vi bikker 25 med det første. Skal kjøpe bilstolbase og seng/bedside (brukt er planen), vippestol (håper på brukt), nytt babygym (evt ønske oss det). Mangler ting til amming- som pumpe og slikt men vet jo ikke ennå om jeg skal ha. Har heller ikke jeg tatt med tøy og slikt til meg selv (støttebelte, gravidpute, ammepute men kjøpte alle tre brukt til rundt 1000 til sammen). Jeg elsker å handle brukt :laughing002

Noen som har noen anbefalinger til billig stellematte som funker greit? :) Vi har kjøpt en Leander-stellematte, men ønsker å ha en på det andre badet også. Vi vil ikke bruke så mye penger på matte nummer to, kanskje rundt sånn 300 kroner helst. Hadde tenkt å kjøpe vädra på IKEA, men den passa ikke til stellebordet vårt.

Jeg er førstegangsfødene og har endt opp med følgende:

Vogn
• Thule Urban Glide 2.
Veldig enkel å trille. Store hjul som er praktisk og kan brukes både til hverdags og trening. Har bekjent som var veldig fornøyd med denne i vinter. Så lyttet til anbefaling.

Bilstol
• BeSafe izi modular X2.
Kommet veldig godt ut i kræsjtester

Jeg lurer på om dere andre venter med å kjøpe brystpumpe til etter fødsel? Eller kjøper dere dette nå?
Eg har kjøpt ei handpumpe for å sjå ann om eg etterkvart vil trenge ei betre brystpumpe eller om eg slepp det :)

Jeg kjøpte Najell carrier vol3 i dag, så det var salg på en annen termingruppe, og mannen støttet at det så lur ut. Men mine tidligere anslag på hvor mye penger vi har brukt har for lengst gått over :laughing002
Planlegger også å bestille en bæresele ila påsken. Da tror jeg det meste vil være på plass faktisk..

Jeg har bedside crib til å ha ved siden av senga vår i 2. etasje. Begynte å tenke på soving på dagen, hvordan har dere andre tenkt å gjøre det med soving på dagtid? Jeg har stor hund, så begynte å tenke på om jeg trenger seng/vugge nede i stua i 1. etasje ogsåo_O

Jeg har bedside crib til å ha ved siden av senga vår i 2. etasje. Begynte å tenke på soving på dagen, hvordan har dere andre tenkt å gjøre det med soving på dagtid? Jeg har stor hund, så begynte å tenke på om jeg trenger seng/vugge nede i stua i 1. etasje ogsåo_O
Pga hund har vi denne gangen montert leandervugge på stativ i stua, som byttes i en natures sway med motor på samme stativ når babyen blir litt større. Har vært heldig å fått låne alt sammen, ellers ligger det mye brukt på finn! :) Trenger ikke stativ om dere har dørkarm å henge i eller mulighet/lyst til å skru opp en krok i taket. Mannen er litt allergisk mot å lage «unødvendige» hull, så her ble det stativ.

Btw veldig spent på unghundens reaksjon på at det kommer noe levende oppi kurven, nå viser hun lite interesse på de nye tingene som dukker opp rundt om i huset. :)

Pga hund har vi denne gangen montert leandervugge på stativ i stua, som byttes i en natures sway med motor på samme stativ når babyen blir litt større. Har vært heldig å fått låne alt sammen, ellers ligger det mye brukt på finn! :) Trenger ikke stativ om dere har dørkarm å henge i eller mulighet/lyst til å skru opp en krok i taket. Mannen er litt allergisk mot å lage «unødvendige» hull, så her ble det stativ.

Btw veldig spent på unghundens reaksjon på at det kommer noe levende oppi kurven, nå viser hun lite interesse på de nye tingene som dukker opp rundt om i huset. :)
Takk for tips, skal sjekke det ut:hello2 Vi er også veldig spent på vår på 4 år. Han snuser veldig på alt det «nye» som kommer i hus, men ellers er det lite interesse. Han er derimot veldig interessert og «på» meg - HELE dagen, så han merker nok at noe skjer:laughing002:laughing002

Litt spennende å høre hvor mye penger folk har brukt på div innkjøp. Klær til de første månedene, bilstol, vogn, seng, babycall +++.

