Handler du på Temu?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg har benyttet meg av ebay i hine horde dager
Jeg har handlet en del på wish, alltid med den innstilling at jeg kjøper ikke noe dyrere enn at det er greit dersom de viser seg å være crap. Noen ganger er det crap, andre ganger er det absolutt kurante varer til en kurant pris.

for tiden oversvømmes jeg av reklame for temu. Det skyldes at jeg kaster bort uhorvelig mye tid på et meget reklametungt spill, noe jeg bør slutte med.
Men jeg blir nysgjerrig. Det virker som de tilbyr et meget bredt spekter av varer, men det er vel sånn wish / ebay på kvalitet? Man vet ikke helt hva man får...?
Det er masser av tilbud sånn "bare for førstegang app-brukere" og "tidsbegrense tilbud" som gir meg litt sånn piggene ut i forhold til troverdighet....

Er det noe som er verd å titte innom? Laste ned appen og se påd et? Når jeg altså uansett handler på wish, er dette like kurant?

Noen som har prøvd?
 
Jeg har handlet der en gang, kjøpte bilderamme for tegninger. Til vanlig koster de 400 pr stk og her var det 2 for 300. Syntes kvaliteten var bra. Skulle gjerne hatt glass i rammene, var plexiglass. Funker uansett :)
Må nok være nøye med hva en kjøper, sjekke mål og tilbakemeldinger fra andre.
 

Vedlegg

  • EDDE982B-8564-4B81-831F-ACAE79C06A23.png
    EDDE982B-8564-4B81-831F-ACAE79C06A23.png
    5 MB · Visninger: 32
Jeg har benyttet meg av ebay i hine horde dager
Jeg har handlet en del på wish, alltid med den innstilling at jeg kjøper ikke noe dyrere enn at det er greit dersom de viser seg å være crap. Noen ganger er det crap, andre ganger er det absolutt kurante varer til en kurant pris.

for tiden oversvømmes jeg av reklame for temu. Det skyldes at jeg kaster bort uhorvelig mye tid på et meget reklametungt spill, noe jeg bør slutte med.
Men jeg blir nysgjerrig. Det virker som de tilbyr et meget bredt spekter av varer, men det er vel sånn wish / ebay på kvalitet? Man vet ikke helt hva man får...?
Det er masser av tilbud sånn "bare for førstegang app-brukere" og "tidsbegrense tilbud" som gir meg litt sånn piggene ut i forhold til troverdighet....

Er det noe som er verd å titte innom? Laste ned appen og se påd et? Når jeg altså uansett handler på wish, er dette like kurant?

Noen som har prøvd?
Ikke kjøp. Spesielt ikke til de små, eller klær og andre produkter du selv bruker om du er gravid. Null garanti for kjemikalier og stoffer i produktene.
 
Ikke kjøp. Spesielt ikke til de små, eller klær og andre produkter du selv bruker om du er gravid. Null garanti for kjemikalier og stoffer i produktene.
Ingen plan om klær til små eller gravide. Jeg er ferdig med graviditet og min yngste er 8, og det er ikke klær jeg pleier kjøpe sånn uansett da.

Men det med mangel på kontroll tenker jeg på i forhold til alle wish - tingene også. Jeg har dog kjøpt knapper og skokkeklyper og mye annet rart.

Men ja. Temu stiller vel i samme kategorien. Så det var med andre type problemstillinger, kvalitet, leverings sikkerhet etc jeg tenkte på .
 
Hva slags ting kjøper dere der? Jeg lurer på om jeg må laste ned appen og begynne å se litt....?
 
Kina ja. Bekrefter at det er sånn egentlig ca wish da
 
Er jo litt som wish.

Jeg har handlet et par gardiner der :p
 
Hva slags ting kjøper dere der? Jeg lurer på om jeg må laste ned appen og begynne å se litt....?
Klistremerker
dagstavle
Plakat med ansikter i forskjellige farger for å lettere forklare følelsene man gar
Bokstavkort hvor man kan viske bort og dkrive på nytt og på nytt
Nøkkelringer
Noe venninnestasj
Diverse stæsj til bursdag
Påskepynt

Mm
 
Jeg pleier ikke å handle i sånne nettbutikker (gud vet hva de gjør med arbeidernes rettigheter for å få til slike priser), men jeg må innrømme at jeg kjøpte en liten pakke med klistremerker til å pynte neglene med. Stort sett fordi de hadde kjempe stort utvalg, og jeg fant ikke noe lignende hos andre nettbutikker - hverken billig eller dyrt. Så jeg betalte 15kr og én uke senere fikk jeg en pakke med masse fine små klistremerker som funker helt fint til sitt formål.
 
