Handler jula om gavene?

StinkiStini

Forumet er livet
Er det her jul for deg?

Når du tenker på jul, tenker du GAVER?

Jeg tenker gaver, god mat, julekaker, baking og tid med familien...

Jula handler ikke om gaver for meg nei, men det er en del av det![;)]

Jul for meg er å være sammen med familien. Ha en hel dag uten tanken på hverdagslige bekymringer, bare kooose oss sammen. God mat og masse latter og hygge!
Jeg elsker å GI så der kommer gaver inn for meg. elsker å se barna åpne gavene sine[:D] ( Og voksne også...[:)])

Ja[:o] Blir som en liten unge på julaften jeg[:D] 

Blir hardt neste år.. for da skal vi kutte ut voksne.. blir greit og.. sånn økonomisk sett

Men ja, pakker er endel av det jeg tenker på når jula blir nevnt.. samt snø, masse god mat, levende lys, hyggelig selskap[:D]

Handle ikkje bare om gaver, men uden gaver så hadde det ikkje vert skikkelig jul for meg.

Jula handler for meg i all hovedsak om tid med familien, god mat, tid til å finne roen og "de gode stundene", og den handler også mye om gleden ved å gi.

Ser ut til at julen har fått et veldig materialistisk preg for mange...

ORIGINAL: Miss Gilmore

NEI! Men jeg syns det er kjempe morro å få gi akkurat det en ønsker seg til noen da[:D] I fjor så mini på en gravemaskin i et lekeblad hver dag i sikkert en måned. Reaksjonen og ansiktet hans når han pakka den opp på julaften var PRICELESS![:D][:D] 

For meg handler jula om koooos, familie, god mat og gode filmer på tv[:D] Men jeg ser etterhvert som gutten min blir større at jeg gleder meg mer og mer til å se ansiktet hans på julaften når han får det han ønsker seg. Det er bare så morro[:)] Mine egne gaver havner laaaaangt bak på listen.

Helt enig!![:D]

For min egen del er det ikke gavene jeg gleder meg til i det hele tatt.
Hadde hatt en like fin jul uten tror jeg.
( Men barna måtte fått gaver, såklart!![:D] )

Nei, for meg handler det absolutt ikke om gaver.

Det viktige er tiden vi tar oss til å være sammen,
at vi hygger oss med god mat og felles aktiviteter.
Det er den tiden av året hvor så og si alle tar seg tid til hverandre,
og vi møter venner og familie vi bor langt unna og ikke ser så mye i hverdagen.

Men julen er også tradisjoner.
Vi lager hygge rundt gløgg og julekaker og lystenning på søndagene i advent,
vi baker julekaker sammen,
har juleverksted,
rydder, vasker og pynter litt ekstra,
og vi spiser god mat...

ORIGINAL: StinkiStini

NEI! Men jeg syns det er kjempe morro å få gi akkurat det en ønsker seg til noen da[:D] I fjor så mini på en gravemaskin i et lekeblad hver dag i sikkert en måned. Reaksjonen og ansiktet hans når han pakka den opp på julaften var PRICELESS![:D][:D] 

For meg handler jula om koooos, familie, god mat og gode filmer på tv[:D] Men jeg ser etterhvert som gutten min blir større at jeg gleder meg mer og mer til å se ansiktet hans på julaften når han får det han ønsker seg. Det er bare så morro[:)] Mine egne gaver havner laaaaangt bak på listen.

Helt enig!![:D]

For min egen del er det ikke gavene jeg gleder meg til i det hele tatt.
Hadde hatt en like fin jul uten tror jeg.
( Men barna måtte fått gaver, såklart!![:D] )

Jeg hadde også klart meg helt fint uten gaver. Så lenge jeg har fått julematen min så er jeg fornøyd. Men om noen hadde kødda med den så hadde det ikke blitt jul. Kom ikke her med noe torsk for å si det sånn[8D]

Nå kom jeg til å tenke på at jeg har faktisk blitt så "voksen" at jeg bryr meg mer om gavene til barnet mitt enn mine egne. Hmm...når skjedde det da?[:-]

Ja, julematen køddes IKKE med!!
Derfor har jeg med mør til svigers som pappa har tørka og ordna[8D][:D][:D]

Haha, sant.... sikkert fordi vi kjøper oss det vi vil ha selv nå, og det er gøyere å GI enn å få!
Glede en liten person som VIRKELIG ønsker seg det som ligger inni pakken, ikke bare kom opp med noen ønsker fordi...

Gavan e en stor del av julaften, å tida før jula. Men selve juletia e vel like my om familietid, god mat å drikke, kos, å samvær me familie å slekt man kanskje ikke treff så ofte som man ønske.

Åsså elske æg gaveåpninga, d e blitt mer stas å sjå de andre åpn sine gava! Åsså e itj æg så opptatt av gava t mæg sjøl lenger. Helt utroli egentli. Kanskje et tegn på at man e blitt voksen? [8D]

MEN, de gavan æg veit æg får, e gava som vi treng, blant anna så bli d tørketrommel på oss i år, å d e nåkkå vi treng. Så takk, mams å paps [;)]

ORIGINAL: StinkiStini

Signerer alt [:D] 
Det er sammensetningen og hele familien som lager en god jul for meg!!!
Dette er siste året med kun "kos" på dagtid hjemme med barna, for fra neste år er det jeg som
må holde julaften, men blir sikkert bra det også!!!! selv om det blir litt mer styr..

Det viktigste med jula for meg er at ett barn ble født til jorda som gjorde stor forskjell! Det er viktig for meg at det er i bunnen av alt som skjer på julaften.
Så er det familiekosen og gavene er selvfølgelig en del av det. Jeg elsker å gi bort gaver. Spesielt når man treffer på noe folk ønsker seg[:D]

Nei... men jeg kan tenke på ansiktene på barna når de åpner gavene sine

Finnes det noe bedre enn et gla barn?[:D]

Back
Topp