Han spyr av alt..

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Lille puppegutten min er nå 6 mnd og vi skulle starte med smaksprøver. Har prøvd bittelitt tidligere, og da har alt vært kjempe stas og en slager! Men siden det er anbefalt fullamme til 6 mnd satt vi det på vent. Nå prøvde vi på nytt, og han nekter plutselig ALT. Prøvd ulike typer grøt, advocado, gulrot, søtpotet, bærblanding +++. Spiller ikke rolle konsistens, eller å prøve blande ut med mm, bare han får lukta, altså at skjea nærmer seg ansiktet så brekker han seg og brekker seg helt til han kaster opp :( og da er det ikke snakk om type gulp altså, men skikkelig oppkast ...

Vil jo ikke at mat skal assosieres med noe negativt .... Er han bare ikke klar enda, tiltross for 6 mnd? Hva gjør man Evt da?

Hmm.. Jeg ville nok ha ventet, så lenge han legger på seg greit av bare puppen :) Vi starter med fast føde nå snart, men her er hun KJEMPEinteressert i maten vi spiser, så det er liksom så tydelig at det er tid for det. Har dere prøvd tynn grøt (eller velling) på flaske, og av ulike typer mel også? Det smaker jo som oftest ganske lite, men metter mye.

Last edited:
Hmm.. Jeg ville nok ha ventet, så lenge han legger på seg greit av bare puppen :) Vi starter med fast føde nå snart, men her er hun KJEMPEinteressert i maten vi spiser, så det er liksom så tydelig at det er tid for det. Har dere prøvd tynn grøt (eller velling) på flaske, og av ulike typer mel også? Det smaker jo som oftest ganske lite, men metter mye.

Han er veldig interessert selv når vi spiser, følger sååå med. Prøvd veldig tynn grøt i ulike typer bare, men ikke på flaske.

Kanskje vente litt og så prøve igjen, eller prøve blw (babystyrt mattilvenning) ☺

Vent litt du :)
Vi hadde samme problem med grøt. Slutta æ prøve, gikk sikkert to uker (ga litt middagsmat og smoothie i mellomtida) og når jeg prøvde grøt igjen på torsdag, spiste hun en hel porsjon og gjort det de siste dagene! Whaaat(?!) var min første tanke, men det funka iallefall :D

Back
Topp