Handling av klær

Bruker18tr

Flørter med forumet
Hvor mye kjøper dere i de ulike str? Kjøper dere noe i str 50?
Jeg har kjøpt noen få plagg i str 59, og kanskje litt for mange i str 56. Hvor lenge bruker de str 56? Lurer på om jeg skal bytte noe til str 62:p
Så veldig ivrig, da dette er min nr 1 :D

Vet ikke, men kjøper så vi har for noen dager i str 50 :) lillemor svømte i str 50 da hun ble født, men dette er jo en gutt.. Det jeg har handlet inn nå er i str 56. 62 og 68. Kjøper ikke inn noe mer før jeg har gått igjennom klærne vi har fra før :)

Eldste brukte str 50 i 10 dager, yngste brukte det i 6 uker. Det er veldig vanskelig å planlegge. Jeg satser på 10 sett i hver størrelse, da slipper jeg å tenke på klesvask også, det går av seg selv. :) Du klarer deg helt sikkert med færre sett klær, hvis du bare er bevisst på å få vasket kontinuerlig. Eller hvis du synes det er greit å bruke feil størrelse mens riktig er i vask, jeg er sikkert litt for nøye på at klærne skal passe. :P 56 og 62 er typiske størrelser å få i gave, så hvis du forventer masse gaver så går det an å holde igjen litt der.

Har kjøpt et par body i str 50.. Resten er 56, 62. Vet jeg får mye av venner og familie etterhvert, så jeg holder igjen og hvis jeg finner noe jeg syns er veldig fint prøver jeg å finne litt større str enn 50 :) Første gang for meg også.. Men tatt masse tips fra andre da :)

Har kun kjøpt en body, ellers så får vi arvet litt klær, så må se hva vi har bruk for. kjøpte altfor mye til første, så vil ikke gjøre den feilen igjen :p

Med sett mener dere body og bukse da?:) Nattdrakter er vel også greit å ha? Noe jeg ikke har kjøpt er strømpebukser eller ulltøy.

Vi hadde nesten ingen plagg i str. 50. Gikk fort over til str. 56. Det var det nok litt stort til å begynne med, men han vokste fort inn i det!
Jeg vil anbefale å vente til dere ser an behovet. Dersom man går over termin og føder et barn på 4 kg så er det ikke alle de barna som får på seg str. 50. Men hvis man føder tidlig og får et barn på 3 kg, så er det noe helt annet...

Min datter passet aldri str 50, hun var 4100 g . Jeg har ikke kjøpt noe i str 50. Tenker at hvis gutten kommer før eller er liten så får far bare stikke innom hm og hamstre den minste str :-)

Guttungen brukte størrelse 50 i over 2 måneder(han var 2,6 kg og 49 cm lang), så blir nok å kjøpe litt flere plagg i den størrelsen til lillesøster. Så blir det noen plagg i str 56 og 62/68. :)

Last edited:
Jeg hadde ingen ting i str 50 sist. "Alle" sa at det var bare tull, det passet bare noen dager og det var ikke poeng i å kjøpe noe av det. Mitt barn veide 3,8 og hadde ikke sjans til å begynne på str 56. Han druknet i pysjene bl.a.. Vi måtte ut å kjøpe masse i str 50 - både pysjer og bodyer. Denne gangen har vi jo fra sist ...

Vi har ikke peiling på hva vi driver med, men tanken vår er å ha klær til ca en uke, med mulighet for å skifte en gang per dag :) Altså ca 14 bodyer per baby (28 til sammen for oss) ;)

Verken meg eller mannen brukte str 50 da vi ble født (jeg veide 4800 og kom meg bare så vidt inn i 56 før jeg måtte over på 62. Herregud), men vi kjøper likevel inn en del i str 50 til tvillingene :) Sannsynligvis er de ganske mye mindre når de blir født enn det jeg og mannen var :)

Har litt i str 50 etter storesøster, som nærmest ikke e brukt så blir ikke kjøpt mer i det...gikk veldig fort over på 56, ellers så kjøpte vi nesten ingenting til 1., men har utrolig masse klær etter ho...ho arva en del og fikk masse gava i 56, 62 og 68, som va d som vi brukte første halvåret... 56 brukte vi helleri ikke lenge, men brukte 62/68 i flere mnd...

Med sett mener dere body og bukse da?:) Nattdrakter er vel også greit å ha? Noe jeg ikke har kjøpt er strømpebukser eller ulltøy.
Jeg mener enten body og sparkebukse, eller heldrakt, eller body, strømpebukse og kjole. Når jeg teller opp hva jeg har av klær, så legger jeg det sammen i sett eller antrekk om du vil. Har gjerne et par-tre nattdrakter i hver størrelse, men ikke alltid jeg har skiftet på ungen til natten. Sovner babyen så har jeg ikke vekt den for å ta på pyjamas liksom. :P

Brukte så og si ikke 50..

Jeg hadde ingen ting i str 50 sist. "Alle" sa at det var bare tull, det passet bare noen dager og det var ikke poeng i å kjøpe noe av det. Mitt barn veide 3,8 og hadde ikke sjans til å begynne på str 56. Han druknet i pysjene bl.a.. Vi måtte ut å kjøpe masse i str 50 - både pysjer og bodyer. Denne gangen har vi jo fra sist ...

Samme her!

Etter å ha arvet tøy så har jeg masse klær i 50-56-62 og litt i større str. Tror vi er oppe i 4 søppelsekker med klær! Nå har jeg snart vasket alt, sortert det i rene nye poser og klar til å flytte om 2 uker. Da skal det bli deilig å putte alt i kommode og skap :)

mest 56 & noe 62, både jeg å mannen hadde veldig lav fødsels vekt & magen min er ikke spess stor så regner med at vi må brette opp str 56 en stund :P men har ikke lyst å kjøpe for mye i de små str heller tilfelle han blir større en vi regner med :p

Er nok lurt å ha litt i str 50 :) er ikke så kjekt å kle en liten baby i str 56 også drukner babyen i det. Trenger jo ikke å være så mye, 3 - 4 bodyer, 2 -3 pysjer :)

Jeg skal kjøpe noen plagg i str 50, da storesøster brukte det i hvertfall 2mnd før vi gikk over til 56 :p

Back
Topp