Handler dere brukte barneklær?

Trønderpia * SAS *

Elsker forumet
Nå har jula vært her, lagt igjen myke pakker- pakkene er åpnet, tøyet vasket, tørket og merket. barnehagehverdagen kan bare starte[:D] midt oppi all materalisme lurer jeg på:

handler dere brukte klær også?
loppis
bruktmarked
arveklær og lignende?

Nei. [:)]

nei, stort sett aldri, men jeg har kjøpt to hjemmestrikka ullgensere som var brukt, de så omtrent ubrukte ut og kostet ingenting. kjempefine:) men det er også alt.

Ja, det kan jeg finne på å gjøre.

Har arvet mye, fra kjente og ukjente, og også kjøpt om det har vært ting jeg har vært spesielt på utkikk etter.

Jeg anser alt brukt tøy jeg kommer over som interessant. Nå som økonomien hjemme strammer seg til, synes jeg det er kjekt å handle hverdagsklær brukt. Føler jeg bidrar 0,0000068% til en litt mer miljøvennlig livsstil også[:)]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Har arvet mye, fra kjente og ukjente, og også kjøpt om det har vært ting jeg har vært spesielt på utkikk etter.

signerer[:D]
synes det er greit å fa tak i klær litt billigere jeg da.Blir fort dyrt om man skal kjøpe alt nytt.spesifiserer at vii Ønsker klær i jul/bursdag,men er heldig om han får ei gave eller 2 med det,resten leker[&:]Snuppa fikk mest klær nå,men blir nok ikke så mye der heller når hun blir litt større.
Er heldig og arver litt,og kjøper også brukt om det er pent brukt.

Vi har arvet endel.

Har ikke kjøpt noen barneklær brukt, men kunne sikkert gjort det hvis det var snakk om pentøy o.l.
Bendik har ikke mer klær enn han trenger, og her slites klærne omtrent ut før vi er erdig med dem. Så føler ikke at vi er særlig materialistiske.

Shoppet en del brukt før Jr. ble født, skulle vært på bruktmarked i høst men ble ikke noe av.
Er litt "kresen", liker ryddige bruktmarkeder hvor alt er rent, pent, brettet og priset - ikke sånt "flyter på bordene, grav og røsk".
Burde absolutt bruke Fretex mer også.
Har hatt en hel del arvetøy til Jr., kjempekjekt.

Liker seff å kjøpe nytt og fint også, men er utrolig kjekt med arvet basistøy som jeg kan sende med i barnehagen o.l. - kvier meg for å ta på ham de fiiine nye klærne der. [;)]
Søster'n venter jente, men har allikevel vært og hentet en haug med babytøy etter Jr. til snuppa. [:)]

Har ikke kjøpt brukte klær, men ikke fordi jeg ikke vil, har liksom bare ikke kommet over noe:) Men har jo arvet litt nå å da....men stortsett kjøper vi nye klær eller får i gaver:)

Vi arver litt fra slekt og venner, men kjøper det meste nytt egentlig. Jobber i barneutstyrsbutikk så vi får ganske ok priser.. 

Nei, kjøper ikke brukt, men arver en del klær. Helt supert!

Jeg har kjøpt brukte klær til snuppa flere ganger og har ikke noe problem med det så lenge klærne ser hele og fine ut. Vi har ingen å arve fra så blir veldig dyrt om jeg skal bare kjøpe nytt..
Men har ei vennine som får bruke klærne etter snuppa til si men vil gjerne ha det tilbake når hu er ferdig med det tilfelle flere barn..

Ja, absolutt! Ikke bare er det økonomisk, men også miljøvennlig. Har kjøpt en del her inne, og har vært kjempefornøyd med klærne. Nå nettopp kjøpte jeg en stoooor klespakke med masse flott, nesten ubrukt jentetøy til bare 380 kroner, med porto. Har arvet en del også, er jo selvfølgelig ikke alt jeg bruker, men det meste. Jeg gir også mye klær videre til ei venninne med en sønn som er ett år yngre enn min.

arver en del
har kjøpt litt brukt på fretex, sjelden jeg kjøpe rpå finn siden jeg synnes mange av de som selger klær på finn er dyre på klærne får jo mange ganger de samme klærne billigere på fretex og på salg

Jepp! [:D]

Har aldri kjøpt brukt, og kommer aldri til å gjøre det heller. Arver heller ikke klær til ungene.
Men jeg selger klærne etter de da...

nei ,det har jeg ikke gjort men vi arver så mye tøy at vi ikke har behov for å kjøpe noe nytt heller da .

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Ja min prinsesse har fått masse brukt tøy. Noe er også arvet. Synes det er supert å ha et klesskap med masse tøy som kan brukes omhverandre. Samt noe nytt og noe brukt. Ser ikke noe galt i det i det hele tatt. Samfunnet og miljøet nyter godt av gjenbruk også ;)

Kjøpt noe av noen på andre fora, og annet i bruktbarneklær butikk.

Back
Topp