Selv tenkte jeg at jeg skulle være flink å arve mye. Men har gått i kjøpefella SÅ mye fint man har lyst på til sin første baby.

Har vell kjøpt inn det meste nå og har brukt 35.000kr

Hadde vært morsomt om andre hadde oversikt over sitt forbruk, så jeg evnt kan forsvare meg selv ovenfor samboer haha
Blir fort mye penger, spesielt hvis man kjøper dyre ting :whacky011 :smiley-ashamed004 Vi fikk veldig mye i gave, så trengte ikke kjøpe mye, klær, vippestol, babynest, bilstol både til baby og neste str, vogn, babycall, stellesekk, bleiebøtte, tripptrappstol, babygym, vårpose, vinterpose. Samt at vi arvet mye klær. Lånte bedside crib. Kjøpte stellebord, sprinkelseng, Leander stellematte, litt klær, bæresele (arvet også, men likte ikke den så godt), stor gymmatte for å ligge på. Og selvfølgelig ble det nok litt flere småting, men bruke mye mindre enn vi hadde sett for oss siden vi var så heldig med gaver og arv:Heartred:D kanskje rundt 10.000kr

Vi har også bedside crib på soverommet og så har vi kjøpt en moseskurv til å ha i stua den første tiden.

Hvis det funker så kan baby ligge i vognen på dagtid også. Jeg brukte den mye til jenta vår. Vognen stod i gangen, og jeg kunne da ligge på sofaen å hvile litt samtidig som henne. Hun var da rett rundt hjørnet.

Vi har vugge og babynest, men mulig en stor hund kan komme seg til baby da :smiley-ashamed004 kan du ha vogna i stua/gang, evt låne/kjøpe en hengevugge som er litt høyere opp?:angelic:

Vi har også en unghund, han er straks 2 år. Han er ikke stor da, 8 kg. Men han tror at alt som har kommet i hus er gaver til han laughing6 han har prøveligget i/på alt han kom til. Men han er sånn på all ting, legger jeg med nyvaska nybretta tøy et sted, kan du vedde på at han går å legger seg på det. Egentlig er han som en katt :laughing002 Planen her er å ha babyen i nest på sofa, men ser for meg at han kommer til å klinge seg på og prøve å legge seg opp på neste, så må vel passe på :smiley-ashamed004

Hvis det funker så kan baby ligge i vognen på dagtid også. Jeg brukte den mye til jenta vår. Vognen stod i gangen, og jeg kunne da ligge på sofaen å hvile litt samtidig som henne. Hun var da rett rundt hjørnet.
Vi har vugge og babynest, men mulig en stor hund kan komme seg til baby da :smiley-ashamed004 kan du ha vogna i stua/gang, evt låne/kjøpe en hengevugge som er litt høyere opp?:angelic:
Vognen var smart, det har jeg ikke tenkt på!:smiley-ashamed004 Har ikke dør mellom stua og gangen, og samboer har kontor rett ved gangen, så absolutt null problem å la henne sove i vogna:love017 Takk for tips!

Vi har også en unghund, han er straks 2 år. Han er ikke stor da, 8 kg. Men han tror at alt som har kommet i hus er gaver til han laughing6 han har prøveligget i/på alt han kom til. Men han er sånn på all ting, legger jeg med nyvaska nybretta tøy et sted, kan du vedde på at han går å legger seg på det. Egentlig er han som en katt :laughing002 Planen her er å ha babyen i nest på sofa, men ser for meg at han kommer til å klinge seg på og prøve å legge seg opp på neste, så må vel passe på :smiley-ashamed004
Haha, vår var litt sånn når han var mindre, men har vokst av seg det:smiley-ashamed004 Men vår er 35kg, så han trenger mye tøy for at det skal være mer behagelig enn sofaen eller fanget mitt:laughing002 Ja er greit å passe litt på uansett størrelse på hund:love017

Back
Topp