Handlet inn utstyr?

HalkatlaNord

Andre møte med forumet
Ah... mulug jeg er veldig tidlig ute men tror jeg faktisk har handlet inn det meste allerede livredd for at formen skal bli helt ræva etterhvert, og har kommet over en del utstyr relativt rimelig:) kvitta meg med det meste fra de to første så her har vi måtte skaffa alt på nyttmen, gjort det elativt rimelig å kjøpt ting brukt:)

Har kjøpt inn:
Vogn(stokke trailz)
Bedsidecrib,
Bilstolpose
Vognpose
Bilstol m base
Pustealarm
Sikkert alt for mye klær
Bæresele

Hva har andre fått kjøpt inn?

Det første jeg har kjøpt er moseskurv :happy: har hatt lyst på det leeenge, og kjøpte det likesågodt nå. Et par babyplagg har jeg også kjøpt :love7

Førstegangs, og ikke turt å kjøpe en ting enda :wacky: Tenker vi venter til etter OUL, så skal nok kortet få kjørt seg litt :P

Vi hadde vognen før vi ble gravid:wtf: vi har også stokke trailz. :stop::love7

Også har vi bilstol +2 baser (følgte med 2)
Til å sette på vognen. En hel ting til vognen.

Også har vi kjøpt en vugge til å ha i stua:love7:love7

Også en nydelig elektrisk vippestol.
Også vært og hentet litt gratis babypakker :wav
Også kjøpt 2 bamser og ett sett med tøy (det vil si svigers handlet tøyet mens vi en søt lue til)

Vi har tatt litt avlaughing4:confused2:blob10(er første gangs gravid så mulig litt lov Hehehehe)

Har ikke handlet inn noe, denne gangen venter jeg lengst mulig.. Vi har lite plass, og ting må oppbevares også. Så føler jeg det fortsatt litt fjernt at jeg skal bli mamma igjen. Kanskje det blir litt mer ekte etter ordinær ultralyd, eller når jeg begynner å kjenne godt med liv.

Ah... mulug jeg er veldig tidlig ute men tror jeg faktisk har handlet inn det meste allerede livredd for at formen skal bli helt ræva etterhvert, og har kommet over en del utstyr relativt rimelig:) kvitta meg med det meste fra de to første så her har vi måtte skaffa alt på nyttmen, gjort det elativt rimelig å kjøpt ting brukt:)

Har kjøpt inn:
Vogn(stokke trailz)
Bedsidecrib,
Bilstolpose
Vognpose
Bilstol m base
Pustealarm
Sikkert alt for mye klær
Bæresele

Hva har andre fått kjøpt inn?
Pustealarm? Hva er det?

Det begynner å krible veeeldig i fingrene nå etter å handle, men vi har også liten plass så oppbevaring er en utfordring enda. Men kom over nyfødtstol til Tripp-trapp på Facebook så det har jeg kjøpt. Ellers gleder jeg meg skikkelig til å vite kjønn så jeg kan handle litt klær når jeg finner på tilbud, jeg eeeelsker tilbud :hilarious::D

Vi har alt etter storebror, men har kjøpt ny vogn og litt klær :)

Jeg har kjøpt inn:
- Babybilstol, base og bilstolpose.
- Bagdel til vogna
- Gravidpute/ammepute (BBhugme)

Dette har jeg vært fornøyd med og spart fra de andre barna:
- Bedsidecrib (Chicco next2me)
- Laken, sengesett, dyne
- Badebalje (Stokke)
- Babynest (Sleepyhead)
- Babycall (Avent)
- Bæresjal (Aurora Ergobaby)
- Vippestol (Babybjørn)
- Vognpose (Voksi)
- 2 helsetepper, 2 muslin-tepper, 1 Lillelampledd
- Stellematte (Leander)
- Stellebag/sekk (Stokke)
-Lammeskinn, regntrekk og myggnetting til vogn

Dette må jeg kjøpe:
- Babyklær i 56 og 62, for jeg har tydeligvis solgt alt etter forrige babytid.
- 1 tykk ulldress (Lillelam)
- Gulpekluter
- Paracet 0-4mnd
- Ammebher og ammeinnlegg
- Bleier og kluter
- Smokker
- I tillegg må jeg kjøpe sånn stort tisselaken til dobbeltseng fra Ikea når fødselen nærmer seg, for forrige gang gikk vannet på natta.

Last edited:
Har ikke handlet noe enda,har noe etter førstemann på loftet men er usikker på hvordan det ser ut etter to flytterunder og seks år :p

kommer ikke til å handle noe før vi vet kjønn,da tar jeg uansett en gjennomgang av klærne vi har og ser også hva vi må ha av nytt utstyr.

EDIT: er for øvrig 16+1 i dag

Har ikke kjøpt inn noe ennå, har det meste etter forrige siden det ikke er så lenge siden han kom:happy: venter vertfall til jeg vet kjønn, å så trenger jeg ikke alt med det første.

Jeg har kjøpt vogn og bilstol brukt hos et par som fikk baby samtidig som oss i 2018, så nå er egentlig alt klart :hilarious: Neida, joda. Må gå gjennom klærne fra sist og potensielt kjøpe litt nytt hvis det er en guttebaby inni der :happy: Og så er jeg på utkikk etter samme sjal jeg hadde til storesøster som baby, og jeg tror jeg skal gi elastisk sjal en ny sjanse også. Ellers har vi vel alt ;):D

En body :oops:

Vi må handle så og si alt nytt.. eller brukt da :D

Har jo to barn fra før, men vi har kvitta oss med alt, vi skulle jo ikke ha fler:wacky: kjenner jeg er fryktelig rolig foreløpig er vel ofte sånn det er med tredjemann:hilarious:

Har ikke handlet noe som helst ennå, men jeg har alt jeg trenger i overflod allerede fra de to store.

Jeg drømmer om ei ny vogn da, selv om jeg elsker de to vi har allerede. Den ene er søskenvogn, men jeg vil gjerne ha den enslige utgaven av den til denne babyen :Heartred

Har handlet en del klær på salg, spesielt ullundertøy ❤
Har gitt vekk og solgt noe etter 5 åringen, så det blir å handle en del nytt/brukt:) venter til etter sommeren med shopping av utstyr, tror jeg kommer til å gå amok da:rolleyes::hilarious:

Arver så å si alt av mi lillesøster, veldig greit:smug:
Ser noen over her skriver pustealarm, hva er det?

Det er en dings du enten fester på foten som en sokk, eller ei plate under madrassen når babyen sover. Som gjør at du får informasjon på tlf evt alarm om babyen slutter og puste mer enn 10-20 sek eller hva er slik du kan ta den opp og få den til å puste igjen :happy:

Håper du forsto beskrivelsen. xsmile2

Det er visst veldig populært blant førstegangs foreldre som ikke har vært gjennom det før, slik du får litt ekstra trygghetxsmile9:love017

Back
Topp