Elsker Temu, men handler ikke hva som helst der :cool14 Ting til babyer og småbarn er uaktuelt. Det samme med kosmetikk og kjøkkenredskaper eller ting man har mat og drikke i.

Det beste kjøpet har vært massasjegreie og skittentøyskurver(de var billigere da jeg kjøpte)! Ellers har jeg vært fornøyd med alt, bortsett fra tøfler og sånn toalettgelé som festes på porselenkanten nedi do. Ble fysisk uvel av den, følte det ble tungt å puste.. :confused005

Det jeg har kjøpt:
Hobbyfilt
Pom pom 15mm
Fiberfyll
Fast bomullsstoff til små syprosjekter
Grosgrain-bånd i forskjellige størrelser og farger
Satengbånd
Blondebånd
Hårspenner/sløyfer
Metallhårklemmer
Notatbok
Forskjellige gråblyanter
Reperasjonslapper/strykelapper til klær
Linjal
Clips til sying
Skapkroker/oppheng
Koblinger til kleshengere
Hårbøyle
Nøkkelring/pynt til sekk
Klistremerker
Konvolutter

Har kjøpt mange vinylstrykemerker til klær, men de har jeg ikke prøvd enda, så kan ikke uttale meg om dem :angelic:

Levering tar vanligvis to uker. Forrige levering tok bare én uke! Jeg kom borti knappen «raskere levering»(husker ikke nøyaktig hva den heter).

De har prisjustering også. Hvis varen går ned i pris etter bestilling(innen 30 dager), så får man igjen penger/kreditt, som kan brukes til eventuelt neste bestilling :)
 
Last edited:
Jeg handler ikke der, syns det er totalt uetisk + innmari miljøfiendtlig. Det er ikke noe jeg vil se forbi for å kjøpe billige småting.

Jeg tror ikke man kan være idealistisk og leve et «perfekt» liv med moral og miljø, for all del. Men vi velger faktisk hvor vi legger kjøpekraften vår og hvilke statistikker vi er med på å forsterke og hva vi da får mer av..
 
Hei, handler en del til scrapbook/ hobby og har også handlet litt til kostymebruk. Lite av det har vært wish- standard, men jeg har hørt at det kan variere. Om du er litt "på" og ser etter anmeldelser/ størrelser/ produktinfo ol. kan du finne mye om produktet. Alt jeg har kjøpt er jeg fornøyd med, Temu ga meg også 50kr i kreditt da en av pakkene kom for sent i postkassen, dette uten at jeg trengte å ta kontakt, de oppsøkte selv hvor pakken var og oppdateringer på den og ga selv ut kreditt når ting ikke gikk helt etter planen.
Slik jeg forstår det samarbeider Temu med tredjeparter, slik at produktene produseres billigere og fortjenesten går til andre selskaper enn de som har designet/ opphavet til produktet, altså at produktene er kopiert fra andre og produseres billigere. Slikt gjør at man aldri kan være sikker på hva som er i produktene man kjøper, stoffer, kjemikalier osv. som er lov å bruke i produksjon i utlandet men ikke i Norge. Med det i tankene har jeg noen regler jeg bruker for handling på wish- type sider på nettet:
• Aldri sminke, hudkremer, matvarer eller noe som kan spises eller brukes på kroppen.
•Aldri elektronikk
• Aldri ting til baby/ barn
• Handler med kredittkort pga. svindelforsikringen på det og passer på å ha dekning for pengene når regningen kommer. Man kan også bruke paypal men forsikringen er annerledes og kan være kronglete å komme igjennom.

Håper dette hjelper :)
 
Dere bekrefter i alle fall det jeg trodde. Så om jeg gidder, vi får se. Enn så lenge trenger jeg i alle fall ikke. "Vimpelen" på pinne, dansestav som 8 åringen min kaller det, er på vei fra wish. Der var dønn umulig å få tak i på senteret, vi spurte på alle lekebutikkene. Søsteren sin er vel omtrent like gammel som 8 åringen, og lillesøster vil også ha. Så den kommer fra wish
 
Back
Topp