Handle til tvillinger

BenteP

Forelsket i forumet
Jeg har fått beskjed om at ei god venninde er gravid med tvillinger, og hun fortalte også at tvilling graviditeter ofte er kortere enn vanlig, så barna blir født for tidlig. Legen hadde sagt at målet var å nå uke 35.

Så skal jo jeg på ferie om et par uker, og har lyst til å handle litt tøy til disse to små fra en plass med mer utvalg enn vi finner her i Norge. Men jeg er så usikker på størrelser da... Skal jeg kjøpe i prematur størrelser, eller nyfødt? Vil jo så gjerne kjøpe de noe morsomt og søtt de kan ha på seg nesten med en gang.

Er det noen her som har litt erfaring når det gjelder tvillinger og størrelser?

det er jo såå forskjellig..spørs jo også når de blir født....men jeg ville nok ikke gått under str.50....

ORIGINAL: Pontus

det er jo såå forskjellig..spørs jo også når de blir født....men jeg ville nok ikke gått under str.50....

sign!

det er veldig individuellt, en vennine av meg gikk til termin med tvillingene og fødte de begge normalt. Og begge hadde vanlig fødsels mål på 3500 og 50 cm[:)]

Eg hadde kjøpt i 50 eller 56, så kan de bare brette opp på armer og ben om det er for stort. Da får de brukt det litt lengre[:)]

Hallo.. JEg fødte mine i uke 36 + 6, og begge mine brukte størelse 44.. Og det var baggy altså..

Det er ingen selvfølge lenger at tvillinger blir født så mye før termin, så jeg hadde ikke gamlet på å kjøpe noe mindre enn 50..

Er jo så individuelt som alle andre barn det! Selvfølgelig gjennomsnittlig noe mindre men ville ikke gamblet på mindre en 50 eg.

Har svigerinne som fødte jenter i uke 35 og de var 44 cm og 2100 og 2200 gram mens vennina mi fødte gutter i uke 36+ og de var 50 og 51 cm, 3500 og 3700 gram og hadde hodemål på 36 og 37 cm!!!

Kjøp str 50 du, også kan du heller se om du finner noe fin prematur-tøy OM de skulle komme til verden tidligere.. Finner jo en del sånt rundt omkring på netter og evt på Polarn O Pyret[;)]

Back
Topp