Handle til den lille?

CharterHedda

Gift med forumet
hvor langt har dere kommet i handlingen til den lille?

her har jeg kjøpt en drakt(sånn rett etter UL shopping)
vogn og seng har vi fra lillefrøken så de blir nok brukt igjen nå,
men ellers har vi ikke kjøpt noe.
KLarer ikke helt overbevise meg selv om at det er på tide enda.

SÅ hva har dere kjøpt? og har dere eventuelt barn fra før av?
(siden jeg har på følelsen av at man kan venter litt lengre med shoppingen om man har barn fra før:)

Siden vi har gutt fra før og venter en ny, så tror jeg ikke det blir noe storinnkjøp av nye klær. Må nok ha noe siden denne ungen er sommerunge. Men samme bodyer kan de ha.

Har ikke kjøpt noe som helst.... men har det meste fra Julie... det vi skal kjøpe av utstyr er søskenvogn (Carena double swing), og en ny vognpose når det nærmer seg vinter... men kan være at vi og trenger ny seng...

Har ikke handlet noe... kommer nok ikke til å gjøre det på en god stund heller.... har en del nøytralt fra storebror var liten siden vi ikke viste kjønn da heller. Handler litt etterhvert tenker jeg :) Vogn og alt annet tilbehør har vi jo :)

Har bare handlet litt klær. Har mye av de store tingene fra før. Blir vel å intensivere handlingen nå fremover. Gleder meg!

Har ikke handlet noen ting da jeg har alt etter snuppa :) Snuppa skal få være med å handlehentesett, da vi trenger nytt siden dette er ett sommerbarn :)

Dette er vår første, så vi har startet litt med handlingen :) Har kjøpt ny bil, bilsete, og bestilt vogn :) Synest det er greit å ta det litt etter litt, så vi slepper alle utgifter siste mnd. Kjøpte også noen klær/bodyer å slikt etter ul ;) 

Dette er vår første, som er veldig etterlengtet kan du trygt si!<3
Har igrunn handlet så og si alt vi trenger, av både utstyr og klær...
Vi begynte handlingen lenge før ordinær ul (*ups* lenge før jeg ble gravid *utålmodig*)

Vi mangler seng og madrass, men det skal vi få i gave av min mor, ellers har jeg endelig gått igjennom alt av klær som vi har kjøpt, og funnet ut at det eneste vi mangler er noen pysjer i str 56 og 68.. Så nå blir det bare "kose" handling frem til prinsessa kommer, finne litt fine tekstiler i samme serie (selvom vi egentlig har mer enn nok:p) og bare se på små detaljer til barnerom osv:) Også får vi vugge i gave fra min mormor, den kommer nok til å bli brukt i stua bare..

Det vi har:
*Emmaljunga City Cross med citybag og TFK Joggster Twist med quickfixbag
*Babybjørn vippestol med leke og active bæresele med overtrekk
*Vegghengt stellebord, badebalje
*Maxi Cosi Cabriofix med 2 easyfix baser (0-13kg)
*Besafe izi Combi X3 isofix (0-18kg)
*FisherPrice Rainforest babygym, puslematte, leketeppe
*4 bananesker++ fullstappa med klær str 50-74 + noe i 80/86/92
*1 kommode skuff med sengetøy i str 65*80 og 80*100
*1 kommode skuff med håndklær med og uten hette
*1 kommode skuff med rangler, biteringer og div babyleker
*1 kommode skuff med gulpekluter, vaskekluter, kosekluter
*1 kommode skuff med sokker, strømpebukser, luer, klorevotter og smekker
*4 dyner, 2 i hver str, (2 dundyner og 2 fiberdyner)
*Brystpumpe, babycall, smokker, flasker, skuff-skap-og dørsikringer
*Stokke Tripp Trapp med babyset (ikke newborn sete)

Ønsker meg hele tekstilserien fra BabyDan Tarok Pink, men vi får se hva vi ender opp med:)

Har bestilt vogn, bilsete får vi kjøpr brukt innen familien, vugge og vuggestol får vi låne :)
Kjøpt noen enkle plagg, fikk en bærepose full av svigers fra babyshop som rommet det meste. Bodyer, sparkebukser, sokker, luer osv.
Vi må vel begynne å tenke på seng og stellebord etterhvert, mer klær kjøper vi når babyen kommer. Regner med at vi får så mye, så vi får se hva vi trenger etterhvert.
Men nå er det soverommet i 2 etasje som står får tur. Panelplater er handlet inn, og vi starter i morra...gleder meg :)

jeg har ikke begynt å handle noe enda, kan ikke akkurat bruke mange av jenteklærne fra sist til lillebror, og må ha seng osv :)

