Handle inn utstyr

Jeg har vært så heldig å fått mye i fra søsteren min. Utover det ble jeg så glad etter å ha sett et blinkende hjerte på TUL 7+2 ar jeg måtte bare handle noen bodyer :D Ellers bruker jeg litt tid på å strikke, men jeg ser jeg skal vente med mye av de planlagte strikkeprosjektene da jeg vil vite kjønnet før jeg strikker mer :happy:

Ga vekk det meste av babyutstyr etter minstemann, så her må det meste kjøpes inn/arves etter venner.
Basic utstyr jeg vet vi trenger er:
Stellebord, vogn, bedside crib med div senge utstyr og bilsete.
Litt klær, gulpekluter og brystpumpe. Resten tenker jeg vi tar etter mirakelet er kommet. Har ingen planer om å kjøpe inn noe enda da vi har hatt en dårlig statistikk ifh til SA. Så tenker shoppingen for vente til etter OUL :angelic:

Som fjerdegangs må jeg bare si at dette er sykt individuelt. For å komme med et eksempel, her er det som har vært totalt bortkastet her i huset (men som andre foreldre sverger til!):

Sprinkelseng og madrass
Babynest
Smokker og flasker (med de to første)
Vogn til tredjemann!
Bleiebøtte

Men så lenge man har en trygg soveplass, klær som passer, bleier og mat, bilstol så kommer man langt. Kjekt med vogn om man har en baby som trives i den, eller bæresele om ungen foretrekker det. Og masse andre ting som er kjekke å ha, men som man fint klarer seg uten en liten stund

Vi har begynt å kikke litt for å spre utgiftene. Mye er jo ganske dyrt.
Det vanskeligste for vår del er vogn. Det finnes så utrolig mange erfaringer og tips at vi går litt i surr, pluss vi følger med på Finn.no :p
Har sett på emmaljunga nxt90 men tror vi bare må ta turen til butikken og prøvekjøre litt, synes det er vanskelig å forstå forskjellen på modellene. :p er litt av en jungel av barneutstyr altså!

Det vanskeligste for vår del er vogn. Det finnes så utrolig mange erfaringer og tips at vi går litt i surr, pluss vi følger med på Finn.no :p
Har sett på emmaljunga nxt90 men tror vi bare må ta turen til butikken og prøvekjøre litt, synes det er vanskelig å forstå forskjellen på modellene. :p er litt av en jungel av barneutstyr altså!
Det tror jeg dere gjør lurt i! Har endt opp med ganske mange vogner etterhvert, og kunne vært spart for mange bomkjøp om jeg bare hadde gjort nok research og kjent på/prøvd vogner før kjøp.

Vi har allerede kjøpt både bilstol (som besteforeldrene insisterte på å betale) og kombi barnevogn Easywalker Rudey, etter å ha prøvd en som noen bekjente hadde. Ble egentlig enkelt valg da vi allerede hadde bestemt oss for dette en god stund før denne knotten var en tanke :p

Det tror jeg dere gjør lurt i! Har endt opp med ganske mange vogner etterhvert, og kunne vært spart for mange bomkjøp om jeg bare hadde gjort nok research og kjent på/prøvd vogner før kjøp.

Samme her. :p Har i dag to vogner jeg "ikke liker". :wtf::joyful:

Vi har en del allerede så kommer ikke til å kjøpe spesielt mye før babyen kommer, men litt forskjellige smokker og nye flasker får vi kjøpe inn og ny mikrobølge sterilisator.
Har hatt 2 flaskebarn, vil amme og det produseres melk men det kommer ikke ut så tviler på amming denne gangen også, skal ihvertfall ikke slite meg ut på det som de andre gangene så skal ha det som trengs hjemme for at det skal bli så enkelt som mulig.

Trodde ikke vi skulle ha flere da så er del er gitt bort så må gå igjennom alt når vi flytter i juni og få mer oversikt, men er ingen hast, viktigste er generelt klær og bleier :happy:

Back
Topp