Vi har bare kjøpt klær så langt. I tillegg til et par babytepper, tøybleier og kluter. Klær begynne rvi kanskje å få nok av :P Nå må vi bare legge av litt penger denne mnd. så bestiller vi oss en Emmaljunga Mondial Duo neste mnd! :D Vugge og sprinkelseng får vi av folk i familien.

Vi har ikke kjøpt noenting enda, har det meste fra før etter storesøster. Trenger en vognpose og en tripp-trapp stol til, men det tar vi etterhvert. Også skal jeg kjøpe inn en haug med nye ammekluter, det var forbruksvare sist!

Blir å bruke det vi har etter (snart) storebror;) 
har masse nøytralt siden vi ikke ville vite kjønn på han heller;) 
- har kjøpt en troll ull dress i str (ca) 6 mnd siden den var på salg.. 

Ellers tror jeg vi må ha en liten seng/kurv til å ha på rommet vårt i starten, 
stokke tripp trapp med newborn set,
og siden vi lånte vippestol og babygym sist, så må vi nok ha det også. (uunværlig)

Ellers gleder jeg meg til å handle inn litt når han -eller hun, kommer og vi ser hva vi trenger
- har MASSE fra før av men storebror var vinterbaby så trenger nok litt klær selv om det kanskje er en gutt;) 

Vi har det meste fra før av. Men vi fikk jente sist og får gutt nå så det må handles en del klær. Pluss je ønsker en annen babygym med teppe og vippestol. Må kjøpe ny madrass til sengen. Vil ikke ta noe sjanser ang. krybbedød. Det vi har kjøpt til nå er et par sett klær til småen. Ellers skal jeg på stor shopping over helga :D da skal je slippe meg løs iom jeg ikke tørr helt sikkert å kjøpe noe før vi har vært på 3d ultralyd denne uken å se at det virkelig er en gutt inni der :)

Kjøpte noen nøstebarnplagg når det var salg nå nylig men ellers har jeg ikke handla noe. Har gutt fra før og venter gut igjen så klær har vi nok av. Bilsete, vugge og stellebord har vi også. Solgte bagvogna, så må kjøpe ny av det, og kanskje en søskenvogn også men tar det litt etter hvert utover våren tenker jeg...

Har klart å la hver å kjøpe så mye frem til nå! Prøver å vente litt... men var på Shopping i Glasgow i helga så da ble det jo litt! :D Er førstegangs så er greit å ta det litt etter litt, så slipper man alle utgiftene og styret helt på slutten tenker jeg.

Kjøpte en Maxi Cosi Mura 4 med sånn carrycot del på tilbud etter jul så den har vi stående... Så kjøpte jeg brystpumpe på tilbud og noen søte små klær i UK. Bilsete bestiller vi nok idag tenker jeg... Mannen skulle egentlig kjøpe i helga men så la han merke til at kjøpte vi for over 3000 ble det fri frakt, så han synes kanskje vi burde handle litt mer i samme slengen! Trenger ikke be meg 2 ganger...

Her har vi ikke handlet så mye selv, men mamma derimot...
Vi har kjøpt bilsete, maxi cosi cab. med isofix
I morgen skal vi til Trondheim for å bestille vogn, blir nok en Emmaljunga City Cross.
Kan hende det blir med et badekar og en stellematte til badet også:)

Mamma har kjøpt vippestol, sprinkelseng og en stor kasse med klær.. Babycall får vi låne av søstersen, og regner med vi får låne en del klær derfra også. Selv har jeg bare kjøpt noen få bodyer og strømpebukser.

Tror vi venter litt med å kjøpe ferdig alt, ser det heller litt an når mini kommer. Stiller meg litt avventende til bl.a ammingen. Selvfølgelig vil jeg gjerne få det til, men jeg investerer ikke i en elektrisk pumpe før jeg vet at det trengs..Og så er det litt greit å se hva som kan lånes/arves. Alt trenger jo ikke å være nytt:)

Back
